Povzetek komentarja Bojane Humar, Finance Manager
»Za množico podjetji, ki so nastala v začetku devetdesetih, bodo ta leta odločilna. Za ustanovitelje bo to test, koliko so potomce pripravili na nasledstvo«, svoj komentar začenja Bojana Humar. »Najbolj kočljiv je prenos nasledstva s prve na drugo generacijo, je za Economist dejala Kirsten Baus z nemškega inštituta za družinsko strategijo. V ZDA denimo se 70 odstotkov družinskih podjetij ne prenese na drugo generacijo. V Nemčiji 16 odstotkov malih in srednjih podjetij pravi, da bodo najbrž zaprla vrata, ko se šef upokoji, ker v družini ne najdejo naslednika.«
Vas zanima družinsko podjetništvo? Potem ne spreglejte junijske 9. konference Družinsko podjetništvo! |
Ob pripravi seznama 30 največjih in najboljših podjetniških družin v Sloveniji so pri Finance Manager »ugotavljali, da je druga generacija že precej vpeta v domače posle, medtem ko so starši s spuščanjem otrok v lastništvo precej bolj previdni. Razlogov je več, od tega, da ustanovitelji želijo, da se potomci najprej izkažejo z delom v podjetju, tudi na najvišjih položajih, do tega, da se tam, kjer je več otrok, ki morda tudi že imajo svoje družine in so lahko različno vključeni v poslovanje domačega podjetja, težko zmenijo. Določanje nasledstva je lahko trd oreh, zato nekateri pomoč poiščejo pri svetovalcih. Tudi če se v družini znajo sami zmeniti, kako naprej, se posamezni odločijo za družinske ustave, s katerimi želijo zagotoviti dolgoročen obstoj podjetja.«
Celotno kolumno preberite na Finance Manager.
Foto: Intra lighting