V kratki anketi smo vodje prodaj in prodajnike slovenskih podjetij povprašali, kateri so glavni izzivi, s katerimi se spoprijemajo pri delu. Daleč največ odgovorov se je navezovalo na pomanjkanje kadrov, zlasti mladih, ki bi bili pripravljeni delati v hitrem tempu prodajnih procesov z visokimi zahtevami glede finančnih načrtov in nepredvidljivim poslovnim okoljem.
Izkazalo se je tudi, da težava ni le najti »dober« kader, temveč ga tudi obdržati, motivirati in ustrezno nagraditi. Pričakovanja pa so pri mladih pogosto zelo visoka. Želijo si predvsem varne finančne prihodnosti in možnost izobraževanj znotraj delovnega mesta.
Številna podjetja iz trgovske panoge se spopadajo z izzivom velike fluktuacije kadrov. Postavlja se vprašanje, kako predati znanje, ki ga novozaposleni potrebujejo za delo na nekem delovnem mestu. Klasično mentoriranje je v tem pogledu pogosto nesmiselno, zato nekatera podjetja razvijajo aplikacije in platforme z osnovnimi informacijami in navodili za nove zaposlene.
Danes je tako največji izziv podjetij spremeniti vrednote podjetja in organizacijsko kulturo, da se bodo mlajši zaposleni dobro počutili. Pogosto vodstva pričakujejo, da se bodo mladi prilagodili nam, dejstvo pa je, da bodo prav oni tisti, ki bodo počasi morali v podjetjih prevzeti stvari v svoje roke, pa naj bo to prodaja ali vodenje.
Kako s tehničnimi rešitvami olajšati delo prodajnikom?
Drugi sklop izzivov vodstva v prodaji, ki je razviden iz ankete, je uporaba UI v prodajnem procesu: od avtomatizacije prodajnega lijaka, iskanja novih potencialnih strank, pisanja prodajnih nagovorov do ohranjanja kakovostnih odnosov s strankami. Smo že tako daleč, da to lahko zaupamo programom UI?
Omeniti kaže še zagato prodaje B2B, to je vpeljava poslovne analitike v obstoječe programe CRM. Pri iskanju novih kupcev pa prodajo pogosto ovira tudi GDPR-zakonodaja.
O omenjenih temah se bomo pogovarjali tudi na letošnji prodajni konferenci Sales Summit, ki bo 25. marca 2025 na Brdu pri Kranju. Pridružite se nam.