Nescho Topalov: Premalo marketinških odločitev je podprtih s podatki

"Podjetja začnejo digitalne kampanje brez izkušenj, tako notranjih kot zunanjih. Tako zapravijo veliko časa in denarja."

Nescho Topalov je podjetnik, marketinški strokovnjak in mentor. Je ustanovitelj in prvi človek podjetja Top Ideas Digital. V zadnjih 20 letih je sodeloval tako s podjetji z lestvice Fortune 500 kot tudi z malimi in srednjimi podjetji. Na Slovenski marketinški konferenci bo na praktičnih primerih razložil, kako kombinirati vhodno in izhodno trženje za doseganje rasti.

Delali ste z velikimi podjetji pa tudi s startupi. Kakšne so glavne razlike med njimi pri marketingu, razen proračuna seveda?

Največja razlika med korporacijami in malimi podjetji je hitrost. Startupi in mala podjetja so agilni, se hitro premaknejo in brez težav prevzamejo nove prakse. Ideje, odločitve in odobritve se v velikih podjetjih sprejemajo počasi, včasih je vpletenih preveč oddelkov, vodij in deležnikov. V manjših, agilnih podjetjih je odločevalcev le nekaj, dobro so povezani in pripravljeni na sprint.

Katere so prednosti malih podjetij, ko je govor o marketingu?

Hitro prevzamejo nove trende in tehnologije, na trgu se premikajo hitreje, lažje prestavijo denar iz manj uspešnih kanalov v uspešnejše, uporabljajo najboljše prakse s svojega področja. Mlada podjetja imajo tudi najnovejšo tehnologijo za marketing, saj so se rodila v digitalnem svetu.

Kaj bi svetovali mladim podjetjem, ki želijo izboljšati svoj digitalni marketing?

Uporabljajte programe in najboljše prakse, ki so na trgu. Z marketinškimi programi lahko eksperimentirate z manj denarja in marketing nenehno optimizirate glede na rezultate in podatke. Preden pa začnete, naredite dobro raziskavo, kaj dejansko deluje na trgu, in to vpeljite tako, da bo za vaš posel učinkovito.

Katere glavne napake delajo podjetja v digitalnem marketingu?

Zelo pogosta in po mojem mnenju glavna napaka je, da pogosto ne sprejmejo s podatki podprtih odločitev, ampak se raje zanašajo na znanje v podjetju ali oddelku. To avtomatsko vodi v serijo napak.

Pomembna napaka je tudi to, da se podjetja »pozabijo« optimizirati in nenehno izboljševati. Morate biti sposobni nenehno slediti, analizirati in optimizirati vse aktivnosti v digitalnem marketingu. Vaši tekmeci to počnejo, orodja so, torej ni razloga, da tega ne bi delali.

Tretja velika napaka pa je, da podjetja začnejo digitalne kampanje brez izkušenj, tako notranjih kot zunanjih. Tako zapravijo veliko časa in denarja in včasih izgubijo tudi trženjski delež.

Ko se podjetje želi uveljaviti na novem trgu ali dati na trg nov izdelek, kako se mora pozicionirati?

To je vnaprej težko vedeti. Mi radi začnemo z glavno prednostjo znamke ali izdelka, to, eno stvar postavimo v ospredje in se učimo na podlagi podatkov s trga. Pomembno je tudi, da imamo jasno in izvedljivo strategijo.

Deli:

Povezana vsebina

AKADEMIJA
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic