Anna Albinsson (foto: Jane Naess)
Intervju z Anno Albinsson, direktorico trženja Skupine Bisnode, vodilnega ponudnika poslovnih in bonitetnih informacij ter podatkovne analitike v Evropi.
Njena najpomembnejša naloga v vseh 19 državah, ki sodijo pod okrilje skupine, je združiti prodajo in trženje ter oblikovati podatkovno vodeno digitalno prodajno orodje. Strokovnjakinja s področja podatkov in analitike v pogovoru za Akademijo Finance med drugim napoveduje naslednji veliki preskok na področju podatkov: »verjetno govorimo o preskoku v realni čas«.
Kako je “koronakriza” vplivala na Bisnode?
»V začetku smo bili pri Bisnodu tako negotovi kot vsi drugi in uvesti smo morali osebne zaščitne ukrepe. V nadaljevanju, ko so se vsi privadili na uporabo tehnologije za delo od doma, je postalo jasno, da smo s podatki in storitvami odigrali ključno vlogo pri podpori strankam. Naše delo je poglavitnega pomena pri zagotavljanju našim strankam, da lahko v teh negotovih časih še naprej trgujejo med seboj in utrjujejo zaupanje na trgu.«
Kaj je najpomembnejše, kar ste se na področju trženja naučili v času te krize?
»V času krize so podatki najtrdnejši temelj, na katerem lahko gradimo, in to seveda velja tudi za trženje. Vendar pa dolgočasnega trženja ni mogoče rešiti samo z digitalizacijo. Odzvati se je treba na okoliščine in prilagoditi svoje sporočilo. Aktualnost in relevantnost še nikoli nista bili pomembnejši.«
Ali so se v tem času oblikovale nove ciljne skupine?
»Negotovi časi zahtevajo podrobne in natančne podatke, kakršni so na primer podatki o tveganjih in kreditiranju. Bolj smo se osredotočili na to tržno sporočilo in ciljno skupino.«
Na 25. Slovenski marketinški konferenci boste spregovorili o pomenu podatkovno vodenega trženja. Pravite, da so podatki “najboljši prijatelj” ali celo “supermoč” tržnika. O kakšnih podatkih govorite?
»Da podatki postanejo dragoceni, jih je najprej treba strukturirati in analizirati. Vaš najboljši prijatelj postane mogočen šele, ko dobi jasno obliko in pravo sporočilo.«
V enem od predavanj ste dejali, da ”podatki še nikoli niso bili pomembnejši pri odločanju”. Zakaj je ta pristop v času krize še posebej pomemben?
»Ko je vse okoli vas negotovo in nestabilno, potrebujete trdne temelje. In podatki so najtrdnejši temelj.«
Imate pa tudi “kristalno kroglo” za tržnike, drži? Veste, kaj bodo njihovi kupci kupovali, še preden to vedo sami? Sliši se strašljivo, a tudi … nejasno?
»Podatkov ne morete izpodbijati. V bližnji prihodnosti bomo dobili kristalno kroglo na steroidih. Umetna inteligenca, internet stvari in 5G so že del jutrišnjega dne. Česa pa naj bi se bali?«
Ali se lahko v podjetju s tovrstno analizo podatkov ali celo napovedno analitiko ukvarjajo sami? Kaj je za to potrebno oziroma zakaj to ni mogoče?
»Seveda lahko, vendar podatki in analitika podatkov najbrž niso osnovna dejavnost podjetja. Viri podatkov in analitične zmogljivosti pa so verjetno omejeni in nezadostni. Po naših izkušnjah najboljše rezultate prinašajo transakcijski podatki, obogateni s podatki o strankah in z analitičnimi spremenljivkami.«
V svojih govorih tudi redno poudarjate, kako pomembno je ravnati v skladu s podatki in delovati na osnovi uvidov, ki jih ti prinašajo. Je to težko? In zakaj?
»To je višja znanost. Celotno podjetje mora strmeti k podatkovno vodenemu poslovanju. Treba je premagati številne ovire, na primer organizacijske in operativne omejitve, korporativno kulturo in omejena finančna sredstva.«
Če je napovedna analitika ogromen nov korak v podatkovno vodenem pristopu, kaj bo naslednji velik preskok na področju podatkov?
»To ne bo ena sama zadeva, temveč kombinacija vsaj naslednjih treh:
- 5G: mogoč bo bistveno hitrejši prenos podatkov.
- Umetna inteligenca: obdelava podatkov se bo racionalizirala.
- Internet stvari: podatki iz številnih različnih virov (na primer senzorji).
Če se oprem na to, verjetno govorimo o preskoku v realni čas. Nobenega časovnega zamika. Od množične komunikacije do intenzivne osebne komunikacije.«