Nekdanji šef Daimlerja: Pričakujem, da bo prodaja avtov upadala še dve, tri leta

Rainer Schmückle je nekdanji direktor operative pri Mercedes-BenzuCars (Daimler AG), pred tem je zasedal več visokih položajev v avtomobilski industriji. Bil je direktor podjetja Adtranz, v katero sta se združili diviziji transportne tehnologije podjetij ABB in Daimler-Benz, pozneje tudi prvi človek podjetja Daimler Trucks North America. Letos bo odprl Poslovno konferenco Portorož, na kateri bo govoril o avtomobilski industriji in izzivih, ki jo čakajo.

V času nenehnih disrupcij, groženj s trgovinskimi vojnami in pogovorov o recesiji: kako manevrirati ob vseh teh izzivih?

Ni prijetnega odgovora na naraščajoče zahteve trenutnega poslovnega okolja. Najverjetneje smo sredi najbolj politično napetega obdobja po padcu železne zavese konec osemdesetih let prejšnjega stoletja. V poslovni skupnosti je razširjeno mnenje, da se obdobje multilateralizma, ki je v zadnjih 30 letih prineslo veliko predvidljivosti, počasi končuje. Velik razlog za to je v tem, da postaja čedalje težje ustvariti win-win situacije med trgovinskimi partnerji. Sploh v svetu, ki ga zaznamuje čedalje več omejitev za rast, denimo nadzorovanje izpustov ogljikovega dioksida, omejevanje izrabe naravnih virov …

Če nismo več sposobni ustvariti win-win situacij, se odnosi med trgovinskimi partnericami poslabšajo, ker se dobiček enega partnerja čuti kot izguba drugega. Verjamem, da nas čaka nekaj zahtevnih let, v katerih bomo morali prilagoditi svoje poslovne modele in jih ohraniti v prihodnosti.

Kako avtoindustriji uspeva med vsemi temi izzivi, sploh ker jih spremljajo dodatne spremembe, od električnih do avtonomnih vozil?

Avtomobilski industriji je v zadnjem stoletju uspelo preživeti mnogo izzivov. Večina podjetij se je naučila prilagajati svoje poslovne modele in regionalne podrobnosti svojim strankam in regulatorjem. Vodilnim igralcem je uspelo svoje zelo zapletene razvojne, proizvodne, dobavne in prodajne postopke nemoteno vpeljati v različne regije. Kljub vsem dosežkom pa so izzivi, ki ostajajo za avtomobilsko industrijo, velikanski, sploh ker prehod na alternativne pogonske sklope v kombinaciji z željami kupcev ne ustvarja le novih tekmecev, ampak zahteva korenite spremembe v spretnosti zaposlenih. Še bolj kot v desetletjih prej danes velja, da uspeh iz preteklosti ne zagotavlja uspehov v prihodnosti.

Kako se je avtomobilska industrija spremenila v zadnjih letih in kako se bo v prihodnje, če upoštevamo ta novi razvoj? Bodo trenutno vodilni igralci ostali na vrhu?

Električna vozila so kratkoročni izziv, pomenila bodo velik del prodaje na velikih trgih, kot sta Evropa in Kitajska, kjer se bodo kupci selili stran od motorjev z notranjim zgorevanjem. Sam verjamem, da bomo videli tudi večjo vlogo vodika. To bo zahtevalo spremembe pri veščinah – do zdaj je bilo žarišče na mehaniki, zdaj pa bodo potrebna širša znanja, tudi o elektriki in materialih. To vse drži tudi za dobavitelje. Več znanja bo potrebnega tudi o programski opremi.

Kot rečeno, novi igralci bodo poskusili dobiti zadosten delež prihodnjih dobičkov v avtomobilski industriji. Stari glavni igralci nimajo nikakršnega zagotovila, da bodo glavni tudi v prihodnje.

Statistika kaže, da se prodaja avtomobilov po svetu upočasnjuje, prvi štirje meseci so bili najslabši po letu 2013. Se bo ta trend po vašem mnenju nadaljeval?

V prvih osmih mesecih je v Evropi in Severni Ameriki prodaja upadla za tri do pet odstotkov. Na Kitajskem je bil upad še bolj izrazit. Skrbi, ki jih povzročajo trgovinske napetosti in nejasnosti, kot je brexit, prodaji ne pomagajo. Strinjam se z večino strokovnjakov iz panoge in pričakujem še obdobje dveh, treh let s slabšo, zmerno upadajočo prodajo avtomobilov. Dejstvo, da veliko podjetij – tako proizvajalcev avtomobilov kot tudi njihovih dobaviteljev – že čuti težave, je dokaz, da je težko obvladovati še vedno zmeren upad trga in nadaljnje visoke stroške tehnološke preobrazbe.

Če se bo upadanje prodaje nadaljevalo – kaj morajo storiti proizvajalci avtomobilov?

Morajo najti pravo ravnotežje med krčenjem stroškov in nadaljnjim zapravljanjem za preobrazbo. Tisti menedžerji, ki jim to ne bo uspelo, bodo škodovali svojim podjetjem in ogrozili njihovo prihodnost.

Dolga leta ste delali v Mercedesu. Ali pričakujete hitrejši razvoj elektrifikacije pod Olajem Källeniusom oziroma kakršnekoli večje spremembe v usmeritvah podjetja? Kako daleč je Mercedesov tovornjak na elektriko?

Ne smem govoriti specifično za Mercedes, a jasno se zdi, da vsi nemški proizvajalci premium vozil razumejo, da poti nazaj od bolj trajnostne usmeritve ni. To drži tudi za proizvajalce tovornjakov. A kupci bodo morali razumeti, da ima zelena prihodnost tudi svojo ceno.

Deli:

Povezana vsebina

Mekinjski Samostan - fotografije sob
AKADEMIJA
Janez KRIZAN, direktor razvoja novih poslovnih modelov in inovacij, A1 Slovenija, 7. Agrobiznis konferenca
12.02.2020 Foto: Jernej Lasič
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic