Trženjski monitor 2020: Nekatera izmed podjetij opažajo celo pozitivne učinke epidemije

Junija je Društvo za marketing Slovenije v sodelovanju s podjetjem Valicon izvedlo raziskavo Trženjski monitor DMS o vplivu epidemije covid-19 na slovensko poslovno okolje in na razmere v marketingu. Ključna ugotovitev raziskave: letošnja epidemija je na podjetja vplivala bistveno bolj asimetrično kot recesija leta 2009.

Za dobro polovico podjetij oz. organizacij (58 %) je imela epidemija negativen učinek na poslovanje. Pri tem je v primerjavi s krizo 2009, ko podjetja v veliki večini niso zaznavala pozitivnih učinkov gospodarske krize, opazna večja asimetrija, nekatera izmed podjetij opažajo celo pozitivne učinke epidemije (17 % podjetij). Da epidemija ni prizadela vseh podjetij enako, nakazuje tudi podatek, da le 41 % podjetij meni, da bodo zaradi epidemije prizadeta v enaki meri kot druga podjetja v panogi. Leta 2009 je tako ocenilo 63 % podjetij.

Večina podjetij bo marketinške proračune ohranila na isti ravni

Več kot polovica podjetij sicer načrtuje isti obseg marketinških aktivnosti tudi po epidemiji (56 %), 21 % jih načrtuje zmanjšanje obsega aktivnosti, 24 % pa celo povečanje. Skoraj tri četrtine podjetij (71%) namerava finančna sredstva, namenjena marketingu, tudi v 2021 ohraniti na enaki ravni. V času gospodarske krize v letu 2009 so se marketinški proračuni največkrat omejevali (večji upad prodaje, izgube kupcev).‍

Delež uporabnikov oziroma kupcev bo ohranilo 71 % podjetij, kljub temu pa se prodaja znižuje (54 %) ali ostaja na enakem nivoju v primerjavi z enim letom (37 %).

Razporejanje marketinških proračunov: kaj bo najbolj na udaru?

Pred epidemijo so podjetja med vsemi marketinškimi aktivnostmi v največji meri načrtovala vložke v marketinško-komunikacijski splet (90 %), sledijo upravljanje odnosov s kupci oz. uporabniki (76 %), razvoj izdelkov, storitev, znamk (75 %), razvoj tržnih poti (67 %) in izvajanje tržnih raziskav (41 %).

V kolikor bolj razčlenimo marketinške aktivnosti, so podjetja pred epidemijo v največji meri načrtovala vložke v oglaševanje v družbenih medijih (87 %), PR (73 %), razvoj novih izdelkov (70 %), organizacijo dogodkov (70 %) in direktni marketing (68 %).

Med načrtovanimi marketinškimi aktivnostmi pa se pričakuje več vlaganja v odpiranje digitalnih prodajnih poti (62 %), uvajanja novih poslovnih modelov (50 %), aplikacij in spletnih vmesnikov za uporabnike (47 %) in oglaševanja na družbenih omrežjih (46 %).‍

Glede na izsledke raziskave bodo najbolj na udaru: organizacija dogodkov, pospeševanje prodaje, sponzorstva in donatorstva, previdnost napovedujejo za oglaševanje v netradicionalnih in tradicionalnih medijih ter pri odpiranju lastnih prodajnih mest.

Vpliv na digitalni marketing

Podjetja najpogosteje uporabljajo naslednje digitalne kanale in orodja: oglasne kampanje na družbenih omrežjih (81 %), upravljanje profilov na družbenih omrežjih (78 %) in e-mail marketing (75 %).

Podjetja so nad pričakovanji ocenila predvsem učinkovitost sožitnega oglaševanja (22%) in oglasnih kampanj na družbenih omrežjih (20%) v njihovem marketinško-komunikacijskem spletu.

 

Več informacij najdete na spletni strani Društva za marketing Slovenije – DMS.

Deli:

Povezana vsebina

AKADEMIJA
AKADEMIJA
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic