Biti drugačen ali ostati spregledan. V tem naslovu se skriva vprašanje za milijon evrov: zakaj bi obiskali prav določenega trgovca, in ne drugega, oziroma zakaj naj bi v kategoriji izbrali prav določeno znamko, in ne druge?
Dati kupcem razlog, da s police vzamejo ravno naš izdelek, je večni izziv marketinga in prodaje. Še posebej v kategorijah FMCG. V sedanjem nakupnem vedenju porabnikov je najti svojo drugačnost še toliko pomembnejše.
Zato na letošnji FMCG konferenci Prodaja in marketing na policah, ki bo 10. oktobra v Ljubljani, iščemo, kako biti drugačen, kako kupcem dati razlog, da se odločijo prav za našo blagovno znamko. Izziv biti drugačen, pomemben za kupce, bomo osvetlili z različnih vidikov.
Kako dobro poznate svoje kupce?
Iskanje drugačnega se vedno vrti okoli zelo dobrega poznavanja porabnikov oziroma kupcev. Kakšni so ti danes, bo pojasnil Zenel Batagelj v svojem tradicionalnem pregledu vedenja kupcev v tem in prihodnjem letu. Njegove ugotovitve so nam lahko super iztočnica tudi za načrtovanje naših aktivnosti v letu 2025.
Primeri dobrih praks
Kako svojo drugačnost na slovenskem in mednarodnih trgih iščejo znamke v različnih kategorijah, bomo spoznali skozi primere znamk Leone, BAM, Ginger UP, Sayve … Osebe, ki stojijo v ozadju zgodb teh znamk, bodo z nami delile svoje izkušnje, kaj je pomembno za doseganje drugačnosti in za rast prodaje.
Poskušali bomo odkriti tudi priložnosti za razlikovanje oziroma napredek tudi pred samim prodajnim mestom in na njem. Ali in kako priti do povezave med digitalnim komuniciranjem in prodajo na prodajnem mestu? Ali je naše komuniciranje na prodajnem mestu optimalno oziroma kje lahko naredimo napredek v letu 2025? Tudi na ti vprašanji bomo iskali odgovore na letošnji konferenci.
Kako nam lahko pomaga umetna inteligenca?
Lahko pa drugačnost dosežemo že v osnovi z ustreznejšim portfeljem izdelkov, primernejšim razumevanjem in vplivanjem na razvoj svoje kategorije. Kako nam pri tem lahko pomaga umetna inteligenca (UI)? Kakšno bo upravljanje kategorij (category management) prihodnosti? Ali smo nanj pripravljeni? Izzivalno za vse, ki ne želite ostati v ozadju, ki ne želite biti spregledani.
Svoje videnje drugačnosti bodo dodali tudi trgovci, ki so letos zelo zastopani v programu konference. Njihove aktivnosti z vidika zagotavljanja stoodstotne implementacije prodajnih akcij, uporabe UI pri pridobivanju novih kupcev in njihova pričakovanja do dobaviteljev bodo teme, o katerih bodo govorili. Mogoče so njihove aktivnosti priložnost za še boljše sodelovanje in tudi prek tega za doseganje drugačnosti.
Zakaj toliko govora o drugačnosti?
Ker načrtujemo svoje aktivnosti za leto 2025 in je zdaj pravi čas za razmislek, zakaj naj kupec vzame s police naš izdelek. Ker se vedno znova potrjuje, da tisti, ki ne najdejo svoje drugačnosti oziroma razloga za nakup, na koncu potegnejo krajšo oziroma izdelke umaknejo s polic. Ker imamo občutek, da je vse manj poguma biti drugačen in smo pogosto raje v navidezno »varni sredini, povprečju«.
Pridite na konferenco, da slišite, kako o drugačnosti razmišljajo predstavniki drugih znamk in trgovci, da spoznate, kakšno bo prihodnje vedenje porabnikov, in se pripravite za dokončanje planiranja, ki vam lahko prinese mirnejše in uspešnejše 2025.
Primož Hvala je programski direktor konference.