V zadnjih letih se podjetja soočajo z vse bolj zahtevnim poslovnim okoljem. Gospodarska negotovost, omejena sredstva, nenehne tehnološke spremembe in pritisk po čim večji učinkovitosti zahtevajo od produktnega menedžmenta več kot kdaj koli prej. Vloga produktnih vodij se zato hitro spreminja – iz koordinatorjev razvoja izdelkov postajajo ključni strateški igralci, ki odločajo o prihodnosti podjetja.
V takšnih razmerah se izkaže, da uspeh ni naključje. Uspešen produktni menedžment ima svoj DNK – sistem, ki temelji na jasni organiziranosti, medoddelčni povezanosti (sodelovanje z marketingom in prodajo je ključno!), hitrem odločanju in razumevanju kupcev.
1. Organiziranost in jasna odgovornost
Eden največjih izzivov podjetij je razdrobljenost. Ko razvoj, marketing in prodaja delujejo v svojih silosih, se izgublja čas, energija in denar. Uspešna podjetja danes gradijo na sodelovanju in preglednih procesih, kjer so vloge in odgovornosti jasno določene. Produktni menedžer postaja vezni člen – tisti, ki zna uskladiti različne interese v skupni cilj: izdelek, ki prinaša vrednost kupcu in podjetju.
2. Odločanje o razvoju in opuščanju produktov
V času omejenih virov si podjetja ne morejo več privoščiti “izdelkov iz navade”. Ključni del DNK uspešnega produktnega menedžmenta je sposobnost odločanja – ne le o tem, katere novosti razviti, temveč tudi katere izdelke pravočasno umakniti s trga. To zahteva podatkovno podprto odločanje, spremljanje donosnosti in pogum, da se podjetje odpove tistemu, kar ne prinaša več zadostne vrednosti.
3. Agilnost in prilagodljivost
Trgi se spreminjajo hitreje kot kadarkoli. Podjetja, ki znajo hitro testirati, prilagajati in lansirati izdelke, ohranjajo konkurenčno prednost. Agilni pristop ni več domena IT-oddelkov, ampak temelj sodobnega produktnega menedžmenta – od razvoja do trženja.
4. Tehnologija umetne inteligence kot orodje učinkovitosti
Umetna inteligenca (UI) danes prodira v vse faze življenjskega cikla produkta – od raziskav trga do razvoja, testiranja in podpore uporabnikom. Uporaba UI podjetjem omogoča boljše vpoglede v vedenje kupcev, hitrejše odločitve in optimizacijo procesov. Toda uspešna integracija zahteva več kot zgolj orodja – zahteva razumevanje ljudi, procesov in kulture podjetja.
5. Sinergije med oddelki – ključ do inovativnosti
Najboljše ideje pogosto nastanejo na presečišču različnih pogledov. Ko razvoj posluša marketing, ko prodaja prinaša vpoglede s terena in ko vodstvo podpira eksperimentiranje, nastajajo izdelki, ki imajo resničen vpliv. Sinergija med silosi ni le slogan, temveč osnova za trajno konkurenčnost.
V letu 2026 bo uspeh v produktnem menedžmentu merjen z učinkovitostjo odločitev, sposobnostjo hitre prilagoditve in ravnovesjem med inovativnostjo ter donosnostjo. DNK uspešnega produktnega menedžmenta zato ne tvorijo le orodja ali procesi – temveč ljudje, ki znajo povezovati, odločati in delovati z jasnim ciljem.
Izkušnje o razvoju produktov in storitev bodo na 3. konferenci produktnega menedžmenta, ki bo 13. novembra v Kristalni palači (Ljubljana), delili Atlantic Grupa, Kozmetika Afrodita, podjetje Leanpay, Ljubljanske mlekarne, Zavarovalnica Triglav, SENS itd. Z nami bodo tudi svetovalci iz podjetij Kearney, Sito in CorpoHub.