16. junija bo v organizaciji Akademije Finance potekal 24. Izvozni fokus. Pod naslovom »Gremo v mednarodno ekspanzijo – kako to narediti uspešno?« bo znova združil številne poslovneže, ki poslujejo mednarodno in bodo predstavili svoje izkušnje in dobre prakse.
Tokratni Izvozni fokus se bo osredotočal na tri vsebinske sklope. Prvi med njimi bo prodor na določen trg in upravljanje mednarodne prodaje, v njem pa bosta svoje izkušnje in poglede predstavila ustanovitelj in CEO podjetij BreakThrough in SkipQ Jure Bratkič ter Miha Senčar, direktor komerciale v Skupini Tenzor.
Prodor
Bratkič bo predstavil potencialne možnosti prodaje in nastopa na ameriškem trgu za majhne in srednja velika podjetja. »Tekom pogovora se bomo dotaknili nekaj najbolj pogostih vprašanj prodaje preko spletnih platform Amazon, eBay, Wallmart…, prodaje preko lastne spletne strani, posebnostih ameriške spletne prodaje, kaj to pomeni za graditev lastnega brandinga in na kaj je potrebno paziti. Pogovor se bo nato prelevil v smer logističnih preizkušenj, organizacije logistike, kaj je smiselno in kaj ni in tako posledično potencialnih rešitev za prevoz blaga v ZDA. V sklopu našega druženja se bomo pogovarjali tudi o pogostih organizacijskih težavah, zahtevani strukturi in realnih izzivih za srednja in majhna podjetja, ki pogosto privedejo do opustitve načrtov ali do nespametnega ravnanja s finančnimi sredstvi«, svoje predavanje napoveduje Slovenec, ki že skoraj dve desetletji živi in dela v ZDA. Posebno poglavje bo namenil tudi marketingu, mreženju in pričakovanim finančnim vložkom ter temu, kaj je na koncu lahko ROI za podjetje. »V zaključku se bomo dotaknili še posebne opcije, ki se je v roku zadnjega leta ponudila malim in srednje velikim slovenskim podjetjem na ameriškem trgu.«
Osvobajanje spon
V drugem vsebinskem sklopu Osvoboditi se spon enega izdelka, enega mednarodnega prodajnega kanala, bodo svoje znanje z udeleženci 24. Izvoznega fokusa delili tehnični direktor Simetrije Mitja Laharnar, direktor in soustanovitelj DeltaHuba Jan Forsthuber ter soustanovitelj ter kreativni in marketinški direktor Hooray Studios Mic Melanšek. »”Brez 250.000 eur sploh ne razmišljajta o prodoru v Nemčijo.” Ali pa: ”Dajte bit’ raje prvi na vasi kot zadnji v mestu.” Pa še najboljša: ”Dropshipping je in. A je res potrebno odkrivat toplo vodo?” Vse to so bile vzpodbudne besede strokovnjakov, ki so bili leta 2015 polni nasvetov, kako naj Male junake uspešno preslikava v tujino. No, četrt milijona nisva imela, iz tople vode pa nastane vsaj dober čaj ali juha. Pa sva se odločila, da greva z glavo skozi zid in finančni manjko nadomestiva z neumnostmi, dolgimi nočmi in’ j*** ga, enkrat se živi’«, svoje predavanje o osvobajanju spon napoveduje Melanšek, ki dodaja: »Danes smo Mali junaki prisotni na 11 tržiščih, zaposlujemo 120 ljudi in letno (vsaj tako smo prepričani) osrečimo milijone otrok, staršev in starih staršev. Skozi leta smo se naučili, da največ o tem, kar počnemo in želimo početi, vemo mi sami, in če sprejmemo več pravilnih kot napačnih odločitev, smo na dobri poti, da bomo v skladu z našo 2025 vizijo ‘globalni market leader’ na področju personaliziranih knjig za otroke, družino in odrasle.«
Razpisi in franšizing
Razpisi in franšizni model za širitev mednarodnega poslovanja bo zadnji, tretji vsebinski sklop 24. Izvoznega fokusa. Direktorica Tiko Pro Martina Anderlič se bo osredotočila na praktične umseritve in napake pri sodelovanju na razpisih, medtem ko bo ustanovitelj in direktor Surf’n’Fries Andy Andrija Čolak stopil na področje izvažanja konceptov: »Vsi vemo, kako izvažati izdelke in storitve, to delamo že desetletja. Izvažanje konceptov pa je segment, ki je na tem prostoru še nerazvit. V največji meri zato, ker se ni razvilo franšizno poslovanje kot poslovni model za internacionalizacijo poslovanja. Ravno zato obstaja zelo velika priložnost, ki je za mnoga podjetja, ki imajo dober koncept in ga želijo internacionalizirati oziroma izvoziti globalno, še neizkoriščena. V svoji predstavitvi bom predstavil ključne elemente mednarodnega franšiznega poslovanja, ki lahko ponudijo odgovore na številna vprašanja, kako vstopiti na globalne trge preko franšize kot npr: strukture franšiznih prihodkov, potrebna dokumentacija za franšiziranje ter kakšna podjetniška miselnost je za franšiziranje potrebna«, predavanje napoveduje Čolak.