Najpodjetniška ideja 2019/2020

24. 09. 2020 ob
17:00 uri
00
Dni
00
Ur
00
Minut
00
Sekund
Hvala za sodelovanje na konferenci. Se vidimo prihodnje leto!
Grand hotel Union, Ljubljana
WEB-NASLOVKA-NPI

»Robot za avtomatsko dezinfekcijo bolnišničnih prostorov SteriPro je nastal z namenom preprečevanja okužb, recimo okužbe z bakterijo MRSA, odporne proti antibiotikom,« svoj izdelek opisujejo v celjskem podjetju UVC Solutions. Z njim so najbolj prepričali bralce in komisijo Financ, SteriPro je tako že 17. najpodjetniška ideja.

Bolnišnične okužbe so težava, saj kot ugotavlja evropski center za preprečevanje in obvladovanje bolezni, je v evropskih bolnišnicah letno 4,5 milijona tovrstnih okužb, večinoma pa se prenašajo prek bolnišničnega okolja (postelj in podobno).

Prodrli že v več kot 20 držav

SteriPro razkužuje prostor z UV-žarki, kar je sicer ena izmed dveh uveljavljenih metod dezinfekcije. Ena se izvaja z aerosolom vodikovega peroksida, ki se razpiha po prostoru, deluje pa tako, da se aerosol širi enakomerno in pride v vse špranje. Druga metoda brezkontaktne dezinfekcije pa je z UV-žarki, ki jo uporablja tudi SteriPro. UV-žarki na določeni valovni dolžini močno poškodujejo DNK mikroorganizmov, ki se nato ne morejo več razmnoževati in postanejo neškodljivi. Uporaba take metode je razširjena, v Sloveniji ima večina bolnišnic na stropu operacijske sobe nameščene UV-luči.

Če so UV-žarki že razširjeni, zakaj torej uporabiti tak sistem, kot je njihov? Zato, ker je tako razkuževanje površin z UV-lučmi na stropu vseeno problematično, saj so stropi visoki, moč sevanja pa mora biti dovolj velika, sicer je dezinfekcija neustrezna. Tako so metodo nadgradili in napravo »postavili« na robota, tako da jo je zelo enostavno uvesti v uporabo v vsaki tipični evropski bolnišnici.

S svojim izdelkom so od januarja 2020 prodrli že v 22 evropskih držav, letos načrtujejo prodor v še več držav.

Kako smo izbrali zmagovalca

Pri izboru zmagovalca smo združili glasove bralcev Časnika Finance in komisije, ki smo jo sestavljali uredniki in novinarji Financ. Zadnja leta smo pozornost namenili tudi ideji, ki je najbolj prepričala naše bralce. Letos ste bralci za najboljšo idejo izbrali prav SteriPro.

Izbor gre naprej

Ker verjamemo, da je dobrih, zanimivih in pozornosti vrednih idej v Sloveniji še veliko, izbor najpodjetniške ideje nadaljujemo v 18. leto. Če imate idejo, podjetje, izdelek, za katerega menite, da si zasluži več pozornosti, pišite na spela.mikus@finance.si.


Oglejte si še ostale letošnje finaliste, ki so se potegovali za nagrado:

 

NPI NAGRAJENCI

InstaText – platforma za boljše pisanje v angleščini

  • Ljubljanski startup bi z umetno inteligenco izboljšal pisanje v angleščini. Platforma deluje tako, da uporabnik napiše besedilo v angleščini, ga vnese v spletni vmesnik platforme, v nekaj sekundah pa se mu v sosednjem oknu pojavi predlog izboljšanega besedila, kot bi denimo v Google Translate vnesli besedilo v slovenščini in ga v sosednjem oknu dobili prevedenega v želeni jezik.

Inštitut 4.0 – igrače, ob katerih se otroci učijo fizike

  • Inštitut 4.0 je svojo pot začel s tečaji programiranja in robotike za otroke, stare od šest do 16 let. Iz izobraževanja pa se je ljubljanski startup usmeril tudi v proizvodnjo igrač, ki jih prodajajo pod znamko Hands on Box. Posebnost teh igrač je, da jih morajo otroci, ciljajo na starost med šestimi in 14 leti, sestaviti sami. Ob sestavljanju pa se naučijo tudi nekaterih veščin. Tako imajo v svoji ponudbi denimo klavir, imenujejo ga magični, ki ga otrok zgradi iz lasersko izrezanih lesenih delov, epruvet in gumic.

Mimateam – pametno ščetkanje zob

  • Vitta smile, ki so ga razvili v celjskem podjetju Mimateam, je pametni nastavek za navadno zobno ščetko, ki se enostavno namesti na njen ročaj. Aktivira se samodejno ob zaznavi gibov, tako deluje brez gumbov ali stikal. Ko je izpolnjenih več meril, kot so poraba energije, gibanje in čas, nastavek zasveti zeleno in s tem sporoča, da je ščetkanje končano. Pri razvoju so se spopadli z več izzivi.

Noir Food – drugačno ocenjevanje restavracij, chefov …

  • Noir Food je s svojo znamko zgradil skupnost okoli hrane, vina, koktajlov … Gre za koncept tako imenovane skupnosti znamk (brand community), ki temelji na vsebini na različnih kanalih in zvestih članih. Ti berejo zgodbe, kupujejo izdelke, ki jih znamka priporoča, ne verjamejo več toliko v spletne ocene lokalov, restavracij, izdelkov, ampak tistemu, kar jim govori skupnost. Prvi cilj do konca leta je, da svojo spletno navzočnost razširijo, da bo na spletni degustaciji namesto sto tisoč ljudi.

NYD – startup, ki omogoča brezplačen videoposvet z zdravnikom

  • Ljubljanski startup NYD uporabnikom omogoča brezplačne videoposvete z zdravniki. Uporabnik si glede na svojo zdravstveno težavo na spletni strani [www.nyd.care] izbere zdravstvenega specialista in prost termin za pogovor, na svoj elektronski naslov dobi potrdilo o prijavi, 15 minut pred posvetom pa še SMS-opomnik. Ob točnem času posveta se vzpostavi videopovezava z zdravnikom.

Ollo Audio – slušalke za producente glasbe

  • Novogoriški bobnar je s slušalkami znamke Ollo prepričal svetovna producentska imena – med kupci teh slušalk so tudi producenti, ki delajo za U2, Rihanno, Beyonce, Lady Gaga, Radiohead in druge glasbene zvezde. Prvi prototip slušalk je bil nared leta 2016, po ugotovitvi, da bi lahko iz tega nastal izdelek, primeren za profesionalno uporabo, se je Rok Gulič prijavil v inkubator Primorskega tehnološkega parka in približno leto dni razvijal svoj produkt

No data was found