V sicer izredno trendovsko vodenem svetu kozmetike Nastija Egartner iz oddelka tržnega komuniciranja v Afroditi Kozmetika, vztraja pri jasnem načelu – avtentičnost je močnejša od slepega sledenja trendom. Podjetje, ki letos praznuje že več kot 55 let delovanja, ostaja sinonim za kakovost, inovativnost in naravno lepoto, kar se po njenih besedah začne pri doslednem spoštovanju vrednot, ki blagovno znamko spremljajo od začetka. V intervjuju spregovori o tem, kako Afrodita ohranja relevantnost med globalnimi velikani, kako nastajajo njihovi najbolj prepoznavni izdelki in zakaj je ustvarjalnost ključna konkurenčna prednost.
Egartner bo svoje poglede delila tudi na 3. Konferenci produktnega menedžmenta, ki bo 13. novembra v Ljubljani, kjer bo govorila o tem, kako pretvoriti trende v avtentične inovacije, ki nosijo podpis blagovne znamke.
Kozmetika Afrodita na trgu uspešno konkurira globalnim velikanom. Kaj po vašem mnenju ohranja podjetje relevantno in prepoznavno tudi po več kot petih desetletjih delovanja?
Zagotovo je kakovost izdelkov tista, ki nam omogoča, da uspešno konkuriramo globalnim velikanom. Učinkoviti izdelki, ki delujejo tako, kot obljubljamo, so osnova – iz tega izhajajo ugled, zaupanje in zvestoba uporabnikov. Prav zato ostaja visoka in konstantna kakovost naša absolutna prioriteta, pri kateri ne sklepamo kompromisov.
Poleg kakovosti že desetletja gradimo tudi močno in dosledno identiteto blagovne znamke. Smo sinonim za učinkovito, naravno ter do uporabnikov in okolja prijazno blagovno znamko. Poštenost, zaupanje in transparentnost so glavne vrednote, ki usmerjajo naše delovanje, in zagotovo tudi to pomembno prispeva k močni in stabilni poziciji blagovne znamke.
Relevantnost pa po več kot 55 letih obstoja zagotavljamo z močno usmerjenostjo v napredek in razvoj. Naši strokovnjaki vseskozi budno spremljajo globalne kozmetične trende, najnovejše izsledke znanosti in tehnologije ter hitro spreminjajoče se potrebe sodobnih porabnikov. Na temelju tega in s pomočjo lastnega razvoja ustvarjamo inovacije, ki odgovarjajo na realne potrebe kože − inovacije, ki so v koraku s časom ter pogosto celo presegajo pričakovanja.
Pomembno je, da se znamo maksimalno prilagoditi potrebam trga, hkrati pa ostajamo zvesti sebi − vrednotam, ki so nas oblikovale in nas ohranjajo prepoznavne že več kot 55 let.
Pred kratkim ste praznovali 55 let delovanja Kozmetike Afrodita in ob tej priložnosti predstavili najnovejši izdelek. Nam lahko na kratko orišete njegovo pot pred razkritjem v ljubljanskem gradu?
Glazed Skin Glow Shot je nastal kot odgovor na tako imenovani glow trend, ki velja za enega ključnih globalnih trendov v kozmetiki. Sijaj in zdrav videz kože postajata univerzalna lepotna ideala, ki veljata za vse vrste kože in za vse generacije. Gre za željo potrošnic po naravnem »healthy glow« videzu – po zdravi, sijoči koži, za katero se zdi, da žari od znotraj. Ker tovrstnega izdelka v ponudbi še nismo imeli, smo želeli zapolniti to vrzel ter potrošnicam zagotoviti »glow«, ki si ga želijo.
Glazed Skin Glow Shot sta navdihnila tudi korejska trenda »glazed skin« in »glass skin«, ki sta v zadnjem času povsem osvojila tudi zahod. Gre za kožo, ki je gladka, napeta in odseva svetlobo, kot bi bila iz stekla. Trenda izhajata iz korejske filozofije nege kože, ki močno poudarja plastenje vlage in ohranjanje zdrave kožne bariere. Korejci »glazed skin« dosegajo z rutino v številnih korakih, v Kozmetiki Afrodita pa smo razvili shot, ki vse želene učinke prinaša hkrati.
Na osnovi analize trendov in potreb uporabnikov smo zasnovali idejni koncept novega izdelka, pri katerem pa nismo želeli biti povprečni. Nismo želeli zgolj še enega »glow« izdelka na trgu več, temveč inovacijo, ki izstopa. Zato smo se odločili, da novost predstavimo znotraj blagovne znamke Afrodita Professional ter jo umestimo v linijo lepotnih shotov – visoko koncentriranih serumov, ki delujejo z nadpovprečnimi rezultati.
Ideja o novem izdelku se je nato začela uresničevati v razvojnem laboratoriju. Naši razvojniki so razvili edinstven »hi-tech« koncentrat, v katerega so vgradili kar sedem izjemno potentnih sestavin. Te delujejo v sinergiji in na različnih ravneh, da vidno preobrazijo kožo. Da smo ustvarili resnično vrhunski izdelek, smo vedeli po opravljenih internih testih učinkovitosti na prostovoljcih. Testiranci so bili nad izdelkom navdušeni, njihove fotografije kože pred uporabo in po njej pa več kot zgovorne. Vedeli smo, da imamo pripravljeno inovacijo leta. Celoten razvojni proces je trajal približno dve leti, da smo na koncu dobili izdelek, ki nas je prepričal.
Po končanih vseh laboratorijskih meritvah in testiranjih v zunanjih neodvisnih institucijah smo začeli pripravo elementov tržno-komunikacijske kampanje. Izdelek smo javnosti premierno razkrili na odmevnem medijskem dogodku v ljubljanskem gradu ter ob tej priložnosti zaznamovali tudi 55-letnico delovanja. Predstavili smo ga v futurističnem slogu – s pomočjo hologramov, laserskih projekcij, robotskih rok in avatarke Tare. Z dogodkom smo želeli poudariti naprednost in visoko tehnološko dovršenost formulacije ter sporočiti, da gre za nego kože prihodnosti.
Kozmetična industrija se hitro spreminja – od trajnostnih pristopov do personalizacije izdelkov. Kako v Afroditi spremljate trende in se odločate, kateri so tisti pravi, vredni vključitve v razvoj novih produktov?
Pri spremljanju in razumevanju globalnih trendov so nam v veliko pomoč svetovni sejmi kozmetičnih sestavin, kot je InCosmetics, ki se jih redno udeležujejo naši razvojniki, nabavniki in strokovnjaki iz marketinga. Tam zaznamo smernice, nove, napredne aktivne sestavine in tehnologije, ki pogosto postanejo izhodišče ali navdih za razvoj naših novih izdelkov.
Ob tem pa ves čas pozorno spremljamo tudi lokalne trende in potrebe uporabnikov. Prav te, skupaj z realnimi potrebami kože, so glavno merilo, ali si določen trend res zasluži mesto v naših izdelkih. Trendom ne sledimo slepo, temveč jih filtriramo skozi strokovno znanje in razumevanje potreb kože. Navdihnejo nas trendi, ki prinašajo neko dodano vrednost tudi uporabnikom ter so v korist koži.
Kako pomembno je na področju kozmetike nenehno razvijati novosti, predstavljati nove izdelke?
Gre za izjemno dinamično, vizualno in trendovsko vodeno panogo, kjer so spremembe neverjetno hitre – še posebej pod vplivom družbenih omrežij. Hkrati izjemno hitro napreduje tudi znanost. Dnevno na trg prihajajo nove, revolucionarne aktivne sestavine, ki nam omogočajo še doslednejše zadovoljevanje potreb kože. Tudi uporabniki postajajo vse bolj radovedni in zahtevni – radi preizkušajo novosti, hkrati pa pričakujejo dokazano učinkovitost in hitre rezultate.
V Kozmetiki Afrodita je zato stalno razvijanje novosti del naše DNK. Nenehno snujemo nove formulacije, izboljšujemo izdelke in sledimo napredku znanosti – z namenom, da uporabnikom vedno ponudimo nekaj več.
Kaj so največji izzivi pri tem, da portfelj ostane »osvežen« — z vidika hitrih sprememb v panogi, konkurence globalnih znamk, dobavne verige ali internega razvoja?
Največji izziv pri ohranjanju osveženega portfelja je zagotovo razvojni proces sam, ki je izjemno kompleksen in pogosto tudi dolgotrajen. Razvoj kakovostnega kozmetičnega izdelka, ki mora prestati vse potrebne meritve in testiranja, lahko traja tudi več let.
V hitro spreminjajočem se svetu, kjer so trendi kratkotrajni, se lahko v tem času razmere in pričakovanja uporabnikov spremenijo, zato razvoj zahteva veliko prilagodljivosti, predvidevanja in strateškega razmišljanja.
Svojevrsten izziv je tudi iskanje pravega ravnovesja med lansiranjem novosti in postopnim umikom izdelkov, ki so na koncu svojega življenjskega cikla. Naš cilj je, da ob umikih ali prenovah ne izgubimo zvestih uporabnikov. Zato novosti pogosto zasnujemo tako, da v določenih smereh nadomestijo ali nadgradijo vlogo izdelkov, ki jih umikamo.
Kaj vas v vaši strokovni vlogi najbolj navdušuje in kaj skrbi glede prihodnosti?
Najbolj me navdušuje dejstvo, da je delo v kozmetični industriji izjemno ustvarjalno in živo – vsak nov izdelek prinaša priložnost, da združimo znanost in kreativnost v nekaj, kar dela lepoto resnično unikatno.
Hkrati pa svet postaja vse bolj »instanten«, vizualno nasičen in nagnjen k površnosti. V takšnem okolju je izziv ohraniti avtentičnost in globlji stik s porabniki.
A prav zato verjamem, da bomo v prihodnosti še bolj prepoznali moč pristnih, iskrenih odnosov med blagovnimi znamkami in ljudmi. Tiste znamke, ki bodo znale ohraniti človeškost, bodo vedno imele svoje mesto.
O skrbi za produktni portfelj boste govorili tudi na skorajšnji 3. Konferenci produktnega menedžmenta. Kaj bo glavno sporočilo vašega predavanja?
Kreativnost in inovacije so lahko ena izmed najmočnejših konkurenčnih prednosti. Trendi so tu, da nas navdihnejo, ne da bi nas vodili. Ključ je v tem, da jih znamke interpretirajo po svoje, skozi svojo osebnost, vrednote in ton. Naša naloga torej je, da trende predrugačimo po svoje – jih obarvamo z lastnim podpisom, da s svojimi izdelki izstopamo, ne posnemamo. Le tako lahko znamke ohranijo avtentičnost in ostanejo zanimive tudi v svetu, kjer se vsi trudimo biti »v trendu«.