Franci Zavrl je direktor Herman & partnerji. Z več kot petindvajset leti izkušenj s področja marketinga, novinarstva in odnosov z javnostmi velja za prvo ime, ko pride do svetovanja vodilnim podjetjem v regiji. Ob iskanju rešitev v miselni proces rad vključi svojo marketinško žilico in se ozre izven tradicionalnih definicij odnosov z javnostmi. Ve, kdaj je pravi trenutek za analiziranje situacije in kdaj pravi trenutek za akcijo. Meni pa, da je za dober vic (skoraj) vedno pravi trenutek.
Zavrl bo 30. maja udeležencem Marketinškega Fuckup Nights Ljubljana v sklopu 29. Slovenske marketinške konference priznal nekaj porazov, za ogrevanje na dogodek pa je odgovoril na 3 vprašanja o neuspehih.
Katera je bila najpomembnejša lekcija, ki si se jo naučil pri kakšnem od svojih neuspehov?
Slovenci smo narejeni tako, da se izogibamo negotovostim in tveganjem, zato ne maramo poražencev, ker so nam tuji – »kaj pa se niso pazili«. Tako sem se že pri prvih neuspehih, in teh ni bilo malo, naučil iti naprej, ne glede na škodoželjnost in naslajanje drugih. Ko iz poraza skozi poraz prideš do končne zmage, je tvoj užitek še toliko večji.
Se morda spomniš, kako si se soočil s svojim prvim takšnim neuspehom?
Na svoj prvi posel sem se odpravil s sposojenim Renaultom 4, ki je imel meni neznani menjalnik. Nikakor nisem uspel premakniti avtomobila in to je trajalo morda pol ali celo več ure. Na koncu sem le nekako menjal v vzvratno in počasi spet naprej, tako da sem avto spravil iz garaže na cesto. Preprosta lekcija: vztrajnost se splača.
Kaj bi svetoval drugim, ko se tudi sami soočijo s tem?
Vedno se moraš spomniti, da se iz napak drugih bolj malo naučimo in da so zato najbolj dragoceni naši lastni padci. Tako kot športni boksar moraš vaditi, prejemati udarce, postajati vedno boljši in vedno bolj vzdržljiv. Zmagovalci so se samo večkrat pobrali od ostalih in te pustili za sabo. Ne smili se samemu sebi, adrenalin je naše gorivo.
Fuckup Nights Ljubljana so dogodki, na katerih slišimo drugo stran medalje uspeha, zgodbe, kako nam nekaj ni uspelo – kar je realen del vsakega posla. Ideja dogodkov, ki se poleg Slovenije odvijajo še v več kot 215 mestih po svetu, je naslavljati in razbijati stigmo, kako kot družba dojemamo in se soočamo z napakami in neuspehi. Na Marketinškem Fuckup Nights Ljubljana v sklopu 29. Slovenske marketinške konference bo med govorci tudi Franci Zavrl. O čem bo govoril? »Slovenija kot marketinški projekt, ‘druga Švica’, je danes žrtev lastnega uspeha. Franci jo je soustvarjal, od blizu pospremil njene najpomembnejše zmage in bil priča njenim največjim porazom. Lekcije, ki jih bo predstavil iz prve roke.«