Iz prakse: Kje so priložnosti, za izboljšave okolij v oblaku

Intervju z Ljubišo Radivojevićem, direktor Mainstreama

1. V katerih državah jugovzhodne Evrope trenutno poslujete in kateri novi trgi so v vašem žarišču?
Mainstream posluje na vseh trgih od Slovenije do Grčije prek več lastnih enot in prek vseh enot United Group, katerega ponosni član smo. V zadnjih nekaj letih smo bili zelo aktivni in okrepili našo fizično navzočnost v podatkovnih centrih v Sloveniji, Bolgariji in dveh novih v Srbiji. Za letos načrtujemo odprtje celotnega oblačnega sistema v Grčiji. Mainstream danes ponuja storitve iz svojih osmih oblačnih sistemov, s čimer je edinstven v tem delu Evrope. Ponosni smo, da je ena od lokacij našega oblaka v zelo naprednem podatkovnem centru Tier 4. Na vsaki lokaciji ponujamo celoten portfelj storitev, ki vključuje napredno upravljano oblačno infrastrukturo, GPU pospešene produkte za AI/ML, čezmejno replikacijo podatkov z uporabo avtomatiziranih politik, s čimer zagotavljamo integriteto in varnost podatkov. Naš celotni sistem je razdeljen na dva dela – EU in zunaj EU −, pri čemer spoštujemo najstrožje standarde GDPR.

2.Ali in kako prilagajate strategijo širitve oblačne tehnologije različnim trgom?
Naš celotni portfelj je na vseh trgih in danes lahko katerikoli stranki iz celotne regije ponudimo vse naše storitve, na katerih temelji poslovanje največjih regionalnih podjetij, bank, trgovin, logističnih podjetij in popolnoma digitaliziranih podjetij, ki aktivno spreminjajo naš vsakdanjik in nas uvajajo v popolno digitalno ekonomijo. Strategija vstopa na trg je prilagojena potrebam in zrelosti trga, tako da smo na različnih trgih v določenem obdobju osredotočeni na različne storitve.

3. Kako uporabljate partnerstva za razvoj poslovanja v regiji in zagotavljanje dodane vrednosti strankam?
Mainstream kot popolno večoblačno podjetje svoje poslovanje temelji tako na storitvah, ki jih ponuja iz svojega lastnega oblaka z osmimi lokacijami, kot tudi na platformah AWS, Azure, GCP in Oracle Cloud. Naš pristop je, da za določeno potrebo stranke (aplikacijo, okolje, sistem) naredimo ustrezen dizajn, ki mora biti smiseln, optimiziran za TCO in robusten, da lahko strankino poslovanje nemoteno deluje 24 ur na dan vse dni v tednu, kar je vse pogostejša potreba tradicionalnih podjetij, za spletna podjetja pa je to že od njihovega začetka nova realnost. Vse več imamo uporabnikov, ki potrebujejo večoblačnost, da izkoristijo najboljše od vsake oblačne platforme.
United Group kot vodilni v telekomunikacijah v jugovzhodni Evropi nam daje močan veter v jadra pri širitvi, tako glede dostopa do strank kot tudi tehnične izvedbe povezav do strank z velikimi hitrostmi, kar strankam omogoča, da naše oblačne storitve uporabljajo, kot da so dejansko razširitev njihovega notranjega sistema, kar na široko odpira vrata do napredka samih strank in njihove hitrejše digitalne preobrazbe.

4. Ali opažate pospešeno sprejemanje oblačnih rešitev v jugovzhodni Evropi in kateri modeli uporabe oblaka so najprivlačnejši (zasebni oblak, javni oblak, hibridni oblak, multioblak)?
Jugovzhodna Evropa zaostaja za ZDA in EU pri uporabi oblačnih rešitev, vendar opažamo pospešek na dnevni ravni. Vse rešitve, katerih jedro je realizacija ali pospeševanje digitalne preobrazbe strank, strankam prinašajo visoko vrednost. Sama oblačna tehnologija ali infrastruktura je tu drugotnega pomena. Seveda vse te rešitve omogoča oblak, mi pa kot zaupanja vreden svetovalec pomagamo strankam uporabljati oblak pravilno, ob upoštevanju potreb multioblakov, rokov in proračuna, kar je pogosto glavna ovira pri uresničitvi projektov, ki temeljijo na oblačnih rešitvah. Zasebni oblak nekoliko zaostaja za javnim in hibridnim in zaradi dolgoročnosti strategije tistih, ki potrebujejo takšno storitev (večje korporacije, finančne institucije …), vendar je taka dinamika pričakovana. Prav tako vse pogosteje vidimo, da se za javni oblak odločajo podjetja, ki imajo popolnoma notranje rešitve na mestu, kjer zaradi potrebe po preoblikovanju podjetij sprejmejo odločitev, da preskočijo nekaj stopnic in takoj preidejo na  sam oblačno strategijo. Podpiramo!

5. Katere vidike bi poudarili kot najpomembnejše pri širitvi na nove trge: izobraževanje trga, kulturne dejavnike, razvoj lokalnih partnerstev in strokovnosti …? Ali obstajajo posebni vidiki ali izzivi, na katere mora IT-podjetje posebej paziti?
Vsak trg je specifičen, in to seveda po tistem, kar vsi mislimo, da je najlažje »premagati« − ljudi, njihove navade in potrebe – skratka, pomembna je kultura. Ko razumete kulturo neke države, kaj poganja ljudi, zakaj počnejo to, kar počnejo, lahko bolje prilagodite svoje storitve oziroma izdelke posebnostim trga. Sinergija z United Group je na tem področju neprecenljiva, podjetja United Group zelo uspešno poslujejo na vsakem od teh trgov, kar nam je dalo prednost. Zaradi takega pristopa na teh trgih dosegamo trimestno rast drugo leto zapored.

Izobraževanje trga je splošna kategorija, ali boste vi izobraževali trg za neko storitev ali je to že nekdo storil, vendar če uporabniki ne razumejo, katero težavo rešuje to, kar ponujate, težko končate posel.

Mainstream ima svoje ekipe v Sloveniji, Hrvaški, Srbiji, Bolgariji in Grčiji, s čimer smo izpolnili potrebo, da lokalna podjetja rada sodelujejo s čim bolj lokalnimi ekipami. Poslovne storitve temeljijo na delu ljudi z ljudmi, brez tega realizacija ni mogoča.

6. Mainstream 14. marca organizira dogodek v Ljubljani, ki se osredotoča na operativno učinkovitost v zreli fazi digitalizacije. Lahko poveste kaj več o tem dogodku in kaj lahko obiskovalci pričakujejo?
Smo podjetje, ki ima za sabo veliko uspešno izpeljanih digitalnih preobrazb, s strankami in partnerji najrazličnejših industrij, zahtev in infrastrukturnih nastavitev. Digitalna preobrazba je kompleksna tema in vsebuje mnogo več vidikov kot samo tehnološki. Z organizacijo tega dogodka smo se želeli slovenskemu trgu predstaviti skozi izobraževanje in bogate izkušnje ter demistificirati nekatere izmed najbolj uporabljanih in priljubljenih izrazov, kot sta hibridni oblak in multioblak. Udeleženci– IT-vodje − lahko pričakujejo odgovore na vprašanja, s kakšnimi izzivi in priložnostmi se organizacije srečujejo pri upravljanju in zagotavljanju okolij v oblaku, zakaj je pomembno biti agilen, kako vzdrževati ravnotežje med operativnimi zahtevami in tržnimi pritiski … Panel smo posvetili kulturnemu vidiku digitalne evolucije, ki je pogosto neupravičeno prezrt.

Deli:

Povezana vsebina

Businessman,Hand,Touching,Of,Digital,Data,Network,Transformation,For,Next
Novica, PARTNERSKI DOGODKI
750 x 500_NASLOVNA_AKADEMCEK 2023_2024
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic