Številna podjetja poudarjajo, da se v tem času kristalizirajo tudi poslovni odnosi – dobri odnosi so marsikje še boljši.
Ker oskrba z živili sodi med nujno potrebne dejavnosti za delovanje države, je časnik Finance kot primer trenutnega poslovanja vzel enega od trgovcev – podjetje Hofer. Avtorja prispevka, ki ga na tem mestu povzemamo, Mladena Mikovića, so zanimali odnosi do dobaviteljev, zaposlenih in kupcev, pa tudi, kakšno je krizno sodelovanje med podjetji v skupini. Kakšni so izzivi pri vpeljanih ukrepih in kaj se dogaja na trgu?
»Pri izdelkih, po katerih je povpraševanje še posebej veliko, poskušamo manjkajoče količine nadomestiti v najkrajšem možnem času in dajemo prednost lokalnim dobaviteljem. Vsekakor pa bi ob večjih izzivih iskali tudi alternativne vire, kar nam omogoča naša široka in razvejena dobavna mreža,« razlagajo v Hoferju Slovenija, ki je del mednarodne skupine Aldi Süd.
Glede na to, da so kupci v zadnjih tednih bolj posegali po osnovnih živilih in živilih z daljšim rokom trajanja, so pri nekaterih glavnih skupinah izdelkov morali hitro poiskali dodatne vire. Med tistimi, ki so se hitro odzvali in s katerimi dobro sodelujejo, lahko poudarijo kar nekaj domačih dobaviteljev, med njimi Delamaris, Mlinotest, K-Normo, Osem in Pomurske mlekarne. »Verjamemo, da je to možno tudi zaradi dolgoročnih odnosov z našimi dobavitelji. Denimo z Mlinotestom smo tako rekoč z danes na jutri dopolnili količine v ponudbi ‘ključnih’ živil, ki so bila sicer v akcijski ponudbi: ajdova kaša, pšenični in koruzni zdrob, ješprenj, testenine …«
V Hoferju poudarjajo, da se zavedajo, da je za vzdržno poslovanje pomembna tudi prijazna plačilna politika, zato bodo tudi v prihodnje svoje obveznosti dobaviteljem plačevali v dogovorjenem roku 33 dni. Pred tremi leti so za dobavitelje uvedli možnost predčasnega plačevanja računov, samodejno, brez kakršnegakoli pogojevanja in brez zapletenih postopkov.
Kot so razložili, so v okviru skupine Aldi Süd v vsaki državi ustanovili krizne ekipe, ki si vsak dan prek videokonferenc izmenjujejo dobre prakse in izkušnje. Eno od njihovih rešitev, in sicer zaščitna stekla na blagajnah, so uvedli tudi v vseh preostalih državah, kjer deluje skupina, v Avstriji celo po slovenskem prototipu. Prednost sodelovanja v skupini je tudi skupno naročanje zaščitne opreme, pa tudi enotnost komunikacijskih kanalov ter oblikovanja plakatov in obvestil, kar jim v danih razmerah omogoča hitrejše odzivanje.