(intervju) Usmeriti se je treba v naložbe, ki bodo povečale delež prihodkov iz digitalnega poslovanja

Tako pravi Matjaž Pušnik, strokovni direktor v svetovalnem podjetju KPMG Slovenija, s katerim se je novinar časnika Finance Branko Žnidaršič pogovarjal o stanju digitalizacije v Sloveniji. 

Matjaž Pušnik bo 17. aprila na e-konferenci z naslovom Digitalizacija za uspeh predstavil analizo stanja digitalizacije v Sloveniji. »Zaznavamo, da digitalizacija v primerjavi z državami EU, ki so pred nami, poteka prepočasi,« pravi. Dodaja, da slovenska podjetja vlagajo predvsem v nove tehnologije in digitalizacijo posameznih poslovnih procesov, manj pa v preoblikovanje svojih poslovnih modelov, zato je delež prihodkov iz digitalnih poslovnih modelov podjetij v primerjavi z EU majhen. Razlog za to lahko po njegovem iščemo tudi v dejstvu, da v primerjavi z EU zaostajamo tudi pri vlaganju v kadre in pri razvoju novih digitalnih storitev in proizvodov. »Medtem ko so zadnja leta skoraj vsa podjetja odprla svojo spletno stran in raste število spletnih trgovin, imamo zelo malo pravih digitalnih platform,« opozarja Pušnik.«

Pušnik navaja nekaj primerov, ki kažejo, da digitalizacija ne dosega pričakovane ravni zrelosti in odzivnosti na današnje potrebe strank. Kot pravi, se mu zdi:

  • nekonkurenčno, da moramo danes za pridobitev kvalificiranega digitalnega potrdila v Sloveniji čakati skoraj teden dni, vlogo pa oddati osebno, medtem ko lahko bančni račun v tuji digitalni banki v EU odpremo v pol ure na daljavo;
  • nekonkurenčno, da za dostavo hrane, naročene prek spletne trgovine, potrebujejo trgovci v Sloveniji več kot teden dni, medtem ko jo iz tujine prejmemo prej kot v enem tednu;
  • skrb zbujajoče, da danes IT-tehnologijo nekateri navajajo kot razlog za neučinkovito delovanje sistema čakalnih vrst po sprostitvi ukrepov v zdravstvu;
  • da glede na odziv izobraževalnega sistema lahko rečemo, da tudi tam nimamo postavljenih najbolj kakovostnih temeljev za hitrejšo digitalizacijo.

“Usmeriti se je treba v naložbe, ki omogočajo hitrejšo preobrazbo in vpeljavo digitalnih poslovnih modelov za povečanje deleža prihodkov iz digitalnega poslovanja. Oblačne tehnologije sploh niso več vprašanje, temveč edina alternativa, ki omogoča agilno digitalno preobrazbo, hitreje in z nižjimi stroški. Prioriteta naj bodo vse storitve in proizvodi, ki že imajo visoko dodano vrednost in pomenijo jedro poslovanja, ter storitve in proizvodi, kjer lahko najbolj znižate stroške. Ne sme se pozabiti, da je treba hkrati prilagoditi organizacijo in zagotoviti ustrezne kadre. V storitveni industriji ima največjo prioriteto vse, kar je povezano s stranko, v proizvodnji pa vse, kar je povezano z nabavo in proizvodnjo”, Pušnik odgovarja glede prioritetnih naložb v digitalizacijo. 

Celoten intervju, v katerem Pušnik govori tudi o tem, kaj bi za pospešitev digitalizacije morala storiti država in kaj podjetja, najdete na IKT Informator Finance. 

Deli:

Povezana vsebina

AKADEMIJA
AKADEMIJA
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic