Poiščite svoj ritual, zaupajte in negujte »mi« v timu

Predavatelj in psihoterapevt iz družbe O.K. Consulting Sandi Kofol je udeležencem Slovenske marketinške konference predstavil nekaj napotkov za vodenje in delovanje nasploh v času ‘nove normalnosti’.

Poudaril je, da si je potrebno z novim načinom dela, ko številna podjetja delujejo hibridno, torej nekaj dni na teden v pisarni in nekaj dni na teden od doma oz. na daljavo, zavestno izbrati nekaj, kar bo predstavljalo nov ritual. Ta bo omogočil preklapljanje iz zasebne v profesionalno identiteto, iz poslovneža, strokovnjaka v mamo, sestro, hčerko … Nekateri si tako doma za delo na daljavo obujejo v službo, drugi se naličijo – in to jim omogoči preklop v profesionalno identiteto. Ko delamo od doma, moramo ta preklop narediti tudi večkrat dnevno.  »Ta in ta kava, ta in ta stol – pomeni preklop v poslovno identiteto in je zelo pomembna stvar.« V zvezi s tem Kofol še nagovarja vodje, naj se o tem pogovarjajo s svojimi zaposlenimi.

Izmed štirih področij vodenja, ki vključujejo planiranje, organiziranje, vodenje ljudi in kontroliranje, so se po besedah Kofola najpomembnejše spremembe v ‘novi normalnosti’ zgodile na področju nadzora. V ozadju nadzora pa je zaupanje: »Kdaj ljudem zaupati? Po eni od teorij morajo biti za to izpolnjeni trije pogoji: ko jih bomo doživeli kot dobronamerne, sposobne ter obenem zanesljive na področju, na katerem jim zaupamo.« Vodje pri tem poziva, da naj se pri zaposlenih individualno ukvarjajo z vsemi tremi področji.

Nenazadnje pa je Kofol poudaril še pomen timskega dela: »Zelo pomembno je imeti skupni cilj, ga komunicirati sodelavcem, se o njem z njimi pogovarjati.« Vodje morajo poskrbeti, da vsi izrazijo svoje mnenje: »Če je eden bolj tiho, ga izzovite«. V novih razmerah, ko je več spletnega sodelovanja, se ljudje lažje skrijejo, kar pomeni še dodaten izziv za vodje, ki si morajo prizadevati, da so izpostavljeni vsi. Za timsko delo pa je ključen še en preklop, in sicer iz ‘jaz’ v ‘mi’. »Če želite vzpostaviti timsko delo, morate ljudi pripraviti do tega, da začnejo razmišljati o tem, kako bodo skupaj naredili nekaj«, je Kofol pozval vodje v občinstvu Slovenske marketinške konference, ki morajo omenjeni preklop seveda narediti tudi sami, najprej v komunikaciji.

V zaključku svojega predavanja na 26. SMK je psihoterapevt poudaril še pomen razumevanja zahtevnosti tega časa. Ljudje smo ranjeni, prizadeti, pravi, in ko smo takšni, potrebujemo povezovanje, tolerantnost in skrb.

Deli:

Povezana vsebina

KONFERENCE
KONFERENCE

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic