(intervju) Pri spletnih promocijskih dogodkih ne gre za enkratno investicijo

Intervju z Rebeko Lah Notar, skrbnico blagovne znamke in vodjo Alpskega smučarskega muzeja Elan

Elan je ena najbolj prepoznavnih in globalnih slovenskih blagovnih znamk, katere izdelki se uporabljajo v več kot 60-ih državah. Letos, ko praznuje 75-letnico delovanja, se zaradi koronakrize srečuje z upadom povpraševanja, a v podjetju računajo, da bosta december in začetek leta 2021 prodajno uspešna.

K temu bo morda prispevala tudi novost – smuči Ripstick, »ki sicer primarno niso odgovor na spremembe, povezane s trenutno situacijo«, so pa »odgovor na trende in spremembe v navadah v družbi, a zaradi zadnjih sprememb še toliko bolj relevanten«, kot nam je v pogovoru med drugim zaupala  Rebeka Lah Notar. Skrbnica blagovne znamke je predstavila tudi izkušnjo prenosa Elanove letne mednarodne prodajne konference na splet, kot vodja Alpskega smučarskega muzeja pa spregovorila tudi o novostih in načrtih tega med izdelovalci smuči edinstvenega muzeja.  

Kakšne so novosti oz. trendi, ki jih je sprožil novi koronavirus in so posledično vplivali na vaše delovanje – ne zgolj marketinško-prodajne aktivnosti, ampak predvsem izdelčni portfelj?  

»Elan ima zaradi svoje lokacije veliko konkurenčno prednost. Smo edini proizvajalec na svetu, ki smuči razvijamo tako rekoč doma, v Begunjah. Z lastnim znanjem. To nam dovoljuje, da smo v svojih odločitvah lahko hitri in agilni, takoj se lahko odzovemo na spremembe. Ne samo trženjsko, tudi izdelčno. Trenutno smo v zaključni fazi izdelka, ki sicer primarno ni bil odgovor na spremembe, povezane s trenutno situacijo, je pa odgovor na trende in spremembe v navadah v družbi, a zaradi zadnjih sprememb še toliko bolj relevanten: smuči Ripstick. So serija smuči namenjena odkrivanju prostranih strmin ‘freeride’, a zaradi svoje lahkosti tudi odlična izbira za turno smuko. Na voljo bodo v moški in ženski različici, ker pa se Elan osredotoča na družine, tudi v različici za otroke.

Dolgoletni izziv smučarskega oblikovanja je namreč ustvarjanje lahkega izdelka, ki nudi brezkompromisno plovnost in stabilnost na neurejenih terenih ter se hkrati odlično izkaže na turno-smučarskih avanturah. Ripstick se odlično spopada s tem izzivom in je zato vrhunska smučka za kakršnokoli prosto-smučarsko doživetje v gorah. Pod sloganom ‘Always Good Times’ Elan naslavlja smučanje kot zdravo zimsko-športno doživetje, ki omogoča aktivno preživljanje prostega časa za družino in prijatelje zunaj – v naravi. Slednje pa v prihajajoči sezoni dobiva še prav posebno težo in pomen.«

Trenutno smo v zaključni fazi izdelka, ki sicer primarno ni bil odgovor na spremembe, povezane s trenutno situacijo, je pa odgovor na trende in spremembe v navadah v družbi, a zaradi zadnjih sprememb še toliko bolj relevanten: smuči Ripstick.

Kako v ‘novi realnosti’ tržiti in prodajati smuči? V Elanu ste vsako jesen pripravili mednarodno prodajno konferenco – kako je ta potekala letos (v primerjavi z minulimi leti)? 

»Vsakoletna mednarodna prodajna konferenca je za Elan ključen tradicionalni dogodek v letu, saj predstavnike globalne distribucijske mreže povabimo v Slovenijo in jim kot prvim uradno predstavimo kolekcijo smuči in smučarskih dodatkov za naslednjo smučarsko sezono. Dogodek je informativen, edukativen, inspirativen in motivacijski hkrati, saj je goste potrebno navdušiti nad inovacijami in to seveda tudi podkrepiti z jasnimi in razumljivimi razvojnimi dejstvi. Istočasno se je v vseh letih izkazalo, da je oseben stik z gosti izrednega pomena. Graditi poslovne vezi na osebni ravni je ključno za graditev povezanosti z blagovno znamko. Še posebej, če gre za del poslovne strategije, kot je to v našem primeru pod sloganom ‘Always Good Times’. Letos smo bili primorani dogodek korenito spremeniti in ga popolnoma prilagoditi digitalni obliki prenašanja naših zgodb. Na tej poti smo seveda naleteli na veliko novih izzivov, še posebej zato, ker smo izvedbeno do sebe izredno zahtevni, istočasno pa so tudi gosti skozi leta navajeni visokega nivoja Elanovih doživetij v Sloveniji. Osebnega stika pač ni možno zamenjati z ekranom, a se z izbranimi rešitvami da tudi to – do neke maksimalne mere. Ob upoštevanju vseh strateških gradnikov.«

Rebeka Lah Notar bo praktične izkušnje, kako se pripraviti, kaj narediti in česa ne narediti za uspešen spletni promocijski dogodek, še podrobneje predstavila na 25. Slovenski marketinški konferenci, ki bo potekala 13. in 14. oktobra letos.  

Kateri bodo po vaši oceni tisti elementi, s katerimi boste tudi v spletnem dogodku, kjer izdelkov ni mogoče osebno ‘izkusiti’, uspeli navdušiti?  

»Elanovi izdelki, v tem primeru smuči, so element, ki na smučišču skozi doživetja vzbudijo določena čustva. Zato jih nehote percipiramo čustveno. Dotik izdelka je bil za goste vedno pomemben. Še posebej, ker všečnosti poleg tehnološko-razvojnega vidika posvečamo zelo veliko pozornosti (3D oblika, tehnike tiskanja, izbor materialov, barv, vezi …). Ker tega letos ob tej priložnosti zaradi znanih okoliščin ne bodo mogli izkusiti, smo si zamislili t.i. zaboj presenečenja. Vsebuje miniaturne smuči iz predstavljene kolekcije, ki skoraj do popolnosti lahko nadomestijo dotik izdelka v živo. Ker pa smo želeli izkušnjo doživetja še izpopolniti, smo v njo dodali še izdelke za obeležitev 75-letnice Elana, vrečko slovenske kave za čas odmora med dogodkom in nekaj promocijskih podrobnosti, predvsem v podporo trženju izdelkov. Škatlo pa bodo lahko odprli šele tik pred dogodkom v živo, t.i. unboxing pa je del scenarija in bodo zanj vodeni.

Komponenta navdušenja je tudi v skrbno zamišljenih videih, ki so podpora predstavitvam posameznih serij smuči in tako na trenutke, tudi zaradi karizmatičnosti naših smučarskih ambasadorjev, dobesedno naježijo kožo. Vse skupaj zato lahko s samozavestjo imenujemo prvovrstna spletna izkušnja.«

Dotik izdelka je bil za goste vedno pomemben. /…/ Ker tega letos ob tej priložnosti zaradi znanih okoliščin ne bodo mogli izkusiti, smo si zamislili t.i. zaboj presenečenja. 

Kaj ste se pri organizaciji in izvedbi tega dogodka naučili oz. bi priporočili oz. odsvetovali kolegom? Kaj je vredno ponoviti oz. – morda- kateri pasti se izogniti?  

»Bilo je kar nekaj soočenj z izzivi. In tako smo jih tudi sprejeli. Predvsem je najprej najpomembneje, da ima tim še bolj in še prej izdelano jasno sliko, kaj in kako predstaviti. Zakaj? Ker je potrebno določene vsebine posneti vnaprej, kar terja svoj organizacijski čas. Posledično pa je potrebno pripraviti jasen in zelo podroben scenarij, brez katerega bi bila izvedba neprijeten kaos. Glede na to, da je tovrstna oblika dogodka za marsikoga nekakšna novost, je zelo pomembno, da si za zunanje sodelavce (agencijo) izberete takšno s priporočili in visoko mero zaupanja. Gre za kar nekaj tehničnih zakonitosti, ki jih običajno nismo vešči. Kljub temu, da gre ‘samo za’ spletni dogodek in gosti niso fizično prisotni, podcenjevanje te oblike dogodka odsvetujem, zato je potrebno začeti s pripravami dovolj zgodaj. Predvsem pa ne pozabite na transformacijo duha blagovne znamke preko različnih oblik sporočil. In še to – ni nujno, da bo izvedba takšnega dogodka veliko cenejša, sploh, če ste vajeni reprezentativnega nivoja znamke. Vsekakor pa ne gre za enkratno investicijo – vse materiale lahko z malo iznajdljivosti dobro vnovčite v nadaljnjih digitalno komunikacijskih aktivnostih.«

Predvsem je najprej najpomembneje, da ima tim še bolj in še prej izdelano jasno sliko, kaj in kako predstaviti.

Ste tudi vodja Alpskega smučarskega muzeja Elan. Morda razmišljate, da bi mu dodali virtualno dimenzijo?  

»Elan se lahko pohvali z zelo bogato zgodovino izdelovanja smuči in njegovo zgodbo je mogoče spoznati tudi v našem Alpskem smučarskem muzeju Elan. Smo sploh prvi izdelovalec smuči, ki se lahko pohvali s svojim lastnim muzejem. Nenehno skrbimo in dodajamo nove atraktivne točke, ki še dodatno razkrivajo zanimivost preteklih zgodb. Imamo srečo, da jih je veliko in jih skoraj ni potrebno iskati in raziskovati. Kot zanimivost lahko povem, da smo letos v muzej postavili imitacijo – lutko v pravi velikosti enega najbolj prepoznavnih ambasadorjev Elana, pravo legendo alpskega smučanja, Ingemarja Stenmarka, kakršen je bil v 80-letih prejšnjega stoletja, pred kratkim pa še začasno razstavo ob obeležitvi 75-letnice Elana. Virtualna dimenzija še ni v kratkoročnih planih. Tovrstne zgodbe je vredno doživeti v živo. Muzej je odprt in dostopen prav vsem, zato prisrčno vabljeni v Begunje.«

Kot zanimivost lahko povem, da smo letos v muzej postavili imitacijo – lutko v pravi velikosti enega najbolj prepoznavnih ambasadorjev Elana, pravo legendo alpskega smučanja, Ingemarja Stenmarka, kakršen je bil v 80-letih prejšnjega stoletja, pred kratkim pa še začasno razstavo ob obeležitvi 75-letnice Elana.

Deli:

Povezana vsebina

Jure 2
KONFERENCE

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic