Luka Koper je v minulih dveh letih močno povečala obseg naložb. S tem želi ohraniti vlogo vodilnega pristaniškega operaterja v severnem Jadranu, predvsem za področje kontejnerjev in avtomobilov. Tudi načrti za prihodnost niso nič manj ambiciozni.
Podaljšanje južnega dela prvega pomola, izgradnja dodatne garažne hiše, novo privezno mesto za ladje z avtomobili, dodaten vhod za tovornjake je le nekaj najpomembnejših pridobitev. Vrednost teh naložb znaša kar 120 milijonov evrov. Letos načrtujejo za 70 milijonov evrov naložb, med drugim ureditev površin za skladiščenje avtomobilov (kaseta 5a), gradnjo zunanjega kamionskega terminala pri vhodu Sermin in gradnjo novega skladišča za generalne tovore. Kar 12 milijonov evrov pa bodo vložili v projekte, izboljšave in mehanizacijo, s katerimi zmanjšujejo svoj vpliv na okolje, to so denimo projekti zmanjševanja porabe energentov, prehoda s fosilnega na električni pogon in podobno.
Prvi v Jadranu danes in jutri
A družba ima na mizi že nove načrte za širitev zmogljivosti, predvsem kontejnerskih. Število zabojnikov v svetovni trgovinski menjavi še vedno narašča. Ladjarji gradijo vse večje ladje in temu se morajo pristanišča prilagoditi s podaljševanjem pomolov, poglabljanjem morja in večanjem skladiščnih površin. V nasprotnem primeru jih bodo logistične poti zaobšle. Potem ko so končali podaljševanje prvega pomola na južni strani, se v Luki Koper že pripravljajo na začetek podaljševanja severnega dela pomola. Projekt, vreden 248 milijonov evrov, bo potekal fazno in vključuje izgradnjo dodatne operativne obale in skladiščnih površin, nabavo dodatnih obalnih dvigal in podaljšanje terminalskih železniških tirov, širitev skladiščnih zmogljivosti za kontejnerje v zaledju terminala ter nabavo dodatne talne mehanizacije. Tako bodo v Luki Koper pripravljeni na izgradnjo dodatnega tira med Koprom in Divačo, ki naj bi bil operativen leta 2026. Z letno zmogljivostjo okoli dva milijona kontejnerskih enot želi Luka Koper ohraniti primat največjega kontejnerskega terminala na Jadranu, status, ki ga ima že od leta 2010.
Gradnja podaljška severnega dela prvega pomola se bo začela predvidoma prihodnje leto.