Pred 31 leti sta si zakonca Marjeta in Marino Furlan dala pol ure časa za ustanovitev družinskega podjetja in nastal je Intra lighting. Na začetku sta sestavljala uvožena dekorativna svetila, postopno pa zasnovala svoje oblikovne rešitve za sisteme osvetlitev pisarn, trgovin, bolnišnic in tovarn. Danes je Intra lighting družba s 350 zaposlenimi, z v celoti v Evropi narejenimi izdelki in z več kot 30 milijoni evrov letnih prihodkov. Pred neugodnimi gospodarskimi razmerami so “zavarovani” z razpršitvijo izvoza v 68 držav. Z njihovimi osvetlitvami so opremeljeni sedeži in pisarne podjetij Ferrari, Facebook, Google, Snapchat, Volvo in Microsoft, za svoje rešitve pa so dobili več nagrad, med drugim good design Chicago, good design Tokyo in red dot design awards za odličnost in inovacije v oblikovanju.
Mlada podjetnika sta bila hkrati tudi mlada starša, hči Nika in sin Anej sta rasla s podjetjem. “Neko poletje smo dobili veliko naročilo za opremo bolnišnice v Rusiji. Več naših delavcev je bilo na počitnicah. Nika je bila stara 12 let, Anej pa šest in oba sta pomagala pri delu,” pripoveduje Marjeta. “Anej si je v enem dnevu želel zaslužiti za lubenico, Nika je delala za telovadne copate.” Zdaj je Nika v Intra lightingu vodja projektov v trženju, Anej pa direktor razvoja. “Oba sta zelo prizadevna. Zavedata se, da naziv sam po sebi še ne pomeni nič in da si mora v podjetju vsak sam pridobiti svoj ugled,” pravi Marjeta.
Vas zanima družinsko podjetništvo? Potem ne spreglejte junijske 9. konference Družinsko podjetništvo! |
Družinske ustave Furlanovi še niso sprejeli. “Z Niko sva že postala solastnika podjetja, vsi štirje pa nenehno delamo, in čeprav se pogovarjamo tudi o družinski ustavi, si še nismo vzeli časa,” pojasni Anej. “Z Marinom imava že svoja leta, rada bi si vzela več časa zase, zdi pa se mi, da bi bilo preveč, če bi otroka v celoti prevzela odgovornost za podjetje,” pravi Marjeta. Z možem se strinjata, da sta vodenje in lastništvo zelo različna pojma, da mora imeti lastnik jasne dolgoročne cilje in razdelano vizijo, strategijo pa mora uresničevati sposoben izvršni direktor. Od oktobra lani v tej vlogi vodi podjetje “zunanji človek”, Robert Devetta. “Z delnim lastništvom sta otroka dobila občutek, zagotovo pa si bomo vzeli čas in napisali dogovor o prihodnjem razvoju družinskega podjetja,” pravi Marjeta.
Zadreg zaradi morebitnih generacijskih razlik v pogledih na prihodnost podjetja, denimo o spremembah v poslovanju, naložbah in zadolževanju, Furlani nimajo. Da ne gre toliko za različne generacijske poglede, ampak za sledenje in vključevanje novih trendov in tehnologij v poslovanje podjetja, dodaja Nika.
Celoten prispevek Gorazda Suhadolnika Od lubenice do lastniškega deleža v družinskem podjetju, ki ga zgoraj povzemamo, si lahko preberete na Finance Manager.