(Jurij Šimac, Finance)
Kaj delajo na Aerodromu, da Slovenija ne bo odrezana od sveta, in kako bodo občutili propad Adrie Airways
Z Zmagom Skobirjem, prvim človekom Aerodroma Ljubljana oziroma družbe Fraport Slovenija, smo govorili na sredinem Gorenjskem forumu Financ. O morebitnem ustanavljanju novega državnega letalskega prevoznika ne želi govoriti. Povzemamo nekaj glavnih misli in napovedi.
O obnavljanju povezav, ki smo jih izgubili s propadom Adrie Airways
»Od 29 povezav je zaradi propada Adrie odpadlo devet destinacij. Te je treba razdeliti na destinacije na območju nekdanje Jugoslavije in destinacije na zahodu. Gotovo je, da nekaterih destinacij verjetno ne bomo tako kmalu dobili nazaj, nekaterih celo nikoli, kot sta denimo Priština in Tirana. Destinacije na zahodu, ki so za slovensko gospodarstvo in turizem veliko pomembnejše, pridobivamo nazaj. Govorim o petih destinacijah, ki jih je pokrivala Adria pod okriljem Star Alliancea, to so Frankfurt, Zürich, München, Bruselj in Dunaj. Dunaj je nekoliko trši oreh. V prvi rundi ga ne bomo dobili, sem pa prepričan, da bo tudi Dunaj v nekem krajšem času nazaj.«
O povezavah z Balkanom
»Tirana in Priština za slovensko gospodarstvo in turizem nimata ključne vloge. Na teh linijah so se prevažali predvsem zdomci. Skopje je druga zgodba, tukaj se bomo zelo trudili, da ga pridobimo nazaj. Beograd in Niš pa sta dobro povezana. Air Serbia je že povečal frekvence in tudi tip letal. Prek Beograda so sicer povezane tudi preostale destinacije«.
O povezavah z vzhodom
»Vzhod je za nas še en velik vprašaj, v večini smo ga rešili s tem, ko je začel leteti Turkish Airlines. Moje mnenje je, da potrebujemo tudi Arabski polotok, ki je izhodišče še za nekatere druge destinacije. To sta Dubaj in Doha. Tukaj se trudimo zadnjih šest let in upam si povedati, da v kratkem tudi pri tem pričakujemo napredek.«