Za podjetja, ki želijo v zdajšnjem obdobju vzpostaviti spletno trgovino, je najbolj ugoden najem spletne platforme
V obdobju epidemije COVID-19 na področju digitalizacije največji pospešek doživlja spletna trgovina (e-commerce). Podjetja, ki so svoje trženjske poti digitalizirala že pred pojavom novega koronavirusa, imajo danes strateško prednost pred tekmeci, ki so bili prisiljeni iskati hitre in fleksibilne rešitve tako rekoč čez noč. Splet namreč v danih razmerah pomeni edino obliko prodaje, brez katere izdelkov ni mogoče spraviti do kupcev, kar je pogoj za nadaljnji obstoj podjetij.
O rešitvah ali orodjih je težko govoriti, saj ima vsaka spletna trgovina drugačne težave. Zato bi kot rešitev raje poudaril napredno spletno analitiko. Najprej je treba preveriti, pri katerem koraku nakupnega procesa nastajajo težave oziroma zakaj kupci ne končajo nakupa. Šele nato se lahko pogovarjamo o konkretnih rešitvah, pa naj gre za tehnične popravke, prilagoditev vmesnika ali kaj tretjega,« dodaja Lavtar.
Kako čim hitreje do učinkovite spletne trgovine
Za podjetja, ki želijo v zdajšnjem obdobju vzpostaviti spletno trgovino, je najbolj ugoden najem spletne platforme, na kateri je mogoče v precej kratkem času vzpostaviti spletno prodajo –tuji primer je na primer Shopify, slovenski pa trgOWinca. Te zagotavljajo dovolj dobro osnovo, saj vsebujejo najpomembnejše funkcionalnosti spletne trgovine, zato je treba vanje le dodati izdelke.
»Če se širitev na splet izkaže za uspešno, je v naslednji fazi vredno razmisliti o tem, kako kupcem ponuditi naprednejše in privlačnejše rešitve. Podjetje se v tem primeru lahko odloči za nadgradnjo sistema, lahko pa svoja sredstva vloži v povsem novo spletno trgovino. V tem primeru izdelava steče po ustaljenih tirnicah – od strateške izbire prave platforme in informacijskega sistema do oblikovanja, optimizacije in integracije trženjskih dejavnosti. A vse to naj sledi pozneje – v prvi fazi res štejeta agilnost in učinkovitost,« pojasnjuje sogovornik.
Brez oglaševanja ne bo kupcev
Seveda pa samo vzpostavitev spletne trgovine ne zadostuje za uspešno poslovanje, ki temelji na dovolj obsežnem naboru spletnih naročil. Naslednja stopnja v procesu spletnega trženja je spletno oglaševanje. Možnosti je več, od Googla do Facebooka in preostalih družbenih omrežij.
Dobra strategija digitalnega trženja temelji na uporabi več kanalov, različnih kreativnih pristopov ter testiranj in analize rezultatov, ki bodo podlaga za nadaljnjo optimizacijo spletnega trženja kot tudi za optimizacijo same spletne strani.
Fizične trgovine kot »showroomi«
»Trgovci, ki bodo s spletno prodajo dosegli večje uspehe, bodo zagotovo več sredstev namenili rešitvam spletne trgovine in spletu, fizične trgovine pa prilagodili v nekakšne showroome, kjer bo poudarek na preizkušanju izdelkov in storitev ter svetovanju, ljudje pa bodo večino nakupov opravili prek spleta,« pravi Lavtar. S tem bodo dolgoročno optimizirali stroške in sledili trendom. Ob prodajalnah ne bodo več potrebovali velikih in dragih skladišč. Svoje logistične centre bodo lahko preselili na cenejše lokacije in s tem prihranili.
V novi dobi digitalnih nakupov bo čedalje pomembnejše tudi učinkovito upravljanje podatkov o izdelkih in kupcih, ki bo najverjetneje postalo glavna konkurenčna prednost naprednih spletnih trgovcev. Sistemi, ki olajšajo nadzor nad velikimi količinami podatkov in njihovo urejanje, hkrati pa omogočajo hiter izvoz informacij v različnih oblikah (tiskovine, mobilne aplikacije …), namreč podjetjem prihranijo čas in denar. Zato Lavtar pričakuje, da se bo povečala potreba po naprednih rešitvah za upravljanje podatkov (sistemi PIM), ki bo postalo najpomembnejše za učinkovito in gospodarno delovanje spletnih trgovin.
Glavni trendi spletne trgovine v letu 2020
V podjetju Madwise so pripravili pregled 10 trendov v spletni trgovini, ki jih morajo poznati vsi spletni trgovci, ki želijo ostati na vodilnem mestu.
1. Mobile first
Razvoj tehnologij, kot je prepoznavanje obraza ali prstnih odtisov, in različne možnosti plačil omogočajo mnogo dostopnejši, preprostejši in hitrejši nakup prek mobilnih naprav. Ne govorimo več (samo) o prilagojenosti za mobilne naprave, temveč o prioritetnem razvoju in vpeljavi naprednih digitalnih rešitev za mobilne uporabnike.
2. Spletna prodaja na družbenih omrežjih
Facebook ponuja integracijo s spletno trgovino že od leta 2014, ko je uvedel gumb za nakup. Enako lahko na Instagramu dodate oznake izdelkov na fotografije, ki uporabnika odpeljejo na zaključek nakupa v vaši spletni trgovini. Na Pinterestu lahko uporabite tako imenovane Rich Pins, ki uporabniku omogočajo informacije o izdelku (cena, zaloga in kje lahko izdelek kupi).
3. UGC ali dobro blago se samo hvali
UGC (angl. User Generated Content) ali UCC (angl. User Created Content) je vsebina, ki jo zadovoljni uporabniki izražajo v obliki zapisov. Zapise zadovoljnih kupcev nagradite vsaj z zahvalo ali pa s popustom oziroma drugo ugodnostjo. Če jih še nimate, omogočite in spodbudite oddajo ocen izdelkov v spletni trgovini.
4. Kakovostni videoposnetki
Videoposnetki morajo biti dobre kakovosti, da lahko kupcu učinkovito odgovorijo na vprašanja, kako je izdelek videti ali kako ga lahko uporablja.
5. Strojno učenje, umetna inteligenca in trženjska avtomatizacija
Personalizacija spletne strani in napredna uporaba orodij za trženjsko avtomatizacijo omogočata, da za svojega kupca občutno izboljšate in povsem prilagodite spletno izkušnjo v spletni trgovini.
6. Klepetalni roboti in spletni asistenti
Klepetalni roboti lahko ponudijo pomoč, če jo bo stranka potrebovala, in znajo postati idealen prodajni svetovalec.
7. Glasovno nakupovanje
Čedalje več ljudi se pri spletnem iskanju zanaša na glasovne asistente, kot so Google Assistant, Siri in Alexa, predvsem ko je bila nakupna odločitev že sprejeta. Ponavadi so to izdelki z nižjo vrednostjo, kot so hrana ter cenejše električne in gospodinjske naprave.
8. Spletna trgovina B2B
Namesto zamudnega izpolnjevanja naročilnic in dolgotrajnega usklajevanja prek e-sporočil želijo sodobni B2B-kupci prilagojeno in preprosto spletno izkušnjo na sodobnih digitalnih kanalih.
9. Naročnine, ki ustvarjajo redne kupce
Ponudbe naročnin za izdelke ali storitve, ki jih redno kupujemo, spletnim trgovcem prinesejo redne stranke v daljšem obdobju in preprostejše načrtovanje zalog.
10. Zeleno potrošništvo in trajnostna spletna trgovina
Kupci svoje nakupovalne odločitve sprejemajo na podlagi okoljskega odtisa in vpliva na okolje. Zato v ospredje čedalje bolj prihajajo trajnostno naravnani spletni trgovci.
Vir: Članek je orginalno objavljen na portalu IKT, avtor Klemen Koncilja