»Na samem začetku sem povsem egoistično poslušal samo sebe«

Intervju z Andražem Gavezom, mladim (so)ustanoviteljem podjetij Mojačokolada.si in Fully ter predsednikom Društva spletnih trgovcev

Andraž Gavez se je že pri 18-ih letih podal v podjetniške vode. V študentskih letih sta imela s kolegom manjšo digitalno agencijo, hkrati pa željo, da začneta čimprej delati zase. Zamisel za Mojačokolada.si, spletno trgovino, ki jo je ustanovil pri 19-ih letih, se je Andražu porodila, ko je iskal darilo. V eni od nemških spletnih trgovin je našel idealno čokoladno darilo – čokolado s posipi in napisi po želji. A podjetje svojih izdelkov ni pošiljalo v Slovenijo. Spletna trgovina Mojačokolada.si danes deluje že sedem let (od 2013), lani pa so prihodke več kot podvojili in presegli pol milijona evrov prodaje.

Danes 29-letni podjetnik je tudi predsednik Društva spletnih trgovcev, ki trenutno združuje 90 članov s skupaj okoli 120.000 poslanimi paketi mesečno, v letu 2019 pa je skupaj z ustanoviteljem trgovine Spletna fuzija Matejem Fajdigo zagnal novo podjetje: Fully je specializirani skladiščni center za spletne trgovine, v katerem skladiščijo izdelke, jih pakirajo, darilno zavijajo, odpremljajo, sprejemajo neprevzete pakete in podobno. Gre za podporo, podobno tisti, ki jo opravljajo v Amazonovih fulfillment centrih.

Ljubljančan, ki živi v Mariboru, bo na 14. prodajni konferenci Sales Summit, ki bo 13. februarja letos v Ljubljani, poudaril pomen poslušanja kupcev, na katerem temelji razvoj izdelkov in prodaje pri Mojačokolada.si. V kratkem intervjuju pred dogodkom, ki ga organizira Akademija Finance, pa nam je med drugim zaupal, da sicer sam na začetku poslovne poti ni poslušal praktično nikogar. 

»Na začetku praktično sploh nismo vedeli komu bomo prodajali, katere so naše stranke ter ali jim sploh rešujemo kakšen problem,« ste dejali nedolgo po ustanovitvi spletne trgovine Mojačokolada.si. Koga ste torej poslušali ob zagonu poslovne ideje in kako se je to skozi leta spreminjalo?

Ja, res je. Na samem začetku sem povsem egoistično poslušal samo sebe. Zdaj poizkušam svoj ego čim bolj potisniti vstran in poslušati predvsem našo ekipo/zaposlene in naše stranke. Saj veste, kako pravijo: Bolje je dobro poslušati, kot dobro govoriti.

Poslušanje kupcev je pravzaprav tudi vaš ključni produkt, kajne, personalizacija izdelkov? Kako ste določili mejo personalizacije, ste jo kdaj prekoračili in kaj ste se iz tega odnesli? 

Personalizacija, ustrezno poslušanje trga ter razumevanje trendov je naša ključna dodana vrednost. Meje personalizacije postavljamo zgolj pri tehničnih/proizvodnih omejitvah. V samem proizvodnem oz. operativnem procesu nastajajo določene omejitve, a se trudimo stalno izboljševati oz. nadgrajevati personalizirani postopek.

Prisotni ste tudi na Hrvaškem. Kakšne so razlike med vašimi kupci v Sloveniji in na Hrvaškem; pa tudi v vaših prodajnih pristopih?

Je res. Zaenkrat na drugih trgih (še) nismo prisotni, prodamo pa kar nekaj naših izdelkov iz Slovenije na druge EU trge. Bistvenih razlik med Slovenijo in Hrvaško ne opažamo. So določene malenkosti, vendar smo si tako značajsko, kulturno kot tudi gastronomsko zelo podobni. Medtem ko npr. v primerjavi z Italijani, smo si pa Slovenci zelo različni.

Razlik v sami prodaji ne delamo prav veliko. Verjetno so zaradi tega nekoliko slabši rezultati, a je nam operativna izvedba zaradi poenotenih pristopov toliko lažja.

Je tudi Fully rezultat poslušanja kupcev? Gre za nadgradnjo Mojačokolada.si, ki izboljšuje izkušnjo vaših kupcev čokolade, ali povsem ločen projekt?

Fully je odličen primer poslušanja kupcev in prepoznavanja potreb na trgu. Opazili smo močno povpraševanje oz. vrzel na trgu, ki se je še nihče ni lotil tako specializirano ter optimizirano. »E-commerce« trend v prodaji navzgor pa seveda tudi ne škodi.

Gre za povsem ločen projekt, je pa Mojačokolada.si bila z velikim veseljem tudi prvi kupec Fullyja. Takšno infrastrukturno storitev smo namreč pri Mojačokolada.si zares močno potrebovali.

Na podlagi vsega, kar veste danes, kakšne 3 ključne nasvete bi dali sebi na začetku poslovne poti (in drugim, ki začenjajo)?

Takšne splošne nasvete dajem čedalje bolj nerad. Ker smo si ljudje med seboj tako zelo različni, da lahko določeno sporočilo dojamemo povsem napačno. Izredno pomembno je namreč začetno izhodišče/gledišče. Nekateri namreč potrebujejo več optimizma in ‘vajba’ »Sam’ gremo!«, medtem ko bi drugi potrebovali ob sebi kakšnega bolj konzervativnega in premišljenega/natančnega mentorja ali poslovnega partnerja, ki bi se bolj osredotočil na detajle.

Sam sebi pa ne bi dajal nobenih nasvetov. Na začetku poslovne poti tako ali tako nisem praktično nikogar poslušal, bil sem preveč poln samega sebe, vedno sem imel prav (če nisem tega kazal navzven, sem si pa to vsekakor mislil navznoter). Vedno te največ naučijo ravno lastne izkušnje, lastna življenjska pot.

Imate v mislih že kak nov projekt?

Podjetij imam ta trenutek v portfelju dovolj, rekel bi, da ravno prav za ustrezen pregled nad vsemi ter trenutno še brez ogromnega stresa.

Projektov, ki se razvijajo v glavah v teh podjetjih, je pa vedno veliko. Ampak kaj, ko je sama misel oz. ideja tako zelo nepomembna in skoraj ničvredna. Najpomembnejša je izvedba.

 

Deli:

Povezana vsebina

Businessman,Hand,Touching,Of,Digital,Data,Network,Transformation,For,Next
Novica, PARTNERSKI DOGODKI
750 x 500_NASLOVNA_AKADEMCEK 2023_2024
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic