V zadnjih tednih na vsakem koraku poslušamo napovedi o globalni gospodarski krizi. Nekateri strokovnjaki pričakujejo, da bo mnogo hujša od tiste, ki nas je prizadela pred 12 leti. Tista podjetja, ki bodo pravočasno in celovito pristopila k pripravi prodajnega osebja in prilagoditvi prodajne metodologije kriznim razmeram, bodo − tudi če krize ne bo − imela prednost pred konkurenti. Če bo res nastopila dolgotrajnejša recesija, pa bodo ta podjetja postala veliki zmagovalci.
Kot je na webinarju Ukrepi za izboljšanje prodajnih rezultatov v krizi, ki je 21. aprila potekal v organizaciji Akademije Finance, povedal dr. David Đukić, direktor Inštituta za profesionalno prodajo, bodo nekateri kljub krizi povečali prodajo, drugi pa bodo nadpovrečno zmanjšali rezultat. Razloge, zakaj do tega pride, deli na 3 kategorije: Prvo kategorijo imenuje slabša energija prodajalcev, druga kategorija je neučinkovitost delovnih procesov, tretja pa neučinkovitost prodajnih procesov. Tekom webinarja je predlagal številne ukrepe za uvrstitev med zmagovalce, ki jih je sestavil na podlagi svetovalnih izkušenj iz časa gospodarske recesije 2009/2010. To mu je dalo odličen vpogled v to, kateri ukrepi delujejo, kateri pa v nestabilnih časih povzročajo več škode kot koristi.
Med ukrepe dr. Đukić presenetljivo uvršča tudi prilagoditev prodajnih načrtov. Kot pravi, je sam sicer načeloma proti prilagoditvam planov, vendar pa v krizi nastane specifična situacija. Zakaj – in druge ukrepe spoznajte v posnetku nedavnega webinarja Ukrepi za izboljšanje prodajnih rezultatov v krizi: