S COVID-19 se je poslovno okolje zelo spremenilo. Večja je negotovost, več je sistemskih tveganj in bolj se je treba prilagajati poslovnemu okolju. Načrtovanje je postalo večkratna in tekoča aktivnost. Strateški načrti, ki smo jih pripravljali v preteklosti, verjetno niso več v celoti izvedljivi in realni. Koledarsko leto se bliža koncu in marsikje boste ob dejanskih podatkih pred koncem leta spet načrtovali.
Ali veste:
- Kako načrtovati v panogah, na katere so letošnje razmere vplivale negativno, in kako v panogah, ki so doživele rast?
- Kako načrtovati zgolj na zdravih jedrih in obetavnih aktivnostih podjetja?
- Kako načrtovati in prilagajati načrtovanje prihodkov v prihodnje?
- Kako ugotoviti vplive in učinke COVID-19 na trenutno poslovanje, premoženje, projekte, aktivnosti, swot analizo podjetja?
- Kako preveriti, ali so v strateškem načrtu določene aktivnosti oziroma projekti še pravi, aktualni?
- Kako zaposlene in vodstvo dejansko vključiti v pripravo načrtov?
- Kako sploh načrtovati?
Če je vsaj pri dveh vprašanjih vaš odgovor negativen, potem je to pravi seminar za vas.
Predstavili bomo, kako celostno preveriti učinke koronakrize na poslovanje in premoženjsko-finančni položaj podjetja (poslovno-finančna diagnostika) ter kako se lotiti (nujno potrebne) revizije in prilagoditve strateških načrtov glede na spremembe v okolju in kako pripraviti letni načrt 2021.
Po zdravstveni krizi ostajajo v okolju podjetij številne negotovosti in številna sistemska tveganja, ki izvirajo tako iz migrantskih tokov kot tudi iz trgovinskih sporov, uporov proti vladajočemu sistemu, ostajajo pa tudi politična in okoljska, zdravstvena ter druga tveganja. Soočamo se z negotovostjo in upadom prihodkov, spremenile so se poslovna potrebnost premoženja in aktivnosti, srečujemo se s previsokimi fiksnimi stroški, spremembami v dobavnih verigah, z večjo regijsko osredotočenostjo, potrebo bo lokalni samozadostnosti, s spremembami navad porabnikov, potrebo po hitrejši digitalizaciji in avtomatizaciji poslovanja, z nujo po trajnostnem delovanju in prilagodljivem poslovnem modelu. Vse navedeno zahteva spremembo razmišljanja, delovanja, prioritet in načrtovanja prihodnjega poslovanja podjetja vse s ciljem doseganja zahtevane donosnosti, pozitivnega denarnega toka, prožnosti poslovnega modela in trajnostnega neprekinjenega delovanja podjetja.
Na seminarju bomo s praktičnega vidika pogledali, kaj vse navedeno pomeni za naše zdajšnje in nove strateške načrte ter vpliv na načrtovanje za leto 2021.
PODROBNEJŠA VSEBINA:
Proces poslovnega načrtovanja
- Področja poslovnega načrtovanja
- Vloga poslovnih funkcij pri finančnem načrtovanju in komuniciranje
- Povezava med strateškim načrtovanjem, finančnim načrtovanjem in glavnimi gonili vrednosti podjetja
- Razlike pri pripravi načrtov večjih in manjših podjetjih
- Načrtovanje v panogah rasti in v panogah upada obsega dejavnosti, razlike
- Kako poiskati zdrava jedra
Vpliv zunanjega okolja na proces načrtovanja
- Analiza širšega in ožjega poslovnega okolja
- Analiza privlačnosti panoge in primerjava s konkurenti
- Presoja vplivov koronakrize in sistemskih tveganj v okolju na premoženje, projekte
Postavitev strateških ciljev podjetja
- Opredelitev konkurenčnih prednosti
- Izbor strategije podjetja in postavitev strateških ciljev
- Povezava dejavnikov uspeha s postavljenimi cilji
Pristopi k poslovnemu načrtovanju
- Vrste poslovnih načrtov
- Drsno načrtovanje kot odsev prilaganja tržnim spremembam
- Poslovno-finančno načrtovanje
- Faze v procesu poslovnega načrtovanja
- Presoja in prilagoditev načrtov »novi realnosti«
Praktični primer delov poslovnega načrtovanja v nepredvidljivih razmerah
- Letni načrti 2021: načrtovanje prihodkov, odhodkov, projektov, investicij, obratnega kapitala, kapitalskih naložb, subvencij, zadolževanja, denarnih tokov v aktualnih časih
Poslovno-finančno načrtovanje v »nenormalnih« razmerah
- Načrtovanje likvidnosti (doseganje načrtovanega denarnega toka)
- Načrtovanje solventnosti in kapitalske ustreznosti podjetja
- Posojilna sposobnost kot ovira ali priložnost za doseganje ciljev
Načrtovanje učinkovitosti, uspešnosti in plačilne sposobnosti
- Poslovni načrt in finančni načrt
- Finančne zmožnosti in priložnosti za uresničitev načrtovanih aktivnosti
Praktični primer izdelave finančnega načrta na podlagi želenih ciljev poslovodstva
- Simulacije finančnih posledic različnih odločitev poslovodstva
Načrtovanje obvladovanja poslovnih in finančnih tveganj
- Kako oceniti tveganja planskega procesa
- Kje poiskati notranje rezerve
- Tržne razmere: nihajnost cen …
- Vplivi sistemskih tveganj v okolju na premoženje, projekte, investicije, obratni kapital in poslovne politike podjetja
Najpogostejše napake pri izdelavi poslovnih in finančnih načrtov
- Spremljanje uresničevanja poslovnega in finančnega načrta
IMATE VPRAŠANJA?
Na posvetu so dobrodošla tudi vprašanja udeležencev! Če želite, da se nanje prej pripravimo, jih lahko pošljete na elektronski naslov tatjana.horvat@finance.si.