Odkar se po svetu širi koronavirus, je ena najbolj prizadetih gospodarskih panog gostinstvo. Posledično veliko škodo trpijo vinarji, posebno tisti, ki prodajajo vina v srednjem in višjem cenovnem razredu, saj so takšna vina namenjena predvsem gostilnam in restavracijam.
Pozna se tudi, da spletna prodaja vina pri nas ni tako razvejena kot denimo v Veliki Britaniji ali ZDA, kjer imajo izključno spletne trgovine tudi po 200 zaposlenih. »Krivulja spletne prodaje gre v času koronavirusa strmo navzgor. Če primerjam število strank, jih je osemkrat več kot prej. A ti podatki so zelo zavajajoči, saj prodaja prek spleta za nas pomeni le okoli štiri odstotke celoletne prodaje,« opozarja največji slovenski vinski trgovec Jože Koželj iz Hiše dobrih vin.
Najboljši slovenski sommelier Martin Gruzovin iz vinske kleti Guerila poudarja pomen doživetij, zaradi česar njihova spletna prodaja ni tako razvita. A so v teh razmerah oboje združili v spletni degustiji, ki so jo organizirali z vinoteko Faladur: »Oni so interesentom vnaprej poslali degustacijske pakete, potem pa sva z Matejem Lavrenčičem v naši kleti pripravila degustacijo. Opisovala sva vina, odgovarjala na vprašanja. To je lepa gesta v teh težkih časih in interakcija s pivci. Trudimo se animirati čim več ljudi prek družbenih omrežij, da ne pozabijo na blagovne znamke. Po moratoriju bo treba namreč startati skorajda na novo«.
Eden najbolj prepoznavnih slovenskih vinarjev Marjan Simčič in štajerski vinar Boštjan Protner poudarjata, da svojega vina ne bosta razprodajala. »Naša vina pijejo po vsem svetu, a čisto povsod se je prodaja ustavila«, pravi Simčič, ki je vesel, da ima vina, ki niso namenjena takojšnji porabi, ampak so sčasoma še boljša. Protner sicer prek družbenih omrežij ponuja razne pakete vin, a zgolj zaradi promocije, pravi: »Sadove pa bomo želi v obdobju po koronavirusu«.
Šukljetovi iz Trnovca v Beli krajini pa so prav zaradi koronavirusa končno vzpostavili spletno prodajo vina, ki so jo sicer načrtovali že dolgo: »Zaradi številnih drugih obveznosti nam spletne trgovine prej ni uspelo dokončati, zdaj pa smo bili v to praktično primorani.«
Celoten prispevek Vanje Aliča Prodaja vina prek spleta se povečuje, a to je le nekaj odstotkov skupne prodaje preberite na portalu Manager.