Svetovno gospodarstvo so v zadnjih letih prizadeli kar trije šoki – pandemija covida-19, rusko-ukrajinska vojna in občutno zaostrovanje denarne politike. Trenutno podjetjem predstavlja največji izziv soočanje z visokimi cenami in dostopom do energentov, številna podjetja pa so zaskrbljena tudi zaradi upada povpraševanja. Kako lahko v teh negotovih časih povečate poslovno odpornost svojega podjetja?
Večanje plačilne nesposobnosti se nadaljuje
Evroobmočje se je lansko leto za las izognilo recesiji, vendar gospodarske napovedi za Zahodno in Srednjo Evrope niso nič kaj optimistične. Rast naj bi v prvi polovici leta 2023 izgubila zagon in z osnovno inflacijo, ki je bistveno nad ciljno, bo ECB predvidoma nadaljevala s politiko višanja obrestnih mer. Podjetja bi morala biti še posebej previdna, saj se kreditno tveganje v zaostrenem finančnem okolju običajno znatno poveča. Plačilna nesposobnost v EU se je v zadnjem četrtletju 2022 glede na tretje četrtletje povečala za 27 odstotkov. Medtem ko se je Evropa doslej izognila najslabšemu možnemu scenariju dolgotrajne recesije, ki jo povzroča energetska kriza, nevarnost inflacije še ni minila. Pritisk na poslovne stroške bo verjetno ostal visok, povpraševanje pa se bo verjetno dodatno zmanjšalo, saj se bo kupna moč potrošnikov še naprej zmanjševala.
Visoke cene električne energije in padec povpraševanja največji grožnji podjetjem
Podjetjem kljub nekaterim pozitivnim ekonomskim kazalcem v letu 2023 grozijo številna tveganja. Povišanje cen električne energije in naraščajoči stroški poslovanja podjetjem trenutno predstavljajo največjo grožnjo. Skoraj polovica (43 odstotkov) od 3.396 anketiranih vodilnih podjetij v 18 državah (Velika Britanija, ZDA, Francija, Italija, Španija, Nemčija, Avstrija, Švica, Švedska, Norveška, Danska, Finska, Poljska, Madžarska, Indija, Kitajska, Hong Kong in Tajvan) je izpostavila to kot glavni izziv v letošnjem letu, na drugo mesto so postavili padec povpraševanja strank (25 odstotkov), nato kibernetsko varnost (24 odstotkov) in povečano obdavčenje (24 odstotkov) ter dostop do talentov (20 odstotkov).
Več o tem lahko preberete v našem aktualnem poročilu »Data Driven Resilience: How to Grow When Facing an Uncertain Future«.
Zaradi številnih neznank je prihodnost zelo težko napovedati in zato je sprejemanje odločitev postalo bistveno zahtevnejše. Imeti preprost dostop do vpogledov v podatke je ključnega pomena za pomoč podjetjem pri krmarjenju v negotovi pokrajini. Zaskrbljujoče pa je, da kar 85 odstotkov podjetij trenutno ne uporablja podatkov za razumevanje motenj v svojem ekosistemu. Z izkoriščanjem vpogledov v podatke se lahko podjetja bolje pripravijo na premagovanje naslednje morebitne motnje, pa tudi morebitnih prihodnjih motenj, ki se lahko pojavijo, in se bolje postavijo za rast in uspeh.
Podatki ključni pri prepoznavanju strank in ocenah tveganja
Zgolj dobra četrtina (27 odstotkov) odločevalcev svoja podjetja v turbulentnih časih ocenjujejo kot »izjemno odporna«, 62 odstotkov podjetij pa meni, da so na krizne razmere zgolj »delno odporna«. Zaradi dejstva, da je konec gospodarske negotovosti danes še nemogoče napovedati, pa bo morala večina podjetij pri soočanju s kriznimi razmerami svojo poslovno odpornost dvigniti na najvišjo možno raven. Podjetja na danes prisotna tveganja pravzaprav nimajo neposrednega vpliva, zaradi česar je še toliko bolj nujno, da se pri sprejemanju odločitev naslonijo na kvalitetne podatke in analize. Podjetja se tega zavedajo, saj je dobra četrtina svetovnih odločevalcev prepričanih, da bodo kvalitetni podatki igrali ključno vlogo pri rasti njihovih prihodkov v naslednjih treh letih. Več kot tri četrtine vidi podatke kot ključne pri prepoznavanju novih strank (79 odstotkov), kot tudi za pomoč podjetju pri oceni tveganja (78 odstotkov) in kot bistvenega pomena za finančno načrtovanje (79 odstotkov). Pravzaprav več kot tretjina (37 odstotkov) podjetij že uporablja podatke za povečanje prihodkov, petina (17 odstotkov) pa jih uporablja za prepoznavanje morebitnih zlorab/prevar.
S pametnimi rešitvami lahko povečate poslovno odpornost in pridobite nove stranke
Prešli smo točko, ko podjetja iščejo več podatkov. Pretirana kvantiteta lahko namreč povzroči zmedo in podjetjem onemogoči osredotočanje na ključne izzive. Danes je v ospredju kakovost podatkov, saj odločevalci potrebujejo relevantne aktualne podatke, na podlagi katerih lahko sprejemajo optimalne odločitve za prihodnost organizacije in tako povečajo odpornost podjetja.
Ne glede na to, ali iščete potencialne stranke, upravljate kupce ali raziskujete podjetja, vam rešitev D&B Hoovers pomaga pridobiti boljši vpogled v vaš portfelj obstoječih ali bodočih poslovnih partnerjev. Na podlagi ključnih besed lahko iščete po preverjeni bazi podjetij iz več kot 200 držav vključno s Slovenijo. Na enem mestu lahko tako preverite, ali je portfelj vaših partnerjev ustrezno likviden, kakšne so njihove bonitetne ocene, hkrati pa vas sistem opozori, če se pri njihovem poslovanju zgodi karkoli nepredvidenega.
Nabor strank, ki jih lahko strateško nagovorite in hitreje zaključite posel, najdete v rešitvi D&B Hoovers. BREZPLAČNO PREIZKUSITE D&B Hoovers in v le nekaj klikih najdite nove poslovne priložnosti ter podatke, ki vam bodo pomagali obvladovati tveganja.