Kako gre slovenskim trgovcem v zaostrenih razmerah

Predstavniki Tuša, Spara in Jagrosa o tem, kako se spopadajo s spremenjenimi navadami porabnikov

Vrsta kriz, skozi katere smo šli v zadnjih letih, je občutno pretresla kupno moč Slovencev. Kot pove Zenel Batagelj iz podjetja Valicon, ki proučuje navade porabnikov, se je kupna moč Slovencev na letni ravni zmanjšala za šest odstotkov, povečal pa se je delež ljudi, ki nimajo presežnih sredstev in živijo z danes na jutri. To seveda vpliva na potrošniške navade, ki naj bi bile zunaj običajnih okvirjev še vsaj tri leta. Takrat, je prepričan Batagelj, se bo poraba slovenskih kupcev počasi normalizirala.

O tem, kako spremembe v navadah porabnikov doživljajo slovenski trgovci, so govorili predstavniki Tuša, Spara in trgovine Jagros na 15. FMCG-konferenci Prodaja in marketing na policah, ki jo organizira Akademija Finance.

Dušan Mitič, Tuš: Letošnje leto je eno najtežjih za trgovce

»Pred štirimi leti so bile navade in pričakovanja porabnikov drugačni kot zdaj. Na spremenjene nakupne navade je vplivalo kar nekaj globalno pomembnih dogodkov, med njimi gotovo covid, zaradi katerega so se ljudje navadili nakup opraviti hitreje kot prej, manj je impulznih nakupov. Lani smo doživeli tudi hud pretres dobavnih verig, delno zaradi vojne v Ukrajini, kar se pozna še danes,« pravi Dušan Mitič, direktor Tuša, ki meni, da je letošnje leto za trgovce eno izmed najtežjih.

»Današnji kupec je drugačen, posledice inflacije, covida, drage energije in pretresov v dobavnih verigah se čutijo še danes,« poudari.

S težkimi razmerami se letos spopadajo tako, da se osredotočajo na skupine kupcev, ki jim želijo ponuditi najboljšo ceno in jih hkrati prepričati, da bi kupili še kakšen drug izdelek. »Poudaril bi le še, da pazimo na stroške, saj je elektrika še vedno izziv,« dodaja Mitič.

Za prihodnost načrtujejo, da se bodo še osredotočali na dva segmenta kupcev, za katera želijo biti med prvimi izbirami. »Veliko je odvisno od tega triletnega obdobja oziroma kolikor bo trajalo, da si družinski proračuni opomorejo in povrnejo v normalno stanje. Ko bo prišlo to obdobje, bo za nas veliko lažje,« sklene Mitič.

David Kovačič, Spar: Kupci nam ostajajo zvesti

»Opažamo, da so ljudje ugotovili, da jim ni treba iti drugam kot v Spar,« trend, da gredo kupci po izdelke v več različnih trgovin, komentira David Kovačič, generalni direktor Spara Slovenija. »To kažejo tudi tržni deleži in na tem področju se res trudimo. V naši ponudbi bo kupec našel tako diskontne izdelke kot tudi vse preostalo, zato nam ostaja zvest,« je prepričan Kovačič, ki doda, da mora biti vsakemu segmentu kupcev na voljo ustrezna ponudba.

 

Kovačič zagovarja ukrep košarice, pri katerem je vlada popisala cene 15 osnovnih živil in tako ugotovila, pri katerih trgovcih so cene najvišje in kje so najnižje. »Košarica cilja na ranljive skupine, ki jim je bilo s tem ukrepom omogočeno kupovati osnovne dobrine po ugodnih cenah, zato se mi zdi ta ukrep zelo korekten.«

S tem se ne strinja Mitič, ki je prepričan, da je bil ukrep nepotreben: »Smo v konkurenčnem okolju, kjer trg poskrbi, da so cene prave.«

Trenutno so v Sparu v fazi strateškega načrtovanja, pri čemer načrtujejo boljši pretok blaga skozi sistem, večjo personifikacijo in bolj individualen pristop h kupcu. V prihodnosti bodo namenili več časa razvoju vsebinskega marketinga, s katerim želijo izobraževati in pritegniti kupce. »Bomo pa opustili eno izmed naših storitev, ki zaposlenim vzame ogromno časa, in sicer prevzem blaga v trgovinah,« še razkrije direktor Spara.

Boštjan Jager, Jagros: Trudimo se, da smo za kupca ugodni

»Poskušamo slediti trendom in kupcem. Je pa zanimivo, da vsi pravijo, kako se kupec spreminja. Po naši presoji je bil kupec zmeraj boljši nabavnik, kot smo bili mi v podjetju, pa naj bi bili strokovnjaki za to. Kupci dobro upravljajo denar in jih ne smemo podcenjevati. Cena jim je pomembna in absolutno opazijo spremembe v cenah,« opaža Boštjan Jager, direktor Jagrosa.

 

Doda, da se trenutnim razmeram prilagajajo tako, da poskušajo biti za kupca ugodni, in sledijo sloganu »Vedno poceni«.

Deli:

Povezana vsebina

Jadek&Pensa_240202_01131
KONFERENCE

Prijavite se na novice

Prijavite se in ne zamudite dogodka in vsakodnevnih novic