Izjemno zahteven projekt, ki je velik inženirski dosežek za vse vključene. Obsegal je gradnjo predora Pekel, skupaj z reševalnim rovom, v dolžini 1.530 metrov in 896 metrov dolg železniški viadukt Pesnica, ki prečka Pesniško dolino na višini 15 metrov.
Posebnost tega impresivnega viadukta je inovativna zasnovanost s serijo integralnih okvirjev, ki so v celoti brez konstrukcijskih ležišč. Posamezen okvir sestavljajo piloti premera fi 1,5 metra, dolžine od osem do 18 metrov, trije različni tipi stebrov ter prednapete prekladne konstrukcije. Elementi so med sabo monolitno povezani v okvirno konstrukcijo. Medsebojni okvirji so spojeni z blažilci za raznos obtežbe.
Viadukt je tako sestavljen iz sedmih okvirjev dolžine 112 metrov ter dveh krajnih okvirjev polovične dolžine (56 metrov), ki sta nepomična, brez ležišč, monolitno povezana s prekladno konstrukcijo. Ta ima prečni prerez dveh reber konstrukcijske višine 2,30 metra. Prednapenjanje segmenta dolžine 112 metrov je inovativno, iz sredine, s po osmimi kabli na rebro.
Takšni dolgi mostovi so zares posebni, še posebej tisti, ki imajo veliko polj, ta jih ima kar 33. Delajo se postopno, polje po polje.
Posebnost mostu je členjenje na 112 metrov tirov; nemški standardi za izgradnjo železnic namreč predpisujejo točen standard za neskončno zavarjen tir, če imaš členjenje.
Koncept mostu tako omogoča neprekinjeni tir na vrhu in zvezdno neprekinjen sistem, kar zagotavlja varnost prometa, gospodarnost in zmanjšanje hrupa.
Celoten projekt je bil izveden uspešno in strokovno ter je prinesel inženirski dosežek, ki ga bo skupnost uporabljala dolgo vrsto let, hkrati pa bo prispeval k razvoju infrastrukture in izboljšanju povezljivosti v regiji.
Pri gradnji smo sodelovali Pomgrad, SŽ-ŽGP, GH Holding, Kolektor Koling in GGD Kranj.