Ribniški Inotherm se je prebil na položaj največjega ponudnika aluminijastih vhodnih vrat srednjega in visokega cenovnega razreda v Evropi, pa tudi vrat nasploh (merjeno po prihodkih). Inovativna vrata, ki jih v celoti izdelujejo sami, prodajajo pod lastno znamko, njihovi prihodki bodo letos presegli sto milijonov evrov. Tudi zaradi inovativnosti in odličnega servisa dosegajo zelo veliko maržo, imajo kar 22-odstotno maržo iz poslovanja pred amortizacijo, s čimer sodijo med najboljša slovenska proizvodna podjetja. Vse od začetkov je Inotherm velik izvoznik, od leta 1991 je povprečno letno na tujih trgih ustvaril 93 odstotkov prihodkov. Imajo dobre obete za prihodnost, so tik pred začetkom velike naložbe, s katero nameravajo v petih letih podvojiti prihodke. Širijo se na program oken, balkonskih vrat in panoramskih sten iz aluminija. Zato smo Inotherm uvrstili med finaliste tekmovanja Izvoznik leta 2025.
Izvoznika leta 2025 bomo razglasili na 12. izvozni konferenci, ki bo potekala 17. septembra na Brdu pri Kranju, kjer boste vsem trem finalistom izbora lahko tudi prisluhnili. Poleg družbe Inotherm sta finalista izbora še družbi EnSol 360 in Sensum.
Inotherm je podjetje v lasti družine Šenk. Posel so začeli leta 1991 ‒ najprej so izdelovali termoizolacijska stekla, leta 1999 so začeli proizvodnjo aluminijastih vhodnih vrat, že leto dni pozneje, leta 2000, pa so pod svojo blagovno znamko vstopili na nemški in avstrijski trg. Orali so ledino, saj so bili eno izmed prvih podjetij na trgu aluminijastih vhodnih vrat za hiše, do takrat so tovrstna vrata uporabljali le za poslovne objekte.
Podjetje je svojo strategijo usmerilo na zahteven nemški trg, kjer je videlo največ možnosti za rast. Takrat so bila na trgu aluminijasta vrata s številnimi pomanjkljivostmi – slabo izolativna, nagnjena k zvijanju, brez možnosti izbire barv, dizajna ali individualnih naročil kupcev. Z inovacijami je Inothermu pomanjkljivosti uspelo odpraviti in prodreti na trg. Inovativnost, ki prinaša boljše rešitve, je od takrat Inothermov zaščitni znak.
»V zadnjem obdobju smo na trg uvedli več prelomnih novosti. Leta 2020 smo predstavili pametni sistem odpiranja vrat InoSmart s prstnim senzorjem, pozneje pa še novo konstrukcijo vrat Exclusive Plus, ki poleg odlične statične stabilnosti – tudi v ekstremnih vremenskih razmerah – dosega vrhunsko toplotno izolacijo 0,61 vata na kvadratni meter Kelvina (W/m²K). Naše konkurenčne prednosti temeljijo na stalnem vlaganju v razvoj, na kakovosti in na sposobnosti, da kupcem vedno ponudimo nekaj več,« poudarja Nina Šenk Kosem, direktorica in solastnica podjetja.
Konkurenčne prednosti
David Janež, vodja prodaje, dodaja: »Lastna konstrukcija, zelo kakovostne vgradne komponente, vrhunska toplotna izolativnost ter že v osnovi odlična protivlomna zaščita tvorijo jedro našega konkurenčnega paketa. V fleksibilni proizvodnji vsa vrata nastajajo po meri. Spremlja jih izjemno širok nabor dizajnov, množica dodatne opreme in ekskluzivne inovacije. Naš izdelek višjega cenovnega razreda ostaja cenovno privlačen za partnerje in končne kupce zaradi optimizirane proizvodnje, logistike in notranjega razvoja, vse pa dopolnjuje izredno dober prodajni servis. Ponudbo pripravimo v 24 urah, zagotavljamo kratke in točne dobavne roke ter celovito podporo distributerjem – od opreme salonov do lastne programske rešitve InoKalk, ki omogoča našim partnerjem hitro in enostavno pripravo ponudb, kar zelo pospešuje prodajo.«
Na glavnih trgih v Nemčiji in Avstriji povečali tržni delež
Inotherm ima 340 zaposlenih.
Z izvozom bodo letos ustvarili 91 odstotkov prihodkov. V Nemčiji, ki je s 55 odstotki njihov največji trg, so lani tržni delež s predlanskih osmih odstotkov povečali na deset odstotkov. V Avstriji, na njihovem po velikosti drugem največjem trgu, tu so lani ustvarili 19 odstotkov prihodkov, so predlanskim zasedli petino trga, lani četrtino. Tretji njihov trg je Švica, kjer so lani ustvarili pet odstotkov prihodkov.
Lani so z vstopom na trge, kot sta Poljska in Romunija, začeli širiti svoj doseg po Evropi, obenem pa so se dodatno okrepili v Franciji in Italiji. Trenutno nastopajo na trgih 20 držav.
Letos kljub upadu trga spet rastejo
Čeprav so zahtevne razmere na nemškem gradbenem trgu, ta upada že tretje leto, delež stanovanjskih novogradenj se je zmanjšal celo za polovico, Inotherm letos spet povečuje prodajo.
Čeprav so bili uspešnejši od tekmecev – povečali so tržni delež –, so jim pred dvema letoma prvič v zgodovini podjetja upadli prihodki. Ti so v letu 2022, ko so naredili 44 tisoč vhodnih vrat, že presegli sto milijonov evrov. Predlanskim so nato upadli na malo več kot 95 milijonov evrov, lani na 92,9 milijona evrov. Letos pričakujejo spet več kot sto milijonov evrov prihodkov.
»V prvem polletju smo prihodke povečali za 17 odstotkov, tako da vse kaže, da bomo letos spet imeli več kot sto milijonov evrov prihodkov,« pove David Janež.
Neposredna prodaja, brez distributerjev za odličen nadzor nad ceno
David Janež opiše njihov prodajni model, ki jim zagotavlja dolgoročno vzdržnost poslovanja: »Na evropske trge vstopamo z modelom neposredne prodaje zadnjim preprodajalcem, ki praviloma opravljajo tudi izmero in montažo vrat. Večino prodaje ustvarimo brez posredovanja distributerjev ali grosistov, kar nam zagotavlja odličen nadzor nad cenami, trženjem in poprodajnimi storitvami. Sposobni smo oskrbovati tako zelo majhne kot tudi zelo velike kupce in s tem modelom učinkovito in zelo široko pokrijemo celoten trg posamezne države. Imamo več kot 1.200 kupcev, praktično v vsakem večjem kraju naših ciljnih trgov, zato je naša mreža izjemno razvejena. Vrata tržimo pod lastno blagovno znamko, kar nam omogoča doseganje boljših cen. Partnerjem ponudbo pripravimo v 24 urah, zagotavljamo kratke in zanesljive dobavne roke, digitalni konfigurator InoKalk ter redna usposabljanja, kar jim omogoča hitro in učinkovito delo s končnimi kupci. Ker celoten razvoj in proizvodnja potekata pri nas, ohranjamo stroškovni nadzor in se hitro prilagajamo tržnim trendom, geografska razpršenost pa dodatno zmanjšuje poslovna tveganja.«
Širijo se na inovativna okna in drsne stene
V Inothermu imajo ambiciozne načrte – program širijo na okna, balkonska vrata in drsne stene iz aluminija.
»Ocenjujemo, da je prišel čas, da ponudbo razširimo na celotno stavbno pohištvo. Tudi na tem področju stavimo na kakovost. Naša okna ne bodo najcenejša, bodo pa zaradi inovativnih rešitev konkurenčna in dostopnejša od zdajšnjih vrhunskih izdelkov na trgu. Pomembno je tudi, da bomo celotno stavbno pohištvo razvili in proizvedli sami,« pojasnjuje Nina Šenk Kosem, direktorica in solastnica podjetja.
Inotherm ima za nove izdelke prodajno mrežo že vzpostavljeno. Njihovi kupci v Nemčiji imajo v svoji ponudbi poleg vhodnih vrat tudi preostalo stavbno pohištvo.
»Zdaj bodo lahko ponudili še naše izdelke, saj zaupajo naši znamki in kakovostnemu servisu,« dodaja sogovornica.
Z naložbo v nove zmogljivosti do podvojitve prihodkov
Da bi lahko izpeljali načrte, potrebujejo nove zmogljivosti.
»Smo tik pred začetkom naložbe v nove proizvodne zmogljivosti, ki jih bomo zgradili ob naši tovarni tu v Prigorici. Naložba je ocenjena med 15 in 20 milijonov evrov. Zemljišče, na katerem bomo postavili dve proizvodni dvorani ter povečali zdajšnjo, je naše, projekt je pripravljen, stroji so naročeni, čakamo pa na spremembo OPN, ki bo zemljišču spremenil namembnost. Takoj nato bomo vložili vse potrebno za izdajo gradbenega dovoljenja. Računamo, da nam bo uspešno izpeljana naložba omogočila, da v petih letih prihodke podvojimo,« pove Nina Šenk Kosem.