Niko Slavnič, direktor marketinga HTEC Group, je udeležencem drugega dne 26. Slovenske marketinške konference predstavil pet vzvodov rasti, s katerimi je marketing neposredno povezan, oziroma pet priložnosti, kjer lahko marketingarji izjemno pripomorejo k rasti podjetja ali znamke.
Upati si ‘igrati’ globalno je prvi med njimi. Sledi disrupcija trga, pri čemer izpostavlja, da bodo hitri ‘pojedli’ počasne (in ne veliki majhne). Tisti, ki so se bili pripravljeni v korona obdobju spremeniti,so zmagovalci tega obdobja, pri tem pa ne gre zgolj za tehnologijo. Kar 52 % vseh podjetij s seznama Fortune 500 od leta 2000 je izginilo, poudarja Slavnič.
Tretja priložnost je osredotočenost tako na talente kot na stranke. V HTEC Group imajo več kot 70 dizajnerjev, s katerimi tehnološkim podjetjem, kot sta npr. Intel in Qualcomm, pomagajo pri razvoju in inženiringu. »Ravno kreativnost, ki jo najdemo v marketingu, je ključna tudi pri inženiringu.« Za njihovo rast je ključno vlaganje v zaposlene. »Dobri ljudje so vsi zasedeni, s tem startamo na vsakem trgu.« Tudi zato so npr. razvili poletno kampanjo za interni program kadrovskih priporočil. In gradili »na ramenih velikanov«, tako je npr. o njihovem sodelovanju z Mayo clinic objavil članek Forbes.
Četrta priložnost je razveseljevanje stranke in ne zgolj ‘dostavljanje obljubljenega’, izredno pomembno pa je tudi izkoriščati človeško agilnost – in rasti skozi rast drugih.
O priložnostih za marketing in marketinga za rast je na 26. SMK govoril tudi Boris Kapitanovič, solastnik in direktor v britanskem podjetju Workshares Ltd. , ki nudi strateško usmerjanje, načrtovanje in vodenje globalnih digitalnih transformacij poslovanja z modelom ‘cloud-first’ & ‘mobile-first’. »Nismo samo svetovalci, ampak tudi pomagamo izpeljati transformacijo«, pri tem pa se osredotočajo na produktivnost pri delu ter z operativno inovativnostjo izboljšati konkurenčno prednost znamke. Kot je poudaril Kapitanovič, pred korakom naprej vselej svetujejo korak nazaj – za premislek in strateško oceno, katere nove tehnologije zares potrebujejo, da se usmerijo v pravo smer. »Mi pomagamo dostaviti 10-20 % tehnologije, ostalo so ljudje in procesi, predvsem pa upravljanje z vedenjskimi spremembami. Takrat šele pridemo do novega načina razmišljanja; to pa je vgrajevanje kulture samega načina sodelovanja in biti produktiven v organizaciji na dnevni ravni.«
Kapitanovič je predstavil tudi tri zanimive primere sodelovanja – z luksuzno modno znamko Burberry, globalno catering storitvijo Compass Group ter s prestižno zasebno investicijsko banko C Hoare & Co. V primeru slednje so tako na primer izziv regulative brezpapirnega poslovanja, zaradi katere je banka izgubila svoj vodilni položaj, nadgradili in spremenili iz IT-procesne rešitve v pomembno izboljšanje uporabniške izkušnje, s čimer je banka ponovna prevzela vodilno mesto.