SMK nas je vedno potisnil korak naprej

Pred 30. SMK smo se pogovarjali tudi z Majo Zalaznik (prej Makovec Brenčič) z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani.

Kaj je bil v obdobju vašega predsedovanja programskemu svetu SMK glavni izziv časa? Kaj je bil buzzword tistega časa?

Glavni izziv tistega časa je bil razumeti in udejanjiti, kaj vse zajema marketing oziroma trženje, ter kako je strateško, in ne le izvedbeno, pomemben v podjetjih in institucijah. Da trženje ni le oglaševanje in komuniciranje do porabnika oziroma odjemalca, ampak mnogo, mnogo več. Treba je bilo obrniti miselnost v smeri, da je trženje v podjetju kultura naravnanosti h kupcu in hkrati kompleksen proces, ki ustvarja dodano vrednost. Strateško, taktično – od trženjskih raziskav, ideje za razvoj izdelka oziroma storitve … do končne komunikacije, prodaje kupcu in odzivov kupca.

Treba je bilo obrniti miselnost v smeri, da je trženje v podjetju kultura naravnanosti h kupcu in hkrati kompleksen proces, ki ustvarja dodano vrednost.

Kaj se je s temami zgodilo danes, ste na konferenci pravilno napovedali, v katero smer bo šlo? Vas je kaj v razvoju stroke oziroma v spremembah, ki smo jih doživeli, presenetilo?

Pravzaprav nič večjih presenečenj. Vedno je zmagovala jasna ciljnost, strateškost, hkrati pa inovativnost in kreativnost ter odličnost trženjske izvedbe. Predvsem pa razumevanje trga, kupcev. Zato je bilo in je nenehno treba raziskovati, opazovati, analizirati … Danes je to morda po eni strani še lažje, ob vseh dostopnih tehnologijah in virih, po drugi strani pa je izziv večji, saj je vsega (pre)obilo. Ponudnik se pogosto sooča z izzivom preobilice podatkov, porabnik pa s (pre)veliko možnosti izbire, zato je še kako treba trženjsko ohranjati konkurenčnost in biti pred drugimi. Biti drugačen. To pa v trženju najbolj šteje, že od nekdaj.

Kaj se je najbolj spremenilo v marketinški stroki zadnjih 30 let? Kaj so po vašem mnenju temelji, ki bodo veljali tudi čez 30 let?

Najbolj je v zadnjem obdobju trženje zaznamoval tehnološki napredek, še posebej digitalizacija, z vseh zornih kotov. Danes brez umetne inteligence ni uspešnega trženjskega podjetja ali znamke. Hkrati delujejo in podpirajo vse procese podatkovna tehnologija in orodja, s katerimi lahko mnogo lažje merimo učinke, dostopnost do različnih komunikacijskih, distribucijskih, tehnoloških in digitalnih rešitev, večkanalnost … Obilo je sprememb prav zaradi hitrosti in transparentnosti, ki jo dajejo tehnološke rešitve. In še bolj intenzivno obdobje vsega tega bo v prihodnje. A hkrati z ohranjanjem človeške note in občutka porabnika, da nekdo skrbi zanj, da mu je mar – kot človek človeku. Tega ne smemo pozabiti.

Vam je kakšno predavanje ostalo v spominu, ker je bilo pred svojim časom ali pa je sprožilo največ odziva udeležencev?

Futuristi. Na primer Rohit Talwar. Ti so vedno znali izzvati vse nas in nas potisniti iz cone udobja, standardnih okvirov razmišljanja, vpetosti v dano okolje. Pa če se je slišalo to takrat še tako neverjetno, se je prej ali slej zgodilo. Ker v trženju ni meja. Zato jim vedno prisluhnem.

Kaj je vaša popotnica SMK za prihodnjih 30 let?

Dobre vsebine, aktualna znanja, zanimivi govorke in govorci. In druženje vseh, ki jih trženje vedno znova izziva. In povezuje. Vse to je čar SMK.

SMK je druženje vseh, ki jih marketing vedno znova izziva.

 

Deli:

Povezana vsebina

Slovenska marketinska - konferenca.
Samozavestno naprej. Primoz Hvala
Portorož, 30.05.2024 
Foto: Jernej Lasič
KONFERENCE
202403_span_masa3(1)
KONFERENCE

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic