Konec maja bo v Portorožu pod naslovom Uspeh sledi pogumnim potekala Slovenska marketinška konferenca, posebno mesto v programu pa bo pripadlo štirim prav posebnim podjetniškim zgodbam: zgodbi “zelene čarovnice” Tini Mele, poslovnemu modelu vlogerja in popotnika Bita Severja, lansiranju e-poslovne znamke Sugaronly ter nastanku in mednarodni širitvi sladoleda aRoma.
Delaj pametno, ne trdo – in z ljubeznijo
Doktorica veterinarske medicine in medicinskih znanosti ter zeliščarka TheGreenWitch, ki pripravlja in vodi spletne tečaje, kjer uči, spodbuja in ozavešča o zdravilni moči rastlin, najprej izpostavlja pogum, ki je bil potreben, da je iz varnega pristana dobre, redne službe v farmaciji zaplavala v samostojne podjetniške vode. A ta sam po sebi ni dovolj.
Tina Mele poudarja tudi izjemen pomen izobraževanja in podpore, ki je osnova, da lahko svojo ljubezen širi naprej: “Moj moto »work smart – not hard« (ang. delaj pametno, ne trdo, op.ur.) zahteva tudi kar nekaj izobraževanja, podpore, vodenja, oziroma povezovanja z ljudmi, ki so v ‘istem čolnu’. Nekoga, ki ti zna reči tudi – ustavi se, poskrbi zase. Kajti le, ko smo mi dobro, so naši možgani sposobni kreativnosti, mi pa smo sposobni širiti našo energijo naokoli.”
Potem pa je tu seveda sama ljubezen: “Ravno to, moja energija, moje navdušenje nad temi neizmernimi zakladi narave, se čuti in prenaša naprej. In ker je moja ljubezen nalezljiva, se z lahkoto polni tudi TRR, jaz pa sem poleg vsega nadvse zadovoljna, saj z mojim delom, z mojim znanjem, z mojo ljubeznijo spreminjam življenja mnogih na bolje (nasmeh).”
Kdaj je potrebno reči tudi “ne”
Marsikdo si je verjetno že ogledal popotniško oddajo Bita in Anžeta Severja na TV Slovenija, ki je pravzaprav nista nameravala imeti. Bit je bil samo zelo navdušen nad videoprodukcijo, Gregor Boštjančič, lastnik podjetja GUD Company in (kasneje) idejni vodja projekta »OdBita pot«, pa je želel ustanoviti agencijo za potovanja po svetu, a je pandemija njegovo idejo ustavila. Poti so se križale, iz ljubezni do videovsebin pa je nastal ponudbeni splet različnih vsebin. Boštjančič poudarja, da je eden ključnih izzivov preoblikovanja hobija oz. ljubezni v uspešen poslovni model, “upoštevati in ohranjati Bitovo ljubezen do ustvarjanja video vsebin, ob tem pa še vedno zasledovati finančne cilje, ki si jih letno v ekipi zadamo.
V ekipi Bita Severja, ki je v prvi vrsti kreativec in ustvarjalec, konstantno žongliramo med strastjo, kreativnostjo, obremenjenostjo Bita in končnimi izdelki, deloma tudi za naročnike. Bit je že vrsto let prepoznan kot karizmatičen mlad ustvarjalec, ki ostaja zvest sebi in svojemu načinu delovanja. Zato se konstantno trudimo izbirati področja, ki nas zanimajo in Bita navdihujejo ter mu dovoljujejo ohranjati strast do kamere. Če človek želi, da njegov poslovni model temelji na ljubezni, mora biti zavezan k temu, kar rad dela, hkrati pa mora znati reči NE, ko je to potrebno. Čeprav je tudi to včasih zelo težko.«
Brutalno odkrito o vzponih in padcih
Bojan Šturm iz podjetja Qonverto pa bo na letošnjem SMK “brutalno odkrit” o padcih in vzponih e-poslovne znamke Sugaronly. »Preden smo se odločili za lansiranje nove blagovne znamke Sugaronly, smo postavili par hipotez, ki so nam vlivale optimizem, da se spuščamo v projekt, ki ima velike možnosti za uspeh. Na primer, da bomo uspešno prodajali modne dodatke po konkurenčnih cenah, ker bomo imeli veliko boljše fotografije od konkurence. Ali da bomo ujeli TikTok val, na katerem so večinoma mladi, ki so jim naši artikli večinoma namenjeni. A po nekajmesečnem izdatnem testiranju in iskanju prave formule, smo žal prišli do ugotovitve, da se naše hipoteze niso potrdile. Po poglobljeni analizi smo bili prisiljeni spremeniti prvotno zastavljeno strategijo in marsikaj obrniti na glavo. Z veliko mero agilnosti smo uspeli hitro najti pravo formulo rasti in profitabilnosti, sicer bi zmanjkalo sredstev, ki smo jih imeli na voljo za projekt.«
V SMK sklopu Samozavestno uresničujejo podjetniške ideje bo zajeta tudi prezentacije za vse, ki razmišljajo, kaj vse je potrebno upoštevati, če želimo danes zgraditi novo znamko v zasičeni panogi: predstavljena bo zgodba sladoleda aRoma.