(intervju) Za vedno več ljudi je popoln spremljevalec hišni ljubljenček

Peter Weiler je direktor in soustanovitelj največje madžarske digitalne platforme za zmenke Dating Central Europe. Podjetje upravlja sedem glavnih ponudnikov storitev za zmenke na Madžarskem in dodatne nišne strani na Slovaškem, Češkem, v Romuniji in na Poljskem.

Z Weilerjem, ki ima 4. oktobra letos zmenek s Slovensko marketinško konferenco, smo se pogovarjali o tem, kako je koronakriza spremenila industrijo spletnih zmenkov, zakaj razvijati z lokalnimi programerji in ne z mednarodno ekipo na stotine ali na tisoče programerjev, pa tudi o grozljivi spremembi vizije popolnega spremljevalca.

Je v teh časih »cepljen/a« najbolj »vroča« podrobnost, ki jo lahko nekdo doda svoji predstavitvi na spletni platformi za zmenke?

»Mi smo mnenja, da je cepljenost informacija, ki vpliva na to, kako se ljudje srečujejo. Tovrstno značko ‘Cepljen/a sem’ smo uvedli na začetku leta 2021. Osebnim profilom jo je mogoče dodati prostovoljno. Kot lahko vidimo na družbenih medijih, je cepljenje močna točka ločevanja, tema pogovora. Od naših uporabnikov smo prejemali razgreta e-sporočila, a smo značko obdržali in jo bomo obdržali še vse dokler obstaja grožnja pandemije COVID-19.«

Od naših uporabnikov smo prejemali razgreta e-sporočila, a smo značko obdržali in jo bomo obdržali še vse dokler obstaja grožnja …

Kako je pandemija vplivala na industrijo spletnih zmenkov, kakšno je bilo zadnje leto in pol? Po številnih poročilih je šlo za močno obdobje, v katerem so spletni zmenki presegli svoje osnovno ‘poslanstvo’ …

»Leto 2020 je bilo navkljub pandemiji  za nas rekordno. Po prvem obdobju zaprtja poleti 2020 so si ljudje oddahnili, znova so se počutili svobodne in naše platforme so bile dobro obiskane. A to svobodo je razblinila jesen in udarila je splošna apatija. Letošnje leto je bistveno zahtevnejše, rast naših prihodkov je počasnejša. Splošno razpoloženje ljudi je zmedeno in precej mračno. Zmenki bi lahko pomenili izhod iz tega, in ko se stvari umirijo, upamo, da bomo lahko izžarevali splošno pozitivnost.«

Letošnje leto je bistveno zahtevnejše, rast naših prihodkov je počasnejša.

Kako je pandemija še vpliva na Dating Central Europe? Katere nove elemente ste vključili tekom pandemije in so naleteli na dober odziv?  

»Eksperimentirali smo z video zmenki, a to je bilo za našo javnost nenaravno. Ljudje so precej bolj sramežljivi, kot si mislimo, neznanci ne želijo sodelovati v video klicih. Bolj kot same funkcionalnosti  se je spremenil naš slog tržnega komuniciranja in morali smo posvojiti nov jezik, da smo se prilagodili občutjem javnosti, na katero je vplivala pandemija. Hišni ljubljenčki so zelo pomembni, vedno so bili pomembni za samske ljudi, zdaj pa vidimo, da so postali še tesnejši spremljevalci. Po COVID -u je grozljiva psihološka sprememba, da je za nekatere – in za vedno več njih – popoln spremljevalec hišni ljubljenček. Pričakovanja, kaj naj pomeni romantičen partner, so se v zadnjem letu spremenila. Mislim, da še vedno ne vemo, kako vse so se življenja vseh nas spremenila.«

Hišni ljubljenčki so zelo pomembni, vedno so bili pomembni za samske ljudi, zdaj pa vidimo, da so postali še tesnejši spremljevalci.

Za katerega od teh novih elementov pa vendarle pričakujete, da bo ostal relevanten tudi v času po novem koronavirusu? Se bodo video zmenki obdržali ali pa že preveč trpimo od utrujenosti od videokonferenc (ang. Zoom fatigue)?

»Mislim, da je potreba po fizičnem srečevanju zelo pomembna za vse naše uporabnike, ki pa so se kar malce preveč navadili na spletno komuniciranje. COVID je bil popoln izgovor za številne ljudi, da niso hodili ven in se izpostavljali tveganju srečevanja iz oči v oči. Mislim, da bo ta miselnost izginila, a trenutno smo še v obdobju tranzicije. Naj se bojim četrtega vala in ostanem doma na varnem? Smemo poljubljati tujce? Ali cepiva pomagajo proti različici Delta?«

COVID je bil popoln izgovor za številne ljudi, da niso hodili ven in se izpostavljali tveganju srečevanja iz oči v oči.

Obdobje pandemije pa je za vas sovpadalo tudi s prihodom novega, močnega tekmeca. Kako je to vplivalo na vašo »pandemično strategijo«?

»Verjetno imate v mislih Facebook Dating. Skrbno spremljamo trg, a doslej še nismo zaznali nobenih tektonskih sprememb. Ljudje, ki se pridružijo platformi za zmenke, običajno iščejo resnejši način srečanja kot prek aplikacije. Spletni zmenki na platformah, kot je Randivonal, so bolj vrhunska izkušnja za ljudi, ki so že dali skozi poteg levo in desno (če vam oseba ni oz. je všeč, op. ur).

Ljudje, ki se pridružijo platformi za zmenke, običajno iščejo resnejši način srečanja kot prek aplikacije.

Kako pomembna sta pri vaši storitvi zaupanje in tradicija? Sta enako pomembna za vse starostne skupine?

»Spletni zmenki so storitev za ljudi, ki so v ranljivem položaju in iščejo ljubezen med ljudmi, ki jih ne poznajo. Vsi imajo različne komunikacijske veščine, nekateri so introvertirani, drugi ekstrovertirani. Naloga nas kot platforme je varovati in tudi izobraževati te ljudi. Zaslužijo si najboljšo skrb in storitev. Želijo si spremeniti življenje in to je velik izziv. Zaupanja vredna znamka in ugledna storitev, to je ključnega pomena za konkurenčnost. Zadnjih 31 let smo gradili to zaupanje, vemo pa, kako hitro ga je moč izgubiti.«

Naloga nas kot platforme je varovati in tudi izobraževati te ljudi.

Katera pa je vaša ključna prednost v primerjavi s tekmeci, ki vstopajo na vaše področje?

»Odraščali smo ob razvoju naših znamk na Madžarskem. Starali in dozorevali smo z našimi uporabniki. Po eni strani je prednost, da smo tu že 21 let, obenem pa je težko poiskati pomladitev, ki ne bo odtujila osrednje uporabnike, ki so starejši od 30 let. Misliti moramo na prihodnost, ko sedanji 20-letni uporabniki še vedno uporabljajo Tinder, vendar upamo, da bodo prišli na našo platformo, ko bo čas, da spoznajo ljubezen svojega življenja. Soočamo se z istimi izzivi kot vsak drugi lokalni igralec, ki (se) še naprej razvija z lokalnimi programerji in ne z mednarodno ekipo na stotine ali na tisoče programerjev. Da smo lokalni, se mi zdi izjemno dragoceno. Smo Madžari, ki ustvarjajo storitev za Madžare. Naše uporabnike razumemo bolje.«

Da smo lokalni, se mi zdi izjemno dragoceno.

Kako si predstavljate prihodnost spletnih zmenkov?

»Najboljša storitev zmenkov je tista, kjer se registriraš in ti ponudi le enega popolnega kandidata, ki bo tvoj življenjski partner. To je utopija, a vsaka spodobna storitev bi morala zasledovati ta cilj. Morali bi skrajšati čas, porabljen za iskanje ljubezni, in narediti izkušnjo zmenka bolj prijetno. Velike besede, a samo vedeti, kaj pomenijo, zahteva raziskave in rudarjenje podatkov na nenehno spreminjajočem se trgu. Najpomembneje je razumeti ljudi in pozabiti, da je vmesnik med nami stroj. Mi ne gradimo programske opreme, ampak rešitev za iskanje ljubezni. In to dvoje nikoli ni isto.«

Deli:

Povezana vsebina

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic