»Naša zaveza trajnosti je eden od temeljev strateškega načrta«

V Generali zavarovalnici pomemben poudarek namenjajo trajnosti. Eden njihovih najpomembnejših projektov na tem področju je natečaj SME EnterPRIZE, namenjen majhnim in srednje velikim podjetjem, sicer pa stranke k trajnostnemu ravnanju spodbujajo tudi preko različnih zavarovalnih produktov. O pomenu trajnosti, različnih trajnostnih spodbudah in še zlasti natečaju SME EnterPRIZE smo se pogovarjali s predsednico uprave Generali zavarovalnice Vanjo Hrovat.

Trajnostni razvoj – osrednja poslovna strategija ali marketinško orodje?

Trajnostni razvoj je za Generali zavarovalnico osrednja poslovna strategija, ki presega zgolj marketinško orodje. Naša zaveza trajnosti je eden od temeljev strateškega načrta Skupine Generali in hkrati globoko zakoreninjena v naše poslovanje, od zavarovalnih produktov do investicijskih strategij. Zavedamo se, da nam trajnostno poslovanje omogoča dolgoročno rast, konkurenčnost in pozitivne učinke na okolje ter družbo. Nas pa ob tem tudi veseli, da sodobni potrošnik vse bolj ceni podjetja, ki delujejo trajnostno ter s tem krepi zaupanje in lojalnost do blagovne znamke.

Na kakšne načine stranke skozi vašo osnovno dejavnost spodbujate k trajnostnemu razvoju? Nam lahko predstavite kakšno dobro prakso?

Eden naših najpomembnejših projektov na tem področju je zagotovo nagradni natečaj SME EnterPRIZE, ki ga izvajamo že tretje leto zapored. Gre za pobudo Skupine Generali, ki sočasno poteka na desetih evropskih trgih, prav tako tudi v Aziji. Natečaj nagrajuje in spodbuja mala in srednja podjetja (MSP) k uvajanju trajnostnih rešitev v poslovanje. Spodbuja tudi javno razpravo o pomembnosti trajnostnega delovanja širše v družbi.

Sicer pa stranke k trajnostnemu ravnanju spodbujamo tudi preko različnih zavarovalnih produktov, ki vključujejo trajnostne komponente. V lanskem letu smo denimo predstavili prvo naložbeno zavarovanje s trajnostnimi naložbami Odgovorna prihodnost, ki združuje življenjsko zavarovanje in dolgoročno varčevanje ob upoštevanju trajnostnih načel. To zavarovanje omogoča vlaganje v trajnostne naložbe, ki prinašajo koristi, kot so dolgoročna stabilnost, pozitiven vpliv na okolje in družbo ter skladnost z mednarodnimi trajnostnimi standardi.

Izpostavili ste SME EnterPRIZE. Nedavno je Skupina Generali v Bruslju predstavila“10 junakov trajnosti”, kmalu boste v novi izvedbi projekta iskali nove. Zakaj naj se podjetja prijavijo in kako poteka izbor? Na kakšne načine nudi podporo pri vključevanju trajnostnih praks v poslovanje SME?

Kot vseživljenjski partner želimo spodbujati prakse, ki prinašajo koristi za naše stranke, med katerimi so tudi številna mala in srednja velika podjetja. Ta predstavljajo zelo pomemben steber gospodarstva. Uvajanje trajnostnosti v njihovo poslovanje je lahko zanje priložnost za rast, čemur pritrjuje tudi nova izdaja Bele knjige, ki jo je v sodelovanju s Skupino Generali pripravila italijanska univerza SDA Bocconi iz Milana. Sicer pa je natečaj za MSP tudi edinstvena priložnost za promocijo, povezovanje in deljenje dobrih trajnostnih praks.

Njihove prijave skrbno pregledamo in ocenimo skupaj s strokovnjaki iz akademske sfere, podjetniki ter predstavniki medijev ter jeseni razglasimo zmagovalce, po dva najboljša v vsaki od dveh kategorij. Mednarodna žirija Skupine Generali pa nato med temi izbere še skupnega zmagovalca, junaka trajnosti, ki se nato na zaključnem dogodku v Bruslju lahko predstavi širši evropski poslovni skupnosti. Vtisi z letošnje podelitve so še sveži, in rečem lahko, da je tovrstni dogodek za vsakega podjetnika izjemna priložnost za odpiranje vrat na tuje trge. Neprecenljiva izkušnja, ki je ne more doživeti vsak dan.

Kakšen pa je odziv podjetij? Nagrada je mednarodna, kolikšno zanimanje opažate med slovenskimi podjetji (v primerjavi z ostalimi; koliko izmed 8900 letošnjih prijav je bilo iz Slovenije? Je prijava zahtevna?)?

Natečaj je v poslovni javnosti zelo dobro sprejet. Število prijav vsako leto raste, pričakujemo, da jih bo vsako leto več. Vedno več podjetij se namreč zaveda pomena odgovornega poslovanja. Poleg tega se glas o dobrih izkušnjah z natečaja hitro širi. Ko se pogovarjamo s podjetniki, kot eno pozitivnih strani natečaja omenijo tudi enostavnost prijave, ki ne zahtevna kompleksne razpisne dokumentacije, vendar spodbuja podjetja, da se poglobijo v svoje trajnostne poslovne prakse. Na našem jesenskem srečanju in podelitvi nagrad se lahko o njih pogovorijo s strokovnjaki s tega področja, se primerjajo z drugimi podjetji in morda z njimi zasnujejo nove poslovne priložnosti. Zelo pomemben doprinos natečaja je po mojem mnenju tudi potrditev in okrepitev zavedanja, da v trajnostnem poslovanju niso sami in da z njim resnično ustvarjajo tudi neko skupno dobro za našo skupnost in planet.

Ob tem pa ste predstavili tudi novo izdajo Bele knjige o trajnostnih MSP. Kaj je njena ključna novost v primerjavi z zadnjo izdajo, ključno sporočilo?

Ključno sporočilo Bele knjige je, da trajnost ni le moralna obveza, ampak tudi poslovna priložnost za rast in konkurenčnost. Kot je pokazala raziskava, ki so jo na univerzi Bocconi izvedli med 1260 evropskimi podjetji, ta kot pomembne prednosti trajnostnega poslovanja že vidijo tudi finančne koristi, kot so denimo boljši kreditni pogoji. Veseli tudi podatek, da je kar 44 odstotkov MSP že vpeljalo trajnostne prakse, kar je pomemben napredek v zadnjih letih. Bela knjiga sicer daje tudi dober vpogled v izzive, ki so pred nami in jih je potrebno bolj ciljno nasloviti. Ob ozaveščanju o prednostih trajnostnih poslovnih praks bo v prihodnje izjemnega pomena tudi sistemska podpora, ki jo potrebujemo za zeleni prehod.

Deli:

Povezana vsebina

ZPMS_grafika dobrodelni teden splet 900 x 750
AKADEMIJA

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic