Vsaka smrt na cesti prizadene v povprečju kar 113 ljudi

V Generali zavarovalnici že vrsto let aktivno podpirajo in soustvarjajo družbeno odgovorne projekte, povezane s prometno varnostjo. O tem, kako z inovativnimi pristopi in sodelovanji ustvarjajo konkretne spremembe v prometni kulturi, smo se pogovarjali s Svetlano Almaš, direktorico marketinga in odnosov z javnostmi pri Generali zavarovalnici.

Varnost v prometu je pomemben fokus družbeno odgovornih prizadevanj Generali zavarovalnice. Seveda je odločitev zanj v kontekstu vaših produktov logična. A kako zagotavljate, da se na tem področju lotevate projektov, ki resnično delajo razliko?

Prometna varnost je eno ključnih področij naših družbeno odgovornih aktivnosti, kjer želimo ustvarjati konkretne in merljive spremembe. Kot vseživljenjski partner našim strankam si zato prizadevamo za odličnost na vseh ravneh našega delovanja – tudi tam, kjer lahko s preventivnimi ukrepi in ozaveščanjem prispevamo k večji varnosti in kakovosti življenja v širši družbi. Pri tem se osredotočamo na področja, ki so še posebej izpostavljena in ranljiva, kjer so tveganja in nevarnosti v prometu največja. Naš cilj je aktivno sooblikovanje bolj varnega in odgovornega okolja – z realnimi rezultati in dolgoročnim učinkom, kot je denimo spreminjanje vedenja in kulture vseh udeležencev v prometu.

Septembra lani ste zaključili z zanimivim projektom 3D-zeber. V treh letih ste jih postavili 17. Zakaj 3D-zebre in kako ste prišli na to zamisel?

Tudi ta projekt smo razvili v sklopu naših prizadevanj za izboljšanje cestno prometne varnosti in v skrbi za najbolj ranljive skupine v prometu. V Sloveniji smo namreč še vedno priča mnogim prometnim nesrečam, v katerih so udeleženi otroci, invalidi, starejši, pešci, kolesarji ter uporabniki rolerjev in skirojev. Zato smo se odločili opozoriti na problematiko nesreč na območjih umirjenega prometa v naseljih. Gre za preprost, a vizualno močan poseg v prometni prostor, ki neposredno vpliva na vedenje voznikov in njihovo pozornost v bližinah šol in vrtcev ter drugih območij z večjo prisotnostjo otrok. Projekt smo razvili v sodelovanju s strokovnjaki Zavoda Varna pot, izvedli pa smo ga skupaj s posameznimi občinami, šolami in vrtci, ob čemer se je izkazalo, kako ključno je povezovanje različnih deležnikov pri doseganju skupnih ciljev.

Velika brzina, velika praznina je projekt z resnejšim tonom. Kako zagotovite, da njegove zgodbe slišijo tisti, ki jih morajo slišati?

V Sloveniji vsako leto zaradi vožnje z neprilagojeno hitrostjo umre približno 33 ljudi, ob tem pa vsaka smrt na cesti prizadene še velik krog svojcev in ostalih vpletenih – v povprečju kar 113 ljudi. Pobuda »Velika brzina, velika praznina« temelji prav na zgodbah teh ljudi. Poleg ozaveščanja o nevarnostih prehitre vožnje daje tudi prostor posameznikom s podobno izkušnjo, da se izpovedo o praznini, s katero živijo. V sodelovanju z ambasadorji Zavoda Varna pot smo jih predstavili širši javnosti in z njimi dosegli močan učinek. Ob tem želimo in upamo, da vsak, ki jim prisluhne, naslednjič za volan sede z večjo odgovornostjo.

Vključuje pa tudi interaktivne izkustvene delavnice spoznavanja posledic hitrosti …

Da bi to zavedanje, kako nevarna je lahko prehitra vožnja, čim bolje prenesli tudi v prakso, smo v Generaliju v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem pripravili poseben dogodek, namenjen obvladovanju hitrosti. Z različnimi predavanji, delavnicami na poligonu in tudi dinamično vožnjo z izkušenim reli voznikom Andrejem Jerebom smo našim strankam omogočili, da v nadzorovanjem okolju izkusijo, kako se varno odzvati v odločilnih trenutkih na cesti.

Strokovnjaki Zavoda Varna pot pa sicer o nevarnostih prehitre vožnje ozaveščajo tudi prek praktičnih delavnic in izobraževanj na izbranih srednjih šolah. Delavnice so že izvedli na Šolskem centru Kranj, med dijaki zaključnih letnikov, ki vstopajo v vlogo voznikov. Ozavestiti mlade o tveganjih neprilagojene hitrosti je namreč ključnega pomena. Statistika namreč kaže, da nesreče zaradi prehitre vožnje najpogosteje povzročajo mladi med 18. in 34. letom starosti.

Ste dolgoletni podpornik Zavoda Varna pot, projekte ustvarjate skupaj z njimi. Morda že snujete kaj novega?

Zavod Varna pot je naš dolgoletni partner pri snovanju in izvajanju preventivnih aktivnosti s področja prometne varnosti. Skupaj zmoremo več in bolje. Dosedanje sodelovanje in medsebojno zaupanje sta nas pripeljala do še večjega projekta. Moči smo združili pri Parku varne mobilnosti, ki se bo jeseni odprl v Ljubljani. Prepričani smo, da bo njegova vloga ključna pri nadaljnjih prizadevanjih za varno in odgovorno ravnanje vseh udeležencev v prometu.

Na področju prometne varnosti pa sicer sodelujete tudi z Zavodom VOZIM. Ste dolgoletni podpornik iniciative Heroji furajo v pižamah, ki je prejemnica nagrade Evropske komisije za najboljšo prakso na področju prometne varnosti v letu 2018 ter prejemnica mnogih oglaševalskih nagrad. Lahko izpostavite ključne dosežke tega projekta?

Akcija »Heroji furajo v pižamah« je ena doslej najbolj odmevnih in najdlje trajajočih pobud na področju prometne varnosti. Prerasla je v gibanje, ki je skozi leta prispevalo k spremembi družbene miselnosti in stališč glede vožnje pod vplivom alkohola. Je primer dobre prakse, kako lahko s ciljno, srčno in dolgoročno akcijo naredimo veliko razliko v navadah in življenju ljudi. Glavni cilj je spodbujanje odgovornih odločitev mladih. Predvsem to, da se po zabavah varno pripeljejo domov s pomočjo staršev, prijateljev ali drugih odraslih oseb – s pomočjo »herojev«. Uspelo nam je, da se danes vedno več mladih zaveda tveganj in vnaprej načrtuje varen prevoz domov.

Deli:

Povezana vsebina

ZPMS_grafika dobrodelni teden splet 900 x 750
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic