»Ne smemo se prepustiti pasti, da trge dobro poznamo«

Erna Povh je v letošnjem letu ustanovila podjetje Epics, pred tem pa je več kot 20 let delovala različnih prodajnih področij v podjetju Adria mobil. Zadnjih osem let tam je v vlogi produktnega vodje obvladovala učinkovitost in nadaljnji razvoj portfelja prikolic ter vodila številne uspešne in nagrajene razvojne projekte. Udeležencem 1. konference produktnega menedžmenta, ki bo v organizaciji Akademije Finance potekala 22. novembra v Ljubljani, bo tako predstavila pogoste neučinkovite prakse, ki močno vplivajo na končno uspešnost izdelkov na trgu. Za nekaj vpogledov v njeno predavanje smo jo prosili že pred konferenco.

Ga. Povh, v vašem predavanju naslavljate pasti, ki vodijo do neuspešnega razvoja. Katera je glavna past, ki vpliva na končno uspešnost izdelka na trgu?

»Uspeh izdelka na trgu je odvisen od spleta številnih dejavnikov, ki jih bom predstavila na konferenci. Gotovo pa je prva podlaga za uspeh razumevanje kupca in njegovih potreb, da novi izdelek lahko prinese prave prednosti in morda kupca celo preseneti s prednostmi, ki jih prej sam ni niti znal artikulirati. Taki izdelki lahko dosegajo višje dodane vrednosti. Ne smemo se torej prepustiti pasti, da trg dobro poznamo, saj dobre produkte razvijamo že več let. Ob čedalje večji konkurenčnosti trgov je razumevanje bodočih potreb kupca samo še bolj pomembno.«

Sami ste več kot 20 let sodelovali pri razvoju novih izdelkov, lahko predstavite kakšen primer?

»V zadnjih 10-ih letih sem v podjetju Adria mobil vodila vse projekte, ki danes sestavljajo prikoliški portfelj podjetja. Verjetno je med vsemi najbolj prepoznana prikolica Astella, ki je najbolj izstopajoča že po dizajnu, ki je odprla nove poslovne priložnosti, ki je prejela največ inovacijskih nagrad in prinaša tudi najvišjo prodajno vrednost.

Razvoj projekta smo začeli s pisanjem izhodišč, kjer smo zastavili prenovo ene izmed obstoječih gam v premium economy segmentu. Ob analiziranju takratnih vpogledov in priložnosti, pa smo hitro spoznali, da obstaja potencial za razvoj produkta, ki bo nadgradil obstoječega in bo odprl nov luksuzni segment, ki ga trg še ni imel. Kupec je pričakoval bolj udobno, pa še vedno prepoznavno, zaprto prikolico, ki jo bo lahko peljal iz lokacije A na lokacijo B, kar mu malce udobnejša mobilna hišica ni omogočala. In vendar je Astella prinesla več kot to. Mnogim luksuzen počitniški dom in udobje, ki ga je vajen doma. Brez konvencionalnih prikoliških prostorskih kompromisov. Pa vendar ga je lahko užival danes nekje ob jezeru ali morju, jutri ob vznožju planin, saj je Astella zaradi integracije nekaterih aerodinamičnih elementov lepo vozna prikolica. In vso to naravo je lahko občudoval pred Astello ali v njej, kar omogoča čudovita integracija unikatnih panoramskih vrat. Z bogatim razvojnim znanjem smo tako prepoznane priložnosti v dizajn raziskavi spremenili v inovativni produkt, ki še po 4-ih letih na trgu nima konkurenčnega izdelka.«

Kako bi v kontekstu vašega predavanja odgovorili na naslovno vprašanje konference: kako minimizirati tveganja in maksimirati uspešnost novih izdelkov?

»Sama verjamem, da je empatija do kupca čez vso organizacijo izjemno pomembna. Druga zelo pomembna stvar je strukturiran pristop k inoviranju. Kot ena ključnih implementatork dizajn managementa v podjetju Adria mobil trdim, da smo uspeli s tema dvema principoma močno dvigniti raven inovativnosti v podjetju. Vse to pa lahko deluje na dolgi rok, če je podprto z vizijo podjetja in s kulturo v podjetju.«

Deli:

Povezana vsebina

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic