Zakaj je pomembna standardizacija?

Kakšna je vloga standardizacije? Kako naj slovensko znanje postane svetovni standard? »Vlaganje v standardizacijo ima smisel, na podlagi študij ugotavljamo, da malim in srednjim podjetjem zato rastejo prihodki, povečuje se izvoz,« je v enem od uvodnih govorov na konferenci Rast, ki sta jo organizirala Poslovna akademija Finance in Slovenski inštitut za standardizacijo, povedala Maitane Olabarria Uzquiano, generalna direktorica organizacije SBS (Small Business Standards).

Bogdan Topič, predsednik Slovenskega inštituta za standardizacijo, je na okrogli mizi z naslovom »Kako naj slovensko znanje postane svetovni standard. Kaj moramo narediti za to in kakšne koristi ima podjetje od tega« uvodoma izjavil: »Slovenski prostor, Slovenci so bili vedno podjetni, to imajo v genih. Podjetniki sledijo standardom.«

Alojz Hudobivnik, prav tako z inštituta, je dodal: »Slovenija je premajhna za našo podjetnost. Zato je treba sodelovati, treba je najti partnerstva. In najlažje se najdejo v standardizaciji. Inovacije, patenti, vse to je zelo individualno, ko pa je to treba spraviti v skupnost, se iščejo partnerstva. Kaj je na koncu standard? Dobra praksa. Želimo imeti mnenjske voditelje – ti namreč postavljajo standard. Velika podjetja v Sloveniji niso prestopila tega rubikona, da bi bili globalno mnenjski voditelji – imamo pa manjše, nišne igralce, ki to so.«

 

Kako pomembne so inovacije

 

Tomaž Berginc, direktor družbe ETI Izlake, je povedal: »Vsi naši izdelki so standardizirani. Mi sledimo standardom, se pa v naši dejavnosti dogaja precej napredka, veliko ga je povezanega z zelenim prehodom, na tem področju pa ni bilo standardov. Marsikje jih še vedno ni, tudi pri električnih avtomobilih, denimo. Bili smo zraven, ko so se standardi vzpostavljali. Nismo mogli biti sami, smo si pa našli podobno misleče posameznike v tujini. Ne gre za zelo velike stvari, ki bi premikale svet, so pa to za nas pomembni koraki.«

»Mi smo zgodbo začeli drugače kot preostala podjetja na našem območju. Preostala podjetja so bila garažna, mi smo se zadeve lotili bolj profesionalno. Kaj je pomembno? Ne toliko inovacija, ampak konsistentnost. In pa hitrost. V Sloveniji je inovativnosti veliko. To je temelj, na katerem lahko gradimo. Menim pa, da je Slovenija premalo drzna,« pa je o inovativnosti povedal Matjaž Krč, direktor družbe EKWB, ki se ukvarja s proizvodnjo hladilnih sistemov za računalnike (leta 2021 je dobila naziv izvoznik leta).

Niko Medved, pomočnik generalnega direktorja v Plastiki Skaza, je dodal: »Podjetje mora najprej dosegati standarde.« Opozoril pa je tudi na pomembnost prodaje: »Mi moramo gospodarstvo usmeriti v to, da izdelek začne prodajati čim prej, še preden je končan, tako kot to počnejo v ZDA.«

Deli:

Povezana vsebina

Jadek&Pensa_240202_01131
KONFERENCE

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic