Preobrazba nabave: igra »ljubezni in sovraštva« med umetno inteligenco in nabavniki

Če parafraziramo refren znane glasbene uspešnice, lahko rečemo, da uvajanje umetne inteligence v nabavo trenutno deluje kot igra »ljubezni in sovraštva«1. Na eni strani umetna inteligenca močno izboljšuje delo nabave in krepi njen položaj v podjetju, na drugi strani pa je potrebnih veliko učenja, napora in vlaganj, da nabava »usvoji« učinkovito sodelovanje z umetno inteligenco. Za kaj gre?

Področje nabave je zaradi generativne umetne inteligence (GenAI) in avtomatizacije pred temeljito preobrazbo, nabavniki pa z njo dobivajo vse večji vpliv pri ustvarjanju vrednosti podjetja. Uvajanje GenAI in avtomatizacije podpira vse korake v nabavnem procesu (Slika), kar vodi k izboljšanemu strateškemu odločanju in večji operativni učinkovitosti. Poleg tega tehnologija, kot je GenAI, prispeva k obvladovanju tveganj, optimizaciji stroškov in skladnosti.

V raziskavi, ki jo je izvedlo svetovalno podjetje Kearney med vodilnimi svetovnimi podjetji, direktorji nabave pričakujejo, da bo uvajanje umetne inteligence pri pogajanjih najbolj uporabna tehnologija za avtomatizacijo nabavnih postopkov. Tudi številne druge prednosti uporabe GenAI že postajajo očitne. Umetna inteligenca omogoča nabavnim ekipam, da izkoristijo moč podatkov kot še nikoli doslej. Analize porabe, tržnih gibanj in kakovosti dobaviteljev se pripravljajo z bliskovito hitrostjo ter ustvarjajo neprecenljive vpoglede, s čimer so nabavniki veliko bolj opolnomočeni za sprejemanje odločitev. Algoritmi lahko ocenijo kakovost dobavitelja, pravočasnost dobave in skladnost ter pomagajo pri izbiri, pogajanjih in obvladovanju tveganj. Po drugi strani avtomatizacija rutinskih opravil nabavnikom omogoča, da se osredotočijo na strateške dejavnosti, kot so organiziranje celotne verige vrednosti, upravljanje odnosov z dobavitelji in uvajanje inovativnih rešitev.

Čeprav GenAI in avtomatizacija na novo opredeljujeta vlogo zaposlenih v nabavi, človeški dejavnik ostaja sestavni del spodbujanja inovacij in strateškega odločanja na tem dinamičnem področju. Sprejemanje možnosti, ki jih prinašata GenAI in avtomatizacija, ter krepitev znanja in veščin nabavnikov bosta odločilna za ohranjanje konkurenčnosti in odpornosti gospodarskih družb v nenehno razvijajočem se svetu nabave. Zato je pomembno, da v igri »ljubezni in sovraštva«, nabavni strokovnjaki čim prej izberejo prvo.

»Umetna inteligenca v nabavi ne bo nadomestila zaposlenih, bo pa omogočila njihovo strokovno nadgradnjo – vzpostavljeno bo produktivno sodelovanje.«

 

Kearney PR clanek slika 1

Uvajanje generativne umetne inteligence in avtomatizacije skozi korake v nabavnem procesu

 

 

(1)Good tradition – Tanita Tikaram

Deli:

Povezana vsebina

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic