(intervju) »Ko je marca prišla karantena tudi do nas, smo bili najbolje pripravljen trgovec«

Trgovsko podjetje Fama Vipava posluje že 31 let, njen cilj pa je biti primorsko trgovsko podjetje, ki ima svoje markete v vseh primorskih občinah. A kmalu ga bodo morali nadgraditi: »Ta cilj bomo kmalu dosegli, saj imamo že 25 podeželskih marketov in štiri franšize, od Trente na severu pa do Vanganela pri Kopru na jugu Primorske,« pravi direktor podjetja Aleksander Lemut.

Imajo tudi veleprodajno skladišče, od koder oskrbujejo lastno prodajo na drobno, gostince in druge trgovce – predvsem člane Združenja malih trgovcev Slovenije. In že vsa leta obstoja rastejo in poslujejo pozitivno. Danes ima Fama 131 zaposlenih, v letu 2020 pa so ustvarili za dobrih 21 milijonov evrov prodaje trgovskega blaga.

O odgovornosti do lokalnega okolja, vplivu koronakrize, na katero so se dobro pripravili, in največji priložnosti za odpiranje novih podeželskih marketov smo se pogovarjali z direktorjem podjetja, ki velik poudarek namenja tudi domačim, lokalnim proizvajalcem.

Poslujete že 31 let in vseskozi rastete, povečujete obseg poslovanja in število zaposlenih. Kako je na vas vplivala koronakriza?

Koronačasi so tudi za naše podjetje izjemno zahtevni. Imeli pa smo srečo, saj so nas naši italijanski partnerji že lani januarja opozarjali na to, kar se dogaja v Italiji oziroma Bergamu. Takoj smo se začeli aktivno pripravljati, in ko je marca prišla karantena tudi do nas, smo bili najbolje pripravljen trgovec. Imeli smo polna skladišča, zaščitno opremo in rezervne kanale za oskrbo naših marketov. Kupci so takoj začutili, da so v naših podeželskih samopostrežnih trgovinah varni. Spoznali so našo bogato in konkurenčno ponudbo. Pridobili smo veliko novih in zvestih kupcev. Prodaja nam je toliko zrasla, da smo povsem nadomestili izpad prodaje v oskrbo gostinstva, ki je bilo veliko mesecev zaprto. Leto smo kot podjetje končali celo z dvoodstotno rastjo realizacije. Pohvaliti moram izjemno požrtvovalnost in prizadevno delo zaposlenih.

Imeli pa smo srečo, saj so nas naši italijanski partnerji že lani januarja opozarjali na to, kar se dogaja v Italiji oziroma Bergamu.

Se to, da je v zasluženo ospredje končno prišla lokalno pridelana in kakovostna hrana – kar je spodbudila tudi koronakriza –, pozna pri vašem poslovanju oziroma načrtih za širitev poslovanja? Tako na področju prodaje na drobno kot na debelo …

Fama že od ustanovitve leta 1990 podpira domače, lokalne proizvajalce. Na naših policah se vedno najde mesto za njihove kakovostne izdelke. Veseli nas, da tudi naši kupci vse bolj spoznavajo prednosti lokalno pridelanih izdelkov, pri katerih je tudi pot do naših polic precej krajša. V tem trenutku imamo že več kot 140 takšnih dobaviteljev. To dejstvo je res pomembno tudi z vidika večje samooskrbe, obdelane zemlje in ne nazadnje tudi ohranjanja poseljenosti podeželja.

V tem trenutku imamo že več kot 140 takšnih dobaviteljev.

V imenu podjetja je svoje mesto našla Vipava, kjer je bilo v garaži ustanovljeno podjetje, kjer je že vsa leta vaš sedež in kjer ste danes največje podjetje. Kakšno odgovornost čutite do lokalnega okolja?

20200525 101851 1024x576 1
Prenovljeni Center Fama Vipava z novo upravo podjetja (Foto: arhiv podjetja)

Vipava je čudovit kraj in prav vsem priporočamo njen ogled ali dopust v naših številnih kampih. Tu so doma pozitivna energija, odlična kulinarika, avtohtone vrste vrhunskih vin ter lepote reke Vipave in Nanosa. Naše podjetje se tu odlično počuti! Skupaj rastemo in se razvijamo. Fama je največje podjetje v občini in vpeta v vse pore življenja v občini. Lahko rečemo, da podpremo vse prireditve v občini. Smo tudi glavni pokrovitelj Nogometnega kluba Fama Vipava, ki uspešno nastopa v tretji SNL.

Leta 2017 ste prejeli priznanje pomladni veter za spodbujanje rasti in razvoja podjetništva v Sloveniji, ki ga prejme posameznik oziroma organizacija v Sloveniji, ki je po mnenju članov GZS največ pripomogla k razvoju podjetniškega okolja v Sloveniji. V obrazložitvi je bilo med drugim zapisano, da dobiček v celoti namenjate naložbam v širitev obsega poslovanja ter vsako leto odprete še po eno ali dve prodajalni na območjih, ki so jih veliki trgovci zapustili … Kaj vam pomeni ta nagrada in zakaj Fami uspeva tam, kjer velikim trgovcem ni?

Res je, prejeli smo ugledno priznanje PTZ pomladni veter pa tudi najvišje priznanje občine Vipava in več drugih. Seveda smo vsakega priznanja izjemno veseli. Ta nam povedo, da smo na pravi poti ter da institucije opazijo naše delo in ga podpirajo. Nam pa dajejo še večji zagon in spodbudo za rast podjetja. Tudi letos smo zelo aktivni, in to kljub koronačasom. Pred poletjem smo odprli naš najnovejši market, in sicer na Gorjanskem pri Komnu. Market je v čudovitem okolju kraške domačije, nad njim pa so apartmaji. Gorjansko ima velike načrte z razvojem turizma in naš market že sodi v to zgodbo – vabljeni! Še bolj aktivni smo bili lani. Od KZ Vipava smo odkupili prostore Nakupovalnega centra in ga prenovili ter zgradili novo upravo podjetja. Prenovili smo tudi več naših drugih marketov.

20210619 091546XX rgb 1024x577 1
Novi market v Gorjanskem pri Komnu (Foto: arhiv podjetja)

Pred nekaj leti ste želeli izkoristiti priložnost in načrtovali večjo naložbo štirih marketov, ki pa je zgolj z dobičkom niste mogli izpeljati. Kako ste našli pravega partnerja?

Največja priložnost za odpiranje novih podeželskih marketov se je ponudila pred štirimi leti. Za odprtje pa smo potrebovali ugodno posojilo in realno garancijo. SID banka je prav takrat organizirala predstavitev svojih novih produktov za podjetnike iz vse države, ki smo se je udeležili in z njimi navezali prvi stik. Lahko samo pohvalim zaposlene v SID banki, ki so nas spodbujali in nam svetovali. Sledila sta podpis pogodbe in pridobitev finančnih sredstev za naložbo. V naslednjega pol leta smo odprli markete na Humu v Brdih, v Vanganelu pri Kopru, v Obrovu v Brkinih in na koncu še v starem mestnem jedru Ilirske Bistrice. Brez SID banke nam ta projekt ne bi uspel. Vsi štirje marketi danes uspešno poslujejo in so pomemben del naše drobnoprodajne mreže.

Ali v sodelovanju z njimi načrtujete še kakšne večje naložbe?

Za prihodnje leto načrtujemo večjo naložbo, ki pa je še v fazi dogovorov in načrtov. Projekt bo zahteval večja finančna sredstva, ki jih bomo morali zagotoviti tudi s posojilom. Zanesljivo se bomo obrnili na SID banko in verjamem, da bomo skupaj našli najboljšo rešitev.

Komu bi priporočili sodelovanje z njimi in zakaj?

Sodelovanje s SID banko sem že večkrat priporočil svojim prijateljem, podjetnikom. Vsem tistim, ki želijo najugodnejši bančni produkt, primerno garancijo in načrtovanje posojila s strokovno ekipo banke, ki ima v vsakem trenutku najboljši nasvet.

Deli:

Povezana vsebina

AKADEMIJA
AKADEMIJA
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic