Dejavnosti, povezane z gostinstvom, so med tistimi, ki so bile zaradi COVID-19 najbolj prizadete, a Jure Jezeršek, prodajni direktor podjetja Jezeršek gostinstvo, ocenjuje, da je biti družinsko podjetje v času pandemije v njihovem primeru zagotovo prednost. Razmere so v podjetju izkoristili za določene strateške spremembe in novosti, ponosni pa so tudi na svojo družinsko ustavo, ki je ena prvih v Sloveniji in predvideva veliko različnih situacij, ki se v prihodnosti lahko zgodijo. Z Juretom Jezerškom smo se pogovarjali pred 9. Konferenco Družinsko podjetništvo, na kateri bo sodeloval kot eden od govorcev.
Zadnje prijave na konferenco, ki bo 21. junija v Orehovem gaju na prostem zbiramo tukaj. |
Lahko z nami delite vaš najljubši spomin na otroštvo v povezavi s kuhinjo?
»Ko se spomnim na mladost imam lepe spomine, saj sta nas oče in mama velikokrat vzela seboj na delo. Vsi štirje bratje smo bili kasneje kot kuharji ali natakarji prisotni na pomembnih dogodkih, o katerih so mediji poročali šele naslednji dan. S podjetjem smo rasli, ga vzljubili in ugotovili, kako vznemirljiv posel je to lahko. Zagotovo je bila tudi to neke vrste vzpodbuda, da smo vsi štirje svojo poklicno pot nadaljevali v gostinstvu. In da se podjetje Jezeršek gostinstvo, z več kot 40-letno tradicijo in izkušnjami na področju gostinstva in organiziranja pogostitev na raznovrstnih dogodkih, danes uveljavlja kot zanesljiv in fleksibilen partner, ki zagotavlja kreativne kulinarične rešitve ter kulinarične izkušnje po meri posameznika.«
Vsi štirje bratje smo bili kasneje kot kuharji ali natakarji prisotni na pomembnih dogodkih, o katerih so mediji poročali šele naslednji dan. S podjetjem smo rasli, ga vzljubili in ugotovili, kako vznemirljiv posel je to lahko.
Če se ozrete v preteklost vašega družinskega podjetja, kateri so bili največji izzivi (eksterni pa tudi interni), s katerimi ste se soočali?
»V štiridesetih letih poslovanja bi lahko rekli, da je za podjetje Jezeršek gostinstvo največji izziv prilagajanje poslovanja oz. odvisnost količine povpraševanj glede na makroekonomska gibanja. Ko je konjuktura, se namreč soočamo z izjemno visokim povpraševanjem, ko je recesija oz. kriza, pa se soočamo z ekstremnimi padci povpraševanja. Pri tem pa v prvem primeru nikakor ne smemo pozabiti še na izziv pomanjkanja kakovostnega gostinskega kadra, predvsem v veliki meri primanjkuje kuharjev in natakarjev, in na drugi izziv, kako ta kader zadržati, ko pride do izrednih situacij.«
V štiridesetih letih poslovanja bi lahko rekli, da je za podjetje Jezeršek gostinstvo največji izziv prilagajanje poslovanja oz. odvisnost količine povpraševanj glede na makroekonomska gibanja.
Je biti družinsko podjetje prednost ali ovira v času pandemije oziroma v kriznih časih nasploh?
»V našem primeru je to zagotovo prednost, saj smo z brati in starši zelo povezani. Lahko celo rečem, da smo se v tem času še veliko bolj povezali. Razumemo, da je situacija zahtevna in da smo skupaj močnejši. Svojo miselnost in optimizem delimo tudi s sodelavci, ki jih aktivno vključujemo na vseh nivojih.«
Družinsko podjetje Jezeršek gostinstvo ima več kot 40-letno tradicijo na področju gostinstva. Foto: arhiv Jezeršek
Že 7 let je v veljavi tudi vaša družinska ustava. Vam je bila ta v tej novi situaciji v pomoč, oporo?
»Na našo družinsko ustavo smo resnično ponosni. Družinska ustava je namreč dokument, v katerem smo predvideli veliko različnih situacij, ki se v prihodnosti lahko zgodijo. Dokument je namenjen spodbujanju prihodnih generacij v podjetništvo, graditev pravih odnosov in sodelovanja na vseh ravneh, s katerimi podjetje in družina Jezeršek raste in je še bolj povezana. Družinska ustava podjetja Jezeršek gostinstvo je tudi ena prvih družinskih ustav v Sloveniji.«
Dokument je namenjen spodbujanju prihodnih generacij v podjetništvo, graditev pravih odnosov in sodelovanja na vseh ravneh, s katerimi podjetje in družina Jezeršek raste in je še bolj povezana.
Kako pa je pandemija novega koronavirusa spremenila vaše družinsko podjetje? Kaj se je spremenilo v vaši ponudbi (brez povpraševanja, kot ste ga bili vajeni) in kakšen dolgoročni poslovni potencial menite, da ta sprememba ima? Se je kaj spremenilo tudi v samem delovanju podjetja?
»Predvsem smo imeli več časa za družino, zase, izobraževanja, šport, kuhanje in predvsem za razmislek, kako naprej. V podjetju smo se osredotočili predvsem na področja, za katera smo predvideli hitrejše okrevanje, razvili smo novo storitev Jezeršek e-catering, uspešno prevzeli upravljanje Gostilne na Gradu in Grajske kavarne na Ljubljanskem gradu. Kratkoročno vso energijo usmerjamo v stabilizacijo poslovanja, zapolnitev kadrovske vrzeli ter urejanje in optimizacijo poslovnih procesov. Srednje- in dolgoročno pa smo se lotili priprave nove trajnostne strategije za obdobje do leta 2027. Zavedamo se, da je potrebno podjetje prestrukturirati na način, da bo odporno na podobne krizne situacije, kot je npr. pandemija.«