Trajnostni menedžer v družbi Ikea Jugovzhodna Evropa Aldo Lele je predstavil trajnostne cilje družbe, tudi v Sloveniji
Ikea sodi med trajnostno najbolj odločne družbe. Njeni predstavniki sodelujejo pri najodmevnejših korporativnih akcijah na svetovni ravni, podnebne zaveze podjetja so med najbolj ambicioznimi v svetu. Vodja za področje trajnosti v Ikei Jugovzhodna Evropa Aldo Lele bo govornik na letošnji konferenci 23. Dnevi energetikov, ki bo 20. in 21. septembra.
Aldo Lele je odgovoril na naša vprašanja o trajnostnem poslovanju družbe.
Kakšni so trajnosti cilji podjetja Ikea Slovenija do leta 2030?
Splošni cilj podjetja Ikea je postati podnebno pozitiven. To pomeni, da si prizadevamo, da bi zmanjšali več izpustov toplogrednih plinov, kot jih vzdolž naše verige izpustimo v ozračje. Podnebni odtis vrednostne verige podjetja Ikea želimo do leta 2030 zmanjšati za polovico in spodbuditi k nadaljnjemu zmanjševanju v družbi in tudi zunaj podjetja. To bomo dosegli z nekaj glavnimi koraki.
Delovali bomo v smeri temeljitega zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov znotraj celotne vrednostne verige podjetja. To bomo dosegli v sodelovanju z našimi partnerji, dobavitelji in kupci z vsega sveta. Kjer je le mogoče, si bomo prizadevali za popolno odpravo izpustov. Raziskali in izboljšali bomo način shranjevanja ogljika v zemlji, rastlinah in produktih, prek gozdnih in kmetijskih praks. S krožnim gospodarstvom bomo zagotovili, da ogljik ostane v naših produktih shranjen dlje. Segli bomo prek podjetja Ikea, da bi prizadevanja za zmanjšanje podnebnega odtisa presegla našo vrednostno verigo.
V sodelovanju s kupci, dobavitelji in partnerji se bomo zavzemali, da tudi sami zmanjšajo količino izpustov v ozračje. Predvsem pa ne bomo delovali sami. Tudi druge bomo povabili, da ukrepajo. Skupaj bomo prispevali k doseganju globalnega cilja 1,5 stopinje.
Katere trajnostne ukrepe ste oziroma boste vpeljali v podjetju Ikea Slovenija?
Stavba trgovine Ikea v Ljubljani ima kot ena izmed najbolj trajnostnih stavb v Sloveniji certifikat odličnosti BREAM. S sončnimi paneli na strehi proizvaja obnovljivo energijo, uporablja geotermalno energijo za ogrevanje. Deževnico, ki se zbira na strehi, uporabljamo za izplakovanje stranišč in zalivanje rož. Poleg tega bo na strehi zasajeno zelenje ter postavljene modularne krmilnice, valilnice oziroma »hoteli« za ptice, žuželke in divje čebele. Kupci z električnimi avtomobili že imajo priložnost brezplačnega polnjenja avtomobila na eni od naših štirih polnilnih postaj. Vsaka je z dvema polnilnima točkama. V sodelovanju z mestno občino Ljubljana in Europlakatom pa je bila že ob odprtju postavljena tudi postaja za mestna kolesa BicikeLJ.
Trenutno našo trgovino v Ljubljani stoodstotno napaja obnovljiva elektrika, prizadevamo pa si tudi za stoodstotno električno oziroma brezogljično dostavo.
Ljudi želimo opolnomočiti in spodbuditi k uporabi izdelkov, ki so bolj energijsko učinkoviti, ter k odkrivanju možnosti za zmanjšanje izpustov v prometu – tako pri zaposlenih kot tudi kupcih. Želimo biti tudi gonilo prehoda v krožno gospodarstvo, zato bo naša trgovina ponujala storitev prodaje oziroma odkupa rabljenih kosov pohištva in kosov, ki jih ljudje ne potrebujejo več. Tako bo pohištvo dobilo novo oziroma drugo življenje, zmanjšali pa bomo tudi naš prispevek k odpadkom.
Zakaj so podnebni cilji pomembni za podjetje Ikea?
Vizija podjetja Ikea je ustvariti boljše vsakdanje življenje za mnoge ljudi in zares verjamemo, da je življenje boljše, ko ga živimo trajnostno. To za nas pomeni iskanje ravnotežja med gospodarsko rastjo in pozitivnim vplivom na družbo, ki ga dosegamo z zaščito okolja in obnavljanjem. Naše najširše poslanstvo je, da poiščemo odgovore na potrebe, ki jih imajo ljudje danes, pri tem pa ne ogrozimo potreb, ki jih bodo imele prihodnje generacije.
To pomeni vnovičen premislek in spodbujanje sprememb življenjskega sloga in potrošnje, pa tudi uvajanje novih metod dela. Več ljudi dosežemo, bolj lahko vplivamo ter pripomoremo k ustvarjanju boljših vsakdanjih življenj.
Ko gre za spopadanje s podnebnimi spremembami, so naše ambicije na vseh ravneh delovanja visoke. Na poti doseganja naših, na znanstveni podlagi postavljenih ciljev, pripomoremo tudi k prizadevanjem, ki so opredeljena v pariškem sporazumu, ter k naši lastni zavezi postati podnebno pozitivni do leta 2030. Imamo veliko odgovornost in priložnost pozitivno vplivati na ljudi in planet.
Prispevek je bil prvič objavljen na portalu Financ Okolje&Energija (22.4.2021).