Marsikdo se pogosto pelje mimo AquafilSLO, ne da bi zares vedel, s čim se v podjetju ukvarjajo. So namreč središče inovativnih tehnologij za pridobivanje materialov iz odsluženih izdelkov in predpotrošniških odpadkov ter njihovo regeneracijo v nov Econyl – reciklirani najlon; vlakno, proizvedeno iz odpadkov.
AquafilSLO je del skupine Aquafil, ki ima sedež v Italiji in že skoraj 20 let v svojo strategijo vključuje trajnost, že več kot 10 let pa sledi konceptu znamčenja komponent. S tem jim je uspelo v svojo komunikacijo uspešno umestiti priznane modne blagovne znamke, kot je Stella McCartney. Uspelo jim je ustvarili B2B blagovno znamko, komponento, po kateri povprašujejo kupci. Kako?
To bo na prihajajoči Slovenski marketinški konferenci udeležencem predstavila direktorica marketinga in komunikacij Nathalie De Marco. V krajšem pogovoru pred konferenco pa je razkrila, kakšno vlogo ima pri tem Gardsko jezero in koliko sodov surove nafte prihranijo s svojo zvezdniško prejo, ter predstavila številne prednosti vključevanja trajnosti v poslovne prakse.
Aquafil je pionir krožnega gospodarstva in vodilni svetovni proizvajalec sintetičnih vlaken. Ali lahko pojasnite, kako je trajnost postala jedro vaše poslovne strategije?
Aquafilova zavezanost trajnosti se je začela pred mnogimi leti, ko besedi trajnost in krožnost še nista bili tako modni, kot sta danes. Verjetno je k temu prispevalo naravno okolje, v katerem je bilo podjetje ustanovljeno: zelo blizu Gardskega jezera in obdano z gorami. To je seveda pomagalo, vendar je bila in še vedno je resnična gonilna sila osebna vizija generalnega direktorja podjetja, gospoda Giulia Bonazzija. Prvi poskus recikliranja se je zgodil leta 2007, danes pa ne proizvajamo le sintetičnih vlaken (preje ECONYL®), ki so 100-odstotno izdelana iz odpadkov, temveč v naši dobavni verigi sodelujemo pri razvoju izdelka prihodnosti skupaj s proizvajalci preprog in tekstilnimi blagovnimi znamkami. Danes se lahko zanesemo tudi na povpraševanje na trgu: potrošniki vse bolj povprašujejo po trajnostnih izdelkih. Ljudje postajajo vse bolj okoljsko ozaveščeni, zato iščejo blagovne znamke in izdelke, ki so skladni z njihovimi vrednotami.
Poleg tega sta imeli temeljno vlogo tudi zakonodaja in inovacije. Vladni predpisi in politike, katerih cilj je zmanjšati vpliv na okolje, pogosto vplivajo na poslovne strategije pri sprejemanju trajnostnih praks. Aquafil je bil vedno korak pred morebitnimi predpisi in dokazal svojo zavezanost krožnemu upravljanju.
Nenazadnje, sprejemanje trajnostnega razvoja lahko spodbuja tudi inovacije. Aquafil je videl priložnosti za razvoj novih tehnologij, procesov in izdelkov, ki so bili premišljeni z mislijo na cilj, hkrati pa so izpolnjevali potrebe strank in ustvarjali poslovno vrednost.
Vaš ‘zvezdniški’ izdelek je regenerirani najlon, ki je popolnoma enak novemu najlonu, zato ga je mogoče vedno znova reciklirati, predelati in preoblikovati. Na kakšen način prispeva k trajnosti? S čim tekmuje?
Na vsakih 10.000 ton surovine ECONYL® lahko Aquafil prihrani 70.000 sodov surove nafte.
Moč regeneriranega najlona ECONYL® je zagotovo v zgodbi in dejstvu, da lahko s postopkom kemičnega recikliranja dobimo izdelek, ki ima enake lastnosti in kakovost kot standardni najlon iz standardne nafte in ga je mogoče regenerirati neskončno velikokrat.
Seveda se je industrija v teh letih zelo razvila in na trgu je zdaj na voljo veliko “trajnostnih izdelkov”. Verjamemo, da je to zelo dobro za okolje, saj Aquafil sam ne more rešiti “trajnostnih” težav sveta.
Skrb za trajnost je pomemben trend za blagovne znamke, zlasti med pripadniki generacije Z. Hkrati je trajnost dober posel. Ali bi rekli, da je to pomemben del vaše privlačnosti za (B2C) blagovne znamke?
Da, vsekakor. Za B2C blagovne znamke je vključevanje trajnosti v njihove poslovne prakse in sporočila vedno bolj ključnega pomena.
Številni potrošniki, zlasti pripadniki generacije Z, pri nakupnih odločitvah dajejo prednost trajnosti in okoljski odgovornosti. Z izkazovanjem zavezanosti trajnosti se lahko B2C blagovne znamke uskladijo z vrednotami svoje ciljne skupine ter tako povečajo zvestobo in privlačnost blagovne znamke.
Upoštevati je treba tudi ugled in odgovornost blagovne znamke: Blagovne znamke, ki dajejo prednost trajnosti, veljajo za bolj pristne in zaupanja vredne, kar vodi k močnejšim povezavam s strankami.
Poleg tega imajo konkurenčno prednost, saj je trajnost lahko ključni razlikovalni dejavnik za blagovne znamke. Potrošniki bodo bolj verjetno izbrali izdelke in blagovne znamke, ki izkazujejo etične in trajnostne prakse, kot tiste, ki so lažni zeleni oglaševalci.
Ne pozabite na privabljanje talentov. Mlajše generacije vse bolj iščejo podjetja, ki so zavezana okoljski in družbeni odgovornosti. Močan trajnostni ugled lahko B2C blagovnim znamkam pomaga privabiti in obdržati usposobljene zaposlene, ki delijo njihove vrednote.
Zagotavljanje prihodnosti podjetja: Ker so okoljska vprašanja vse bolj pereča, lahko vključitev trajnosti v poslovne prakse pomaga B2C blagovnim znamkam zagotoviti odpornost na zakonodajne spremembe, spremembe na trgu in razvijajoče se preference potrošnikov.
Na splošno trajnost ni dobra le za planet, temveč tudi za poslovanje, zlasti v sektorju B2C, kjer imajo preference potrošnikov pomembno vlogo pri nakupnih odločitvah.