Pred letošnjo 17. konferenco Prodaja in marketing na policah, ki bo 1. oktobra 2025, nam je programski direktor Primož Hvala zaupal svoj pogled na ključne izzive FMCG panoge. Poudarja, da rast v tej industriji ni več samoumevna – nekatere kategorije stagnirajo, druge eksplodirajo, nove pa nastajajo tam, kjer jih še včeraj ni bilo. Prave priložnosti se danes skrivajo v razumevanju kupcev, v sposobnosti gradnje dolgoročnih partnerstev med trgovci in dobavitelji ter v drznosti inovirati tudi v kategorijah, ki na prvi pogled mirujejo.
FMCG kot ogledalo družbe
Hitre spremembe v navadah potrošnikov se najprej pokažejo prav na policah trgovin. Cene, kakovost, trajnost in inovacije so teme, ki jih kupci danes postavljajo v ospredje. Trgovci iščejo načine, kako ostati relevantni, proizvajalci pa morajo razmišljati širše kot kadar koli prej.
Rast ni več samoumevna
Medtem ko je nekoč veljalo, da je rast v FMCG skoraj samoumevna, danes ni več tako. Nekatere kategorije stagnirajo, druge rastejo skokovito, nove pa se pojavljajo tam, kjer jih še včeraj ni bilo. Pritiski cenovnih vojn in novih igralcev, krepitev moči trgovcev zahtevajo disciplino in strateško razmišljanje, svetovni trendi pa se pogosto zdijo oddaljeni – dokler jih ne prenesemo v svoje kategorije in svoje blagovne znamke.
V času sprememb so največje priložnosti
Toda prav v času sprememb se skrivajo največje priložnosti. Rast se danes dogaja na več ravneh: predvsem v razumevanju kupca, ki se nenehno spreminja; v sposobnosti trgovcev in dobaviteljev, da se povežejo in gradijo dolgoročne odnose; v drznosti inovirati, tudi takrat, ko kategorija na videz miruje. Rast se skriva v boljšem upravljanju portfelja, v bolj premišljenih promocijah, v ustvarjanju nove vrednosti za porabnika in poslovnega partnerja.
Konferenca, ki oblikuje prihodnost
Na letošnji konferenci bomo pogled usmerili prav tja – v priložnosti, ki so na voljo danes. Skupaj bomo razmišljali, kako prepoznati trende, ki niso samo globalne vroče fraze, tako imenovani buzzwordi, ampak konkretne priložnosti za slovenski in regionalni trg. Naredili bomo že tradicionalen pregled, kako danes in kako bo v prihodnjem letu razmišljal slovenski kupec in kako naj se znamke kar najbolje pripravijo na njegovo nakupno vedenje v letu 2026. Kako se odzvati ob nenehnih cenovnih pritiskih, kako se odzvati, ko imamo občutek, da naša kategorija ne raste … Kako graditi prihodnost FMCG, ki ne bo temeljila le na odzivanju na spremembe, ampak na njihovem oblikovanju.
Stičišče idej, izkušenj in novih priložnosti
Konferenca bo prostor, kjer se srečajo trgovci in dobavitelji, kjer izmenjava izkušenj vodi do novih idej, kjer se mreženje prevede v konkretne priložnosti za rast. Verjamemo, da se prav iz teh srečanj rojevajo strategije, ki določajo, kdo bo v prihodnjih letih le sledil toku in kdo bo ta tok usmerjal. Če želite razumeti, kje je danes prostor za rast v FMCG v Sloveniji in regiji – in kako ga ujeti, še preden ga zasede konkurenca –, je to konferenca, ki je ne smete zamuditi.
Če želite razumeti, kje so danes in kje bodo jutri priložnosti za rast v FMCG, je to konferenca, ki je ne smete zamuditi.
Zdaj delamo načrte za leto 2026 in zdaj je čas, da razmislimo, kje so v prihodnjem letu priložnosti za našo rast.
Primož Hvala je programski vodja FMCG konference Prodaja in marketing na policah